Strona 1 z 2

Problemy z 2LTE

: 31 maja 2019, 19:41
autor: Wilku
Cześć, od jakiegoś czasu walczę o poprawne odpalanie 2LTE. Posiłkując się kilkoma wątkami z forum doszedłem do tego, że cofa się paliwo z pompy i za każdym razem jak chechłam silnik to muszę dociągnąć paliwo. Wstawiłem dzisiaj zaworek zwrotny na wysokości drzwi pasażera i będę obserwował czy wystarczy ;)

Pytanie jakie mam dotyczy pompy... Od czego jest ta brązowa wtyczka wskazana na zdjęciu? Jeden z przewodów mam ułamany... Co poprawię jak go zlutuję? ;)

Re: Problemy z 2LTE

: 01 cze 2019, 14:41
autor: Rokfor32
To są rezystory korekcyjne. Odpalania tym nie poprawisz - ale ichrobota polega na korygowaniu dawki paliwa, a więc i osiągach czy dymieniu. Mają być.

Re: Problemy z 2LTE

: 03 cze 2019, 15:30
autor: Wilku
Naprawione i działa jak piszesz. Toyka przestała szarpać przy ruszaniu, przestałem 'walczyć' z samochodem podczas jazdy po mieście. Liczę też na kolejny spadek konsumpcji paliwa :)
P.S.
Nadal odpala jak ostatnia łajza, ale poczytam trochę na forum zanim bede pytał dalej. Póki co plan jest taki, żeby założyć przezroczysty wężyk przy pompie i filtrze aby ustalić od której strony się zapowietrza.

Re: Problemy z 2LTE

: 03 cze 2019, 23:33
autor: Rokfor32
W 9 na 10 przypadków są to skorodowane rurki tuz przy zbiorniku paliwa.

Re: Problemy z 2LTE

: 04 cze 2019, 13:44
autor: Wilku
Ktoś gdzieś pisał nawet, że są dostępne nowe...(?)

Póki co obstawiam pompę lub filtr. Zaworek zwrotny założyłem dość daleko, bo w połowie samochodu a problem nadal występuje.

Re: Problemy z 2LTE

: 04 cze 2019, 14:23
autor: kpeugeot
u mnie łapie powietrze przez filtr paliwa - dokładnie jego pompkę
jak ominąłem filtr to pali prawie od razu

Re: Problemy z 2LTE

: 06 cze 2019, 13:32
autor: Wilku
Wychodzi na to, że jednak rurki przy zbiorniku. Teraz pali ładnie, ale dziwna rzecz, bo pali ładnie pod warunkiem, że doczekam aż pstryknie przekaźnik grzania świec i to na zimnym i cieplym silniku z niewielką różnicą, a grzeje je - mam wrażenie dość długo jak na nowe świece...

Re: Problemy z 2LTE

: 06 cze 2019, 17:03
autor: kpeugeot
Ten typ tak ma

Re: Problemy z 2LTE

: 06 cze 2019, 21:36
autor: Wilku
kpeugeot pisze:Ten typ tak ma
Rozumiem, że masz na myśli 2lte, bo w lj70 z 2lt to było - zapłon, pstryk, pstryk i ogień... Wierz lub nie, ale zajmowało to ze 3 sekundy, a na ciepłym palił jak benzyniak.

Poszukam jeszcze samego przekaźnika i obejrzę przewody. Póki co większość usterek jakie eliminowałem to wynik zaniedbań i wieku auta.

Re: Problemy z 2LTE

: 07 cze 2019, 00:06
autor: kpeugeot
Tak pisze o 2lte zgodnie z tym co mam. U mnie troszkę paliwo cofa i nie wszystkie świece grzeją równo. Więcej suyo do szczęścia nie potrzebuje

Re: Problemy z 2LTE

: 11 cze 2019, 12:21
autor: Wilku
No nie mogę uwierzyć, że to jest normalne akurat przy tych silnikach... Rokfor - możliwe to?

Re: Problemy z 2LTE

: 11 cze 2019, 12:26
autor: Rokfor32
Te silniki są mocno wrażliwe na początkowe ustawienie kąta wtrysku (podczas pracy się już ustawia dalej elektronicznie). Dobrze ustawiony pali normalnie, jak tylko ma paliwo, i świece sprawne. Nie musi ich nawet rozgrzewać do białości.

Ważne też jest, żeby układ dwustopniowego grzania świec działał jak należy. Bo może być, że grzejesz świece tylko drugim stopniem - wtedy trwa to o wiele