Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 mar 2019, 18:46
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Działanie LSD
Post: 23 sie 2009, 9:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2008, 11:48
Posty: 123
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux 1996
Pomimo tego co w temacie nie chodzi mi o znany narkotyk, a o działanie LSD w tylnym moście, a konkretnie czy może on działać niesymetrycznie w zależności od stopnia zużycia płytek ciernych. Bo u mnie np. gdy stanę prawymi kołami na trawie a lewymi na asfalcie, koło na trawie mieli spokojnie w miejscu i samochód powoli rusza, gdy stanie się odwrotnie lewe trawa , prawe asfalt, koło na trawie troszkę zabuksuje i samochód przyśpiesza odczuwalne jest nawet przesunięcie tyłu w stronę asfaltu - czy jest to po prostu subiektywne odczucie czy lsd może być niesymetrycznie zużyte?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2009, 14:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6025
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
LSD nie może się zużywać "niesymetrycznie" :wink:

Teoretycznie tarczki mogłyby być tylko po jednej stronie kosza satelitów, i też by działało.

Działanie jakiegokolwiek mechanizmu blokującego (płytkowego ciernego, wiskotycznego, czy blokady 100%) polega na przyblokowaniu ruchy kół koronowych względem kosza satelitów. I bez znaczenia jest, czy blokuje się jedno, czy oba koła, efekt jest identyczny, bo oba koła (i półosie jednocześnie) są połączone przez satelity.

Blokowanie tylko jednego z kół jest zresztą stosowane w wisko i blokadach 100%.

Inaczej ma się sprawa natomiast z mechanizmem ślimakowym torsena - tu wykorzystuje się niską sprawność przekładni ślimakowych, jakimi są pary koło koronowe - satelity.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2009, 13:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2008, 11:48
Posty: 123
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux 1996
Czyli moje odczucie nierównego działania jest subiektywne i z technicznego punktu widzenia nie ma podstaw bycia.

Dzięki , przeprowadzę jeszcze jakieś próby dla pewności.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2009, 22:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6025
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Niekoniecznie subiektywne. Nacisk na poszczególne koła nie jest jednakowy (na tej samej osi), więc i różnica w przyczepności może być.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2009, 15:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
moze bieznik bardziej z prawej zuzyty :mrgreen: bez urazy :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2009, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2008, 11:48
Posty: 123
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux 1996
bieżnik był równy i sprawdzałem to kilkakrotnie a teraz gdy jedno z tylnich kół - lewe czy prawe - wszystko jedno które znajdzie się w powietrzu, kręci się swobodnie i zmusza do wyjścia z auta zapięcia sprzęgiełek na przodzie i użycia 4x4,


czy jest możliwość wymiany - regeneracji tego mechanizmu poprzez wymianę tarcz ciernych (czy jak to się tam nazywa :-))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2009, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
podnies auto do gory za most i krec kolem powinno byc odczucie ciezkosci w obrocie ,a lsd działa cały czas i jest na siłe wył.potocznie mówiąc podczas pokonywania zakretu -czyli blokada z ograniczonym tarciem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2009, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
toyotek pisze:
bieżnik był równy i sprawdzałem to kilkakrotnie a teraz gdy jedno z tylnich kół - lewe czy prawe - wszystko jedno które znajdzie się w powietrzu, kręci się swobodnie i zmusza do wyjścia z auta zapięcia sprzęgiełek na przodzie i użycia 4x4,


czy jest możliwość wymiany - regeneracji tego mechanizmu poprzez wymianę tarcz ciernych (czy jak to się tam nazywa :-))

taniej kupic cały kosz uzywke -ale nie mamy gwarancji w jakim jest faktycznym stanie ,czesci nowe raczej podej. ze cena kosmos :!: taniej wyjdzie arb :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2009, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2009, 13:59
Posty: 3742
Lokalizacja: K-PAX
Przy okazji dyskusji o LSD natknąłem się na ciekawe materiały, które mniej zorientowanym (jak mnie) pomogą łopatologicznie zorientować się o co chodzi z dyferencjałami.

How Differential Gear works (BEST Tutorial - od 3:30, ale warto zobaczyć całość)
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related

A to już dla znawców:

• Toyota Differential Identification http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=274535
• Rebuilding and Setting Up a Land Cruiser Differential http://members.cox.net/cglabe1/Diff/diff.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2009, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2008, 11:48
Posty: 123
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux 1996
Kames - próbować kręcić za koło na biegu tak ??, i wtedy drugie koło obraca się w przeciwną stronę, a ja powinienem znaczny opór odczuwać?? tak to rozumiem??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2009, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2207
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
U mnie, przy jeszcze normalnie działającym LSD jest tak, że jak podniosę tył (podnośnik pod mostem) i kręcę jednym kołem (na luzie) to koło po drugiej stronie kręci się w tę samą stronę co obracane przeze mnie ręcznie. Bez LSD to drugie (wolne) koło kręci się w kierunku przeciwnym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2009, 11:05 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1304
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Cytuj:
Przy okazji dyskusji o LSD natknąłem się na ciekawe materiały, które mniej zorientowanym (jak mnie) pomogą łopatologicznie zorientować się o co chodzi z dyferencjałami.

How Differential Gear works (BEST Tutorial - od 3:30, ale warto zobaczyć całość)
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related


Super film........prawdziwa łopatologia... można oglądać bez dźwięku..... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2009, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
toyotek pisze:
Kames - próbować kręcić za koło na biegu tak ??, i wtedy drugie koło obraca się w przeciwną stronę, a ja powinienem znaczny opór odczuwać?? tak to rozumiem??

nie koło ma sie krecic w tą samą strone :!: jak na blokadzie :!: poinienes odczuwac wyrazny opór gdy przytrzymasz jedno a drugim obraca. lsd to jest w blokada która sama luzuje przy zakręcie ,a jaki olej masz w tym moscie :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 gru 2009, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2008, 11:48
Posty: 123
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Hilux 1996
dokładnie to już nie pamiętam jaki olej ale mechanikowi mówiłem że most jest z LSD i wiem że kupił odpowiedni do takich mostów, bo dwa razy się dopytywał czy na peweno ten bo jakiś drogi był. Więc olej jest ok. może to już kwestia przebiegu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2010, 13:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
jezeli nie działa tak jak pisze to sprawa umarła :cry:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group