masy własne silników ??

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

maniek
Posty: 28
Rejestracja: 13 kwie 2007, 01:31

masy własne silników ??

Post autor: maniek »

elo towarzysze !
zapytuję na ogólnotechnicznym bo pytanie dotyczy lc kilku serii...mianowicie:
jaka jest różnica w wadze silnika serii 1KZ w porównaniu do serii 3B...zapytuję bo mam dylemata, który z nich włożyć do hiluxa. Domyślam się, że 1KZ lżejszy, tylko pytanie ile? bo jak 20-30 kg to nie wiele więc pozostanę przy serii B i zapodam 13B-T - tańszy w zakupie, pasuje do auta bolt-on a parametry bardzo zbliżone do 1KZ (no i nie ma problemu "głowicowego")...ale jak ma być powiedzmy 100 kg różnicy to jest się chyba o co bić ?? ...muszę powalczyć z nadwagą hiluxa-zmoty :?

kto coś wie albo zapoda gdzie szukać takich danych ?
z góry dzięki

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Wiesz co Maniek. Nie wiem czy ktoś ważył silniki. Jak mi prześlesz jakąś wagę do zaczepienia na wyciągu to mogę dokonać takiego pomiaru. Remontujemy aktualnie 1KZT i będziemy go wkładać do samochodu.

maniek
Posty: 28
Rejestracja: 13 kwie 2007, 01:31

Post autor: maniek »

:D Znalazłem w sieci sporo stron z porównaniami mas silników ale z toyoty 4x4 był tylko 22RE. Sądzile, że może ktoś ma dostep do takich danych o interesujących mnie motorach.

a tak ciągnąc wątek dalej: pomijajac wagę - co lepeij wsadzić 1KZ-T czy 13B-T ?? zakładając , że pod maskę i do skrzyni seria B wchodzi mi w tej chwili bolt-on ??

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Zapodaj dłubniętą benzynę. W AU ten Hil, o którym pisałem ma coś duzego benzynowego. Jutro wzniecam sie filmem z Outback Challenge - 3 godziny.

maniek
Posty: 28
Rejestracja: 13 kwie 2007, 01:31

Post autor: maniek »

jestem spaczony dieslem...sorry. Ścigać się nie ścigam a w przeprawach diesel się sprawdza...Byleby miał minimum 300 Nm

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

No to KZT odpada bo ma 295 Nm :mrgreen: Chyba żeby go delikatnie dłubnąć np interkulerem.

maniek
Posty: 28
Rejestracja: 13 kwie 2007, 01:31

Post autor: maniek »

aha a 13B-T ma 280 Nm...ale to dla mie wystarczające parametry...teraz mam 215 :?

ODPOWIEDZ