Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 4:48
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 19 kwie 2015, 22:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wesemowskie IP68 masz np. LPR6.

Co do drogowych - wielkość ma znaczenie. Wielkość odbłyśnika - tu jest przewaga ledów, które nie potrzebuja żadnego - jedynie soczewkę. Ale halogen potrzebuje lustra - i im jest ono większe - tym mniej światła ucieka na boki. Genialne świeca helle rayle3000 - ale są dosyć duże, 220 mm średnicy, I nie do każdego auta pasują (wyglądem). Ale - są tez mniejsze helle, np. ralye1000, o średnicy chyba 170mm - i one daja taki fajny kompromis, pomiedzy jakością świecenia a wielkością. FF75 też nie sa złe - ale jednak odczuwalnie słabsze, niż te wyżej.

Ja używałem u siebie ralye3000 - genialne lampy, można też do nich zapodać mocniejsze żarówki, do 130W na lampę - wtedy świecą tak mocno - że za bardzo (używane jako drogowe, na czarnym, powodują że po zmianie na mijania przez parę chwil człowiek jest "ślepy", zanim wzrok sie spowrotem przyzwyczai do marnego światła na mijania :wink: ). Z żarówkami 55W są takie - jak trzeba. Na drugim aucie miałem helle jumbo 220, też na 55W - taki sam kształt strumienia światła jak w ralye - ale nieco mniejszy odbłyśnik (i prostokątny). Też bardzo fajne to świeciło.

Co do alternatora - jest generalnie ... słaby. I niewiele da się z tym zrobić - bo jest zintegrowany z pompa vacu - a nie ma skąd wziąc mocniejszego (też z pompą w takim układzie). Z lampami drogowymi problemu nie ma - bo uzywa sie ich dorywczo, więc nie zdąża rozładowac aku, nawet jak zapodasz 2x 130W - ale robocze - te włącza sie w terenie "na stałe". 2X 55W jeszcze obskoczy, ale 4x55W - już będzie słabo, i na wolnych obrotach się będzie aku rozładowywał.

Dla jasności - "fajne" świecenie helli nie polega na tym, że świeci mocno. Polega na tym - że świeci dokładnie tam - gdzie trzeba. Strumień jest tak uformowany, że właściwie nie ma efektu "przepalenia" asfaltu tuż przed autem - i nie świeca "po chmurach". Po prostu przed autem robi sie jaśniej, i tak jakoś sięga to na kilka setek metrów (rayle 3000 z żarówa 130W dawały realne oświetlenie czarnego na ok. 400 - 500 metrów ... :wink: )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2015, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2015, 19:16
Posty: 1
Wszystko zależy od tego jakie masz potrzeby. Jeśli chcesz mieć wygląd pedantyczno-fabryczny to kup sobie Hellę i nic nie ruszaj. Jeśli jednak chcesz mieć dużo światła za małą cenę to kup wesemy a do nich dokup jakiś tani chiński zestaw ksenonowy. Takie coś po prostu wymiata.

Próbowałem różnych opcji, a mam możliwość sprowadzenia elementów do produkcji LED barów i różnych świateł (PIAA, IPF). Wszystko cacy, ale nawet gdybym miał halogeny IPF za 1/3 ceny, to i tak wesem z przetwornicą wymiata. Ostatnio widziałem nowe halogeny przeciwmgielne 15cm (szeroki strumień światła) za około 30zł/szt.Kupujesz więc dwie takie sztuki i do tego za 150zł komplet przetwornic i jedziesz.

Wszelkie, skądinąd prawdziwe, historie o tym, że HID w obudowie halogenowej daje inny rzut światła nie mają znaczenia w off-roadzie, gdzie po prostu masz sobie wszystko zalać światłem a nie martwić się o to, że świeci za bardzo po bokach czy coś w tym stylu.


Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 23:09 przez luk4s7, łącznie zmieniany 1 raz
Wywalenie chamskiej reklamy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2015, 18:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
A ten link do tych domów oczywiście przypadkiem wskoczył?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2015, 20:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja mam inne zdanie na temat HID. Owszem, źródło wydajne - ale mało praktyczne w zastosowaniu na aucie.

Nieakceptowalnie długo się to rogżewa, żeby pełną jasność osiągnęło. Nie każdemu pasuje trupio biała barwa światła - i nic z tym zrobić się nie da - conajwyżej na bardziej niebieską :wink:

Źródło jest za jasne - i zbyt skoncentrowane (to samo dotyczy mocnych ledów). Na pustyni może i się to sprawdza - w lesie daje potężny kontrast, między pierwszym planem a tłem. Inaczej mówiąc - widać detalicznie gąsiennice na liściach przed maską - ale nic nie widać metr poza linia pierwszych krzaków.

Przypadłość systemu adaptacji naszego wzroku ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2015, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Zdisiek9988 pisze:
Wszystko zależy od tego jakie masz potrzeby.


Spamer jebanany... Co innego mały podpis a co innego nawalanie pierdami w tekście. Zroluj sobie projekty domów w zwartą rurkę i wsadź. Chytry dziadu z Radomia :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2015, 23:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2073
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
LEX pisze:
Zdisiek9988 pisze:
Wszystko zależy od tego jakie masz potrzeby.


Spamer jebanany...


Rilax... został już wzięty w dwa ognie moderatorskie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2015, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Zanabyłem dwa wesemy w konfiguracji drogowe + pozycja czy jak to producent określa przeciwmgielne. Zastanawiam się jak to będzie świecić po wstawieniu w oprawkę H3 zamiennika ledowego. Występują takowe w cenach od kilku zeta, gdzie emiterów jest nacykane cały worek po takie w cenie przyzwoitej żarówki za zetów 30-40 gdzie emiterów jest znacznie mniej i są sporo większe. Znalazłem też i takie po 2 stówy ale szaleństwo odłóżmy na bok ;) Czy ktoś testował ledowe zamienniki żarówek w klasycznych lampach z odbłyśnikiem? Zależy mi aby to świeciło raczej szeroko niż daleko i mniej prądu zjadało niż zwykłe H3.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2015, 21:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Świeci do dupy.

Raz - że to co podają importerzy chińszczyzny jako moc/strumień światła słabo się ma do rzeczywistości, a dwa - lampy przygotowane pod klasyczne żarówki sa projektowane pod punktowe źródło światła. Jeżeli da się źródło rozproszone (diody poukładane na większej przestrzeni) - to żadna z nich nie łapie się w ogniskowa lampy. W efekcie świeca wszędzie, z przypadkowymi obszarami jaśniej/ciemniej, czyli ogólnie słabo.

Jak se zapodasz - to na początku będzie Ci się wydawac - że świeca jasno - bo tak działa na nasze oko windowanie barwy światła w wyższą temperaturę - i tak działa źródło selektywne (diody nie świeca pełnym widmem - to składanka trzech długości fali). Ale jak po czasie zapodasz soboie spowrotem H3 - to diody wylądują w śmietniku ... :wink: Bo to - że obraz przed sobą masz bardziej na biało nie oznacza - że widac więcej ... :wink:

Dioda żeby świeciła jak trzeba MUSI mieć zaprojektowana soczewkę pod konkretny typ emitera. Chyba że ma to być oświetlenie biwakowe - możliwie mocno rozproszone, żeby nie oślepiać. Wtedy sprawdzają się zwykłe taśmy led :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group