Zakładam na ogólnotechnicznych bo sprawa dotyczy chyba wszystkich automatów.
A mianowicie, dziś bedąc w ASO zapytałem po jakim przebiegu należy wymienić filtr w skrzyni biegów i czy w ogóle jako taki się wymienia. Odpowiedz mnie ofrobinę zdziwiła gdyż wg rozpiski przeglądów takiej operacji serwis nie przewiduje!
W takim razie jak jest zbudowany filtr w automacie skoro jest wieczny. Jaką ona rolę pełni? Samoregenerujący się??
Ma ktoś na to odpowiedz?
filtr w automacie
Moderator: luk4s7
Re: filtr w automacie
Filtr w automacie to metalowa siatka, nie ma potrzeby wymian. Zmienia się go tylko wówczas kiedy skrzynia jest naprawiana, no chyba że ktoś się upiera częsciej
Ale ta operacja wymaga rozbiórki skrzyni, skala jest różna dla różnych aut, czasami trzeba skrzynie rozpołowić.
Tak to jest skonstruowane, bo olej w skrzyni osiąga 270C. Min. dlatego skrzynie automatyczne są bardzo wrażliwe na zabrudzenia oleju, wodę etc. Bardziej niż silniki, w których olej jest dobrze oczyszczany filtrem.
Ale ta operacja wymaga rozbiórki skrzyni, skala jest różna dla różnych aut, czasami trzeba skrzynie rozpołowić.
Tak to jest skonstruowane, bo olej w skrzyni osiąga 270C. Min. dlatego skrzynie automatyczne są bardzo wrażliwe na zabrudzenia oleju, wodę etc. Bardziej niż silniki, w których olej jest dobrze oczyszczany filtrem.
Re: filtr w automacie
Ja mam szkołę taką że jak olej wymieniam to i filtr. Tak jak Adam napisał jest to kawał puszki metalowej z metalową siatką. Aby wymienić go u Ciebie trzeba zdjąć miskę ze skrzyni. W manualach z rpa i Anglii jest zapis o wymianie co 100000km.
Re: filtr w automacie
w setce zmieniałem filtr przy okazji wymiany oleju.
a co. jak się bawić, to się bawić
a co. jak się bawić, to się bawić
Re: filtr w automacie
Ja mogę potwierdzić, że filtr w skrzyni A343F to metalowa siateczka i nie ma konieczności wymiany. Wiadomo jednak, że gdy się opuszcza miskę skrzyni to warto ten filtr przepłukać i przedmuchać kompresorem.