Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2019, 2:10
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lis 2019, 18:30 
Offline

Rejestracja: 01 gru 2018, 0:34
Posty: 46
rembacz pisze:
Magneti Marelli to szrot. Też się pokusiłem bo cena fajna szczególnie jak chodzi o 8szt. Padały jedna po drugiej jakoś po pół roku.


Potwierdzam, produkty tej firmy trzeba omijać z daleka. Co zrobiłeś z gwarancja? Pęknięcie zamocowanej cewki jest uwzglednione, czy gwarancja obowiązuje
tylko na produkty "w pudełkach".

rembacz pisze:
Niestety potrzebne oryginał albo markowe no i nowe świece. Warto też wspomnieć o sprawdzeniu luki zaworowej szczególnie od strony wydechu bo przy lpg przy tym silniku to podstawa.

Jakie cewki i świece zastosowałeś u siebie?

rembacz pisze:
Warto też wspomnieć o sprawdzeniu luki zaworowej szczególnie od strony wydechu bo przy lpg przy tym silniku to podstawa.

Co ja mam dokładnie zlecić mechanikowi do zrobienia? Kontrola luzów zaworowych, a szczególnie luzów zaworów wydechowych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 18:36 
Offline

Rejestracja: 01 gru 2018, 0:34
Posty: 46
kylon pisze:
W zeszłym tygodniu był u nas klient. Ktoś mu zamontował 3 nowe cewki Magneti Mirelli i te trzy cewki są już pęknięte. Jaki produkt taka jakość.


Ja to chyba znam tego klienta. Jeśli to on, to nie takie rzeczy mu "mechanik" wykonał. Łącznie z wymianą uszczelki przy reduktorze, które polegała na wytarciu szmatą starego "zapocenia".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 18:45 
Offline

Rejestracja: 01 gru 2018, 0:34
Posty: 46
Krzysztof pisze:
Ja kupiłem 2 szt Delphi do 5.7 w Tundrze ...

Czy to znaczy, że na chwilę obecną masz pomieszane cewki (oryginalne + Delphi)?

Jak taki zestaw cewek się spisuje (zakładam że masz LPG)?

Jeśli masz LPG to powiedz jeszcze jakie świece zastosowałeś, oryginalne wg zaleceń producenta, czy jakieś inne?
(muszę sobie jakieś statystki zebrać nt. świec)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 19:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Musisz koniecznie wyregulować zawory. Jest to trochę kosztowne i kłopotliwe ale takie rzeczy się robi. Świece mam irydowe ngk a cewki kupiłem boscha. Przed wymianą sprawdź napięcie ładowania i stan aku. Spadek napięcia powoduje wyższy prąd który jest szkodliwy dla cewek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Posty: 308
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: były HDJ80,HDJ100 teraz Previa4x4, Tundra 5.7v8
W v8 mam delphi + orginalne Denso. Mam lpg i jest na razie ok, żadnych check'ów. Świece mam dokładnie taki jakie zaleca producent irydowe Denso.


Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, 19:36 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Czyli najpierw zawory i ładowanie wraz z aku jak to będzie ok wtedy wszystkie nowe świece i cewki. I zapominasz o wypadaniu zapłonu. Potem tylko okresowo sprawdzenie zaworów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Drnostromo skąd jesteś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:16 
Offline

Rejestracja: 01 gru 2018, 0:34
Posty: 46
rembacz pisze:
Musisz koniecznie wyregulować zawory. Jest to trochę kosztowne i kłopotliwe ale takie rzeczy się robi. Świece mam irydowe ngk a cewki kupiłem boscha. Przed wymianą sprawdź napięcie ładowania i stan aku. Spadek napięcia powoduje wyższy prąd który jest szkodliwy dla cewek.


1. Mam takie już dość poważne wycieki z pokryw zaworów, więc zrobię jak sugerujesz przy okazji wymiany uszkodzonych uszczelek (mam nadzieję, że to tylko uszczelki).
Jak bardzo skomplikowana jest taka regulacja, tzn. jak dobrego mechanika potrzebuję?

