Strona 1 z 2

Działanie LSD

: 23 sie 2009, 09:03
autor: toyotek
Pomimo tego co w temacie nie chodzi mi o znany narkotyk, a o działanie LSD w tylnym moście, a konkretnie czy może on działać niesymetrycznie w zależności od stopnia zużycia płytek ciernych. Bo u mnie np. gdy stanę prawymi kołami na trawie a lewymi na asfalcie, koło na trawie mieli spokojnie w miejscu i samochód powoli rusza, gdy stanie się odwrotnie lewe trawa , prawe asfalt, koło na trawie troszkę zabuksuje i samochód przyśpiesza odczuwalne jest nawet przesunięcie tyłu w stronę asfaltu - czy jest to po prostu subiektywne odczucie czy lsd może być niesymetrycznie zużyte?

Re: Działanie LSD

: 23 sie 2009, 14:19
autor: Rokfor32
LSD nie może się zużywać "niesymetrycznie" :wink:

Teoretycznie tarczki mogłyby być tylko po jednej stronie kosza satelitów, i też by działało.

Działanie jakiegokolwiek mechanizmu blokującego (płytkowego ciernego, wiskotycznego, czy blokady 100%) polega na przyblokowaniu ruchy kół koronowych względem kosza satelitów. I bez znaczenia jest, czy blokuje się jedno, czy oba koła, efekt jest identyczny, bo oba koła (i półosie jednocześnie) są połączone przez satelity.

Blokowanie tylko jednego z kół jest zresztą stosowane w wisko i blokadach 100%.

Inaczej ma się sprawa natomiast z mechanizmem ślimakowym torsena - tu wykorzystuje się niską sprawność przekładni ślimakowych, jakimi są pary koło koronowe - satelity.

Re: Działanie LSD

: 24 sie 2009, 13:44
autor: toyotek
Czyli moje odczucie nierównego działania jest subiektywne i z technicznego punktu widzenia nie ma podstaw bycia.

Dzięki , przeprowadzę jeszcze jakieś próby dla pewności.

Pozdrawiam

Re: Działanie LSD

: 24 sie 2009, 22:05
autor: Rokfor32
Niekoniecznie subiektywne. Nacisk na poszczególne koła nie jest jednakowy (na tej samej osi), więc i różnica w przyczepności może być.

Re: Działanie LSD

: 23 wrz 2009, 15:26
autor: Kames
moze bieznik bardziej z prawej zuzyty :mrgreen: bez urazy :wink:

Re: Działanie LSD

: 30 gru 2009, 10:22
autor: toyotek
bieżnik był równy i sprawdzałem to kilkakrotnie a teraz gdy jedno z tylnich kół - lewe czy prawe - wszystko jedno które znajdzie się w powietrzu, kręci się swobodnie i zmusza do wyjścia z auta zapięcia sprzęgiełek na przodzie i użycia 4x4,


czy jest możliwość wymiany - regeneracji tego mechanizmu poprzez wymianę tarcz ciernych (czy jak to się tam nazywa :-))

Re: Działanie LSD

: 30 gru 2009, 11:03
autor: Kames
podnies auto do gory za most i krec kolem powinno byc odczucie ciezkosci w obrocie ,a lsd działa cały czas i jest na siłe wył.potocznie mówiąc podczas pokonywania zakretu -czyli blokada z ograniczonym tarciem

Re: Działanie LSD

: 30 gru 2009, 11:10
autor: Kames
toyotek pisze:bieżnik był równy i sprawdzałem to kilkakrotnie a teraz gdy jedno z tylnich kół - lewe czy prawe - wszystko jedno które znajdzie się w powietrzu, kręci się swobodnie i zmusza do wyjścia z auta zapięcia sprzęgiełek na przodzie i użycia 4x4,


czy jest możliwość wymiany - regeneracji tego mechanizmu poprzez wymianę tarcz ciernych (czy jak to się tam nazywa :-))
taniej kupic cały kosz uzywke -ale nie mamy gwarancji w jakim jest faktycznym stanie ,czesci nowe raczej podej. ze cena kosmos :!: taniej wyjdzie arb :mrgreen:

Re: Działanie LSD

: 30 gru 2009, 12:03
autor: Pyrka
Przy okazji dyskusji o LSD natknąłem się na ciekawe materiały, które mniej zorientowanym (jak mnie) pomogą łopatologicznie zorientować się o co chodzi z dyferencjałami.

How Differential Gear works (BEST Tutorial - od 3:30, ale warto zobaczyć całość)
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related

A to już dla znawców:

• Toyota Differential Identification http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=274535
• Rebuilding and Setting Up a Land Cruiser Differential http://members.cox.net/cglabe1/Diff/diff.html

Re: Działanie LSD

: 30 gru 2009, 18:40
autor: toyotek
Kames - próbować kręcić za koło na biegu tak ??, i wtedy drugie koło obraca się w przeciwną stronę, a ja powinienem znaczny opór odczuwać?? tak to rozumiem??

Re: Działanie LSD

: 31 gru 2009, 09:29
autor: milczacy
U mnie, przy jeszcze normalnie działającym LSD jest tak, że jak podniosę tył (podnośnik pod mostem) i kręcę jednym kołem (na luzie) to koło po drugiej stronie kręci się w tę samą stronę co obracane przeze mnie ręcznie. Bez LSD to drugie (wolne) koło kręci się w kierunku przeciwnym.

Re: Działanie LSD

: 31 gru 2009, 10:05
autor: jezus
Przy okazji dyskusji o LSD natknąłem się na ciekawe materiały, które mniej zorientowanym (jak mnie) pomogą łopatologicznie zorientować się o co chodzi z dyferencjałami.

How Differential Gear works (BEST Tutorial - od 3:30, ale warto zobaczyć całość)
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related
Super film........prawdziwa łopatologia... można oglądać bez dźwięku..... :mrgreen:

Re: Działanie LSD

: 31 gru 2009, 10:57
autor: Kames
toyotek pisze:Kames - próbować kręcić za koło na biegu tak ??, i wtedy drugie koło obraca się w przeciwną stronę, a ja powinienem znaczny opór odczuwać?? tak to rozumiem??
nie koło ma sie krecic w tą samą strone :!: jak na blokadzie :!: poinienes odczuwac wyrazny opór gdy przytrzymasz jedno a drugim obraca. lsd to jest w blokada która sama luzuje przy zakręcie ,a jaki olej masz w tym moscie :?:

Re: Działanie LSD

: 31 gru 2009, 12:51
autor: toyotek
dokładnie to już nie pamiętam jaki olej ale mechanikowi mówiłem że most jest z LSD i wiem że kupił odpowiedni do takich mostów, bo dwa razy się dopytywał czy na peweno ten bo jakiś drogi był. Więc olej jest ok. może to już kwestia przebiegu.

Re: Działanie LSD

: 04 sty 2010, 12:20
autor: Kames
jezeli nie działa tak jak pisze to sprawa umarła :cry: