Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 22:03
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 wrz 2009, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
Pytam oczywiście o zabezpieczenie przed korozją, a nie uszkodzeniami mechanicznymi :wink:

Niestety tylny most mojego LC przyjął barwy ochronne jakie z pewnością przydają się na złomowisku. Tzn. jest cały w "rudej". Do tego na ramie też jest kilka miejsc, które wymagają zabezpieczenia. Ja nie mam sam tego jak zrobić, nawet gdybym wiedział jak. Czas może bym i znalazł, ale miejsca na takie roboty po prostu nie mam. Chciałbym oczywiście zabezpieczyć całą ramę, most i podłogę. Profile zamknięte zrobię sobie sam, bo umiem to robić w miarę porządnie i wiem czym. Oczywiście najpierw niektóre miejsca na ramie, nie mówiąc już o moście trzeba oczyścić do żywego. Zdaję sobie sprawę, że jest to trochę roboty i trochę będzie kosztowało, ale wiem też, że profilaktyka jest w tym przypadku dużo tańsza od napraw jakie mogą być potrzebne jak sprawę oleję. Oczywiście nie chciałbym jednocześnie stracić przy tym małej fortuny.

Tak wyglądają najgorsze miejsca:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Licząc na Waszą przefachową poradę pytam:

Jak zabezpieczaliście podwozia Waszych Toyek? Czym zabezpieczaliście? Na co zwrócić szczególną uwagę?

No i kolegów ze stolicy zapytuję czy ktoś może mi polecić osobę, która się tym zajmie i zrobi to porządnie. Przy tym co ważne nie pali się, więc nie musi być to ktoś kto zrobi to na następny dzień. Oczywiście bliższe i dalsze okolice Warszawy też jak najbardziej wchodzą w grę. Będę wdzięczny.


Ja znam firmę, która robi świetnie zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych, ale po pierwsze nie zajmują się oczyszczaniem wcześniejszym (czyli auto musi być albo nowe, albo bez rdzy, albo po wizycie u blacharza). Po drugie nie bardzo LC się u nich mieści na wysokość na podnośniku. A po trzecie podnośnik nie bardzo daje sobie radę z czymkoliwek ważącym ponad 1600 kg :|


Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 21:00 przez Rafi, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 20:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Niebawem moje autko przejdzie ten proceder w nowym warsztacie - Nissan Navara D40 :mrgreen:. Będę robił pełną dokumentację :wink:.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
Znaczy u Ciebie to zrobię? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 21:04 
Offline

Rejestracja: 29 lis 2008, 15:01
Posty: 55
Lokalizacja: spod 3miasta-wiesmen
Auto: toi toi LC95
Cytuj:
moje autko


Cytuj:
Nissan Navara D40

to brzmi jak zdrada stanu :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 21:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Przeca od trzech lat poruszam się Navarką :mrgreen:. Toyota służy do jazdy w terenie :wink:.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
Dobra, to zapytam Cię inaczej :mrgreen: Wiesz może czy serwis Wyprawa 4x4 zajmuje się takimi rzeczami?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Najpierw sobie zadaj pytanie ile zamierzasz jeździć tym samochodem. Jeśli 25 lat to faktycznie możesz się za to brać, ale jeśli krócej to sobie odpuść. Rama i most, według mnie, wyglądają wporzo i nie jest to etap wymagający jakiegoś zabezpieczania.

Niestety sporo rdzy się robi na spawach i zagięciach, więc zapomnij o dokładnym ich wyczyszczeniu. Musiałbyś chyba szlifować spawy a potem je od nowa spawać :-)

A więc czymkolwiek to pomalujesz to ogniska rdzy będą pod spodem i po roku albo farba odpadnie, albo zrobi się bąbel, który w środku będzie cały czas trzymał wilgoć, a to jest o wiele gorsze niż goły metal.

A więc, według mnie, nie martw się zabezpieczaniem. Jedyne co warto zrobić to przesmarować sobie ważne elementy takie jak mechanika od ręcznego, na przykład.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 22:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Pojedź sobie na kilka błotnistych imprez, to rama i zawieszenie same się doczyszczą :mrgreen:
Później wystarczy jak co jakiś czas natłuścisz sobie wszystko starym olejem. ( różne wycieki z silnika, skrzyni i mostów ułatwiają sprawę :mrgreen: )

A tak na poważnie, to jeśli chcesz zrobić to porządnie, to musisz ściągać budę i rozebrać pół samochodu. Tak jak pisze LX450, jak chcesz samochód na dożywocie, to rób jak Kylon 40-tkę, jak chcesz się bawić i jeździć, to co kilka lat musisz zmieniać auto i nie przejmować się konserwacją.