2. Sprawdzałem ostatnio stan ładowania i aku. -> Ładowanie bez obciążenia 14,12V, pod obciążeniem 13,82V / do akumulatora nie było zastrzeżeń, więc chyba dobry.

rembacz pisze:
Drnostromo skąd jesteś?

Warszawa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Do regulacji zaw. trzeba zdemontować rozrząd ale do samego sprawdzenia już nie. Regulacja polega na wymianie płytek pod szklankami. Ładowanie lipa altek do naprawy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Kylon chyba serwisuje w Warszawie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Do aku mostek i sprawdzić pod obciążeniem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Zawory reguluje sie płytkami kalibrowanymi, ale jak się nie ma ich całego stosu pod ręką - to proces jest dosyć upierdliwy. Czyli pomiar luzów, wyjęcie płytek z zaworów gdzie luzy nie wychodzą, pomiar płytek, zamówienie w aso płytek o odpowiedniej kalibracji, i ponowne zapodanie skorygowanych płytek.

O zmianie systemu zapłonowego możesz raczej zapomnieć - komputer auta nie obsłuży niczego innego, a zmiana kompa na aftermarket w cywilnym aucie to napraszanie się o kłopoty. Nie masz wtedy niczego seryjnego, i jakakolwiek awaria gdzieś dalej od domu oznacza brak możliwości naprawy na miejscu. Kup po prostu cewki denso niekoniecznie w aso, to będą sporo tańsze. Najlepiej od któregoś z dużych dystrybutorów, zmniejsza to ryzyko trafienia na podróby. Świece zgodnie z danymi auta, takie jak przewiduje producent. Jak jest wszystko jak trzeba, to ten system nie robi żadnych problemów - nie ma jakichś typowych wad czy usterek.

Co do lubryfikacji zaworów - nikt już tego nie stosuje, bo po to właśnie nowe sterowniki lpg mają opcję mieszania paliw. Jak się wszystko dobrze dobierze, i poprawnie poustawia - to nie ma tematu z podwójnym paliwem.

Katalizatory się naprawia przez wycięcie zepsutego i wspawanie sprawnego. Przy LPG dobrze jest zastosować wkłady na osnowie metalowej - wytrzymują wyższe temperatury spalin niz oryginalne ceramiczne. Katalizatory trzeba dobrać do pojemności, i żeby tylne sondy poprawnie pokazywały ich stan - conajmniej zgodne z euro4.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Płytki można szlifować pod wymiar.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 21:19 
Offline

Rejestracja: 01 gru 2018, 0:34
Posty: 46
rembacz pisze:
Ładowanie lipa altek do naprawy.

Siet, skoro do naprawy to od razu zapytam. Jak bardzo awaryjny jest to urządzenie oraz jak znosi topienie?
Zastanawia mnie czy brać kolejny (widziałem Denso za 900 PLN), a tego zregenerować i wozić w zapasie na dłuższe wypady.

rembacz pisze:
Do aku mostek i sprawdzić pod obciążeniem.

Tego to chyba dobrze sam nie zrobię, ale mogę kupić jakiś niedrogi tester do akumulatora.
Czy warto zainwestować w taki tester?

rembacz pisze:
Kylon chyba serwisuje w Warszawie.

Tak, zgadza się. To bardzo zajęty człowiek. Dziwne jest to, że przy ogromnym zapotrzebowaniu na fachowców
w W-aw jest śladowa ich ilość, a zatem popyt przerasta podaż, a wiadomo co się wtedy dzieje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2019, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 171
Alternator zregenerować często wystarcza wymiana szczotkotrzymacza czy szczotek (intercars). Zapasu nie potrzeba chyba że 100 w przeprawowych bierze udział ;)
Aku zbada ci każdy elektryk czy sklep z aku.
Co do reg. zaworów to pytać, szukać, lecz nie polecam warsztatów "będziesz pan zadowolony " bo może się to źle skończyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group