Problemy z 2LTE

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Cześć, od jakiegoś czasu walczę o poprawne odpalanie 2LTE. Posiłkując się kilkoma wątkami z forum doszedłem do tego, że cofa się paliwo z pompy i za każdym razem jak chechłam silnik to muszę dociągnąć paliwo. Wstawiłem dzisiaj zaworek zwrotny na wysokości drzwi pasażera i będę obserwował czy wystarczy ;)

Pytanie jakie mam dotyczy pompy... Od czego jest ta brązowa wtyczka wskazana na zdjęciu? Jeden z przewodów mam ułamany... Co poprawię jak go zlutuję? ;)
Załączniki
20190531_193451-1-1-1.png
20190531_193451-1-1-1.png (100,96 KiB) Przejrzano 5144 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Rokfor32 »

To są rezystory korekcyjne. Odpalania tym nie poprawisz - ale ichrobota polega na korygowaniu dawki paliwa, a więc i osiągach czy dymieniu. Mają być.

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Naprawione i działa jak piszesz. Toyka przestała szarpać przy ruszaniu, przestałem 'walczyć' z samochodem podczas jazdy po mieście. Liczę też na kolejny spadek konsumpcji paliwa :)
P.S.
Nadal odpala jak ostatnia łajza, ale poczytam trochę na forum zanim bede pytał dalej. Póki co plan jest taki, żeby założyć przezroczysty wężyk przy pompie i filtrze aby ustalić od której strony się zapowietrza.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Rokfor32 »

W 9 na 10 przypadków są to skorodowane rurki tuz przy zbiorniku paliwa.

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Ktoś gdzieś pisał nawet, że są dostępne nowe...(?)

Póki co obstawiam pompę lub filtr. Zaworek zwrotny założyłem dość daleko, bo w połowie samochodu a problem nadal występuje.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

u mnie łapie powietrze przez filtr paliwa - dokładnie jego pompkę
jak ominąłem filtr to pali prawie od razu

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Wychodzi na to, że jednak rurki przy zbiorniku. Teraz pali ładnie, ale dziwna rzecz, bo pali ładnie pod warunkiem, że doczekam aż pstryknie przekaźnik grzania świec i to na zimnym i cieplym silniku z niewielką różnicą, a grzeje je - mam wrażenie dość długo jak na nowe świece...

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

Ten typ tak ma

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

kpeugeot pisze:Ten typ tak ma
Rozumiem, że masz na myśli 2lte, bo w lj70 z 2lt to było - zapłon, pstryk, pstryk i ogień... Wierz lub nie, ale zajmowało to ze 3 sekundy, a na ciepłym palił jak benzyniak.

Poszukam jeszcze samego przekaźnika i obejrzę przewody. Póki co większość usterek jakie eliminowałem to wynik zaniedbań i wieku auta.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

Tak pisze o 2lte zgodnie z tym co mam. U mnie troszkę paliwo cofa i nie wszystkie świece grzeją równo. Więcej suyo do szczęścia nie potrzebuje

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

No nie mogę uwierzyć, że to jest normalne akurat przy tych silnikach... Rokfor - możliwe to?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Rokfor32 »

Te silniki są mocno wrażliwe na początkowe ustawienie kąta wtrysku (podczas pracy się już ustawia dalej elektronicznie). Dobrze ustawiony pali normalnie, jak tylko ma paliwo, i świece sprawne. Nie musi ich nawet rozgrzewać do białości.

Ważne też jest, żeby układ dwustopniowego grzania świec działał jak należy. Bo może być, że grzejesz świece tylko drugim stopniem - wtedy trwa to o wiele dłużej.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

grzeje do brzęczyka :)

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Znacie patent Australijczyków na ten silnik i problemy z odpalaniem? Wykopałem jakiś wątek na IH8MUD i jakimś Australijskim forum dotyczący 2LTE z Surfa. Podobno jak rozpiąć ECU lub odłączyć + z aku na noc to po podłączeniu rano i pierwszym odpaleniu ECU pobierze nowe dane z EGR i lepiej odpala, a legenda głosi, że spalanie maleje... Jak to się ma do rzeczywistości? Myślałem, że te pompy są zaprogramowane fabrycznie i nie adaptują mapy do warunków :?:

kpeugeot pisze:grzeje do brzęczyka :)
Brzęczyka? Masz na myśli ten piszczący wqwiający dźwięk pojawiający się po ostatnim kliknięciu przekaźnika?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Rokfor32 »

Ten dźwięk pojawia się w jedynie w przypadku &* z rynku japońskiego - to przypominajka o wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jak silnik nie pracuje, a stacyjka pozostaje w pozycji ON :wink:

Co do reszty - tzw. urban legend. Densowskie kompy starego typu nie ulegają rozprogramowaniu po czasie, nie mają też adaptacji z zapamiętaniem, bo nie mają czego zapamiętywać :wink: ten silnik właściwie nie ma oczujnikowania tego typu - a już na pewno nie EGR - jest sterowany podciśnieniem (plus sygnał z ecu regulujący wartość podciśnienia) - ale nie ma żadnego potwierdzenia czy spaliny płyną, i w jakiej ilości.

ODPOWIEDZ