A najlepiej robi każdemu autku ciągła eksploatacja. Moja Toyka ma ponad 20 lat. Jest u mnie od ponad 3,5 roku. Ujeżdżana przez moją żonkę praktycznie codziennie na zakupy, a przeze mnie na imprezach ( kilkanaście w roku, takich z błotem po klamki i wodą na masce też ). I nic się nie dzieje. Autko jeździ i daje nam kupę radochy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2009, 23:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2009, 13:59
Posty: 3742
Lokalizacja: K-PAX
W czasie Buschtaxi odwiedził nas gość PolakoNiemiec (mieszka tam od 22 lat) - jeździł przerobioną na campera 45-ką, jeśli dobrze pamiętam, i opowiadając o swoim aucie wspominał, że ramę i inne elementy stalowe konserwuje spray-em z substancją, którą w Niemczech rolnicy zabezpieczają swoje maszyny przed zimą. Wg niego nic lepiej nie działa - podobno znakomicie penetruje i zabezpiecza. Nazwy nie pamiętam, ale w Polsce możesz znaleźć coś podobnego tutaj http://www.denbraven.pl/tectane_produkt ... rodukt=238


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2009, 1:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
To samo robi też Valvoline (tectyl) czy Rust Check. Ale to nie nadaje się wg. mnie do podwozia, bo to jest (jak tam zresztą napisano) do profili zamkniętych. To jest tak naprawdę wosk, który wchodzi w rekację z rdzą. Przynajmniej w teorii.

O takie coś:
http://www.allegro.pl/item747276929_val ... netrz.html

A do samego podwozia Valvoline ma inny środek:
http://www.allegro.pl/item755930828_val ... itrow.html

Wg. jakiegoś opisu Valvoline'a jaki znalazłem najpierw na podwozie się jedzie tym pierwszym do profili zamknietych, a potem tym bodysafe.

A co myślicie po prostu o oczyszczeniu korozjii jak się da i pomalowaniu hammeritem lub czymś o podobnych właściwościach? :) Nie mówię, że miałoby to być rozwiązanie docelowe. Za jakieś pewnie 2 lata, może dłużej, może krócej i tak będę chciał, żeby auto zmieniło kolor na piaskowy (bo zawsze chciałem mieć taki :lol: ), więc wolałbym wtedy takie grube operacje przeprowadzać jak zdejmowanie budki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2009, 14:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2007, 14:58
Posty: 632
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Ja poprzednie autko miałem zabezpieczone (ramę oraz podłogę) farbą do dachów nazywało się to bodajże "Dacholeum" i miało konsystencję silikonu. Po wyschnięciu robiła się bardzo trwała powierzchnia odporna na wszelki uderzenia ponieważ była stosunkowo elastyczna. Co prawda jak zabezpieczenie zobaczył Pan który wstawiał mi później tłumiki to powiedział że się nie dotchnie dopóki trochę tego nie zmyję w miejscach w okolicy których będzie spawał :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2009, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
Posty: 85
Lokalizacja: Stabekk (Oslo), Chelm
Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
Ja kupiłem auto w Norwegii. Cały spód był zabezpieczony jakąś mazią, Pazurem z trudem da sie zdrapać, myjka ciśnieniowa nie rusza. Tylko most i dolne przednie wahacze musiałem na nowo zabezpieczyć. Używałem tutejszej substancji bitumiczno-smolistej z czyms takim jakby piach jakiś. Nie wiem co to jest ale było tanie, wydajne i dobrze trzyma, o ile rdzawe miejsca były czyszczone do żywego. a nie były wszędzie tak czyszczone :wink: No ale to cudo dostępne jest w Norwegii :mrgreen:

Kolega mi mówił, że jechał kiedyś za terenówką (też w Norwegii) której tylny dyfer był pomalowany farbą do konserwacji spodów łodzi. To taki tutaj specyficzny czerwony kolor. :!: Polecam się zorientować w środkach do konserwacji łodzi.

Myślę że ciekawy efekt może dać jakiś preparat typu autobit i po całkowitym wyschnięciu pomalowanie tego akrylem. U mnie w hilu spody drzwi były tak pomalowane, zakładając że bazą był jakiś "baranek" tupu autobit, czyli baranek nieco przeszlifowany by zgubić wyraźną granice w strukturze powierzchni drzwi i na niego lakier.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2009, 23:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2008, 4:17
Posty: 199
Lokalizacja: Krakow
Auto: VZJ95 98r
Rafi a mozesz mi wytlumaczyc (albo ktos inny) czemu masz zalozona do gory nagami koncowke drazka kierowniczego (2-gie zdjecie) czy po prostu w roznych modelach bywalo roznie?


Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 1:05 przez speedy, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2009, 23:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2784
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
Najlepsze fearby do podwozia ma @zbowid 8)
do niego z pytaniami ... zestaw kosztuje ok 700 zeta i jest naj naj


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lis 2011, 0:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 20:45
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 (01r.), V8 (08r.)
Panowie,

Odgrzeję kotleta bo zima idzie. Co myślicie o tej usłudze: http://www.autowis.com.pl/?dzial=20#?

czy to jest sens robić? Koszt dla LC to pewnie ok 900 zł

pzdr
klepa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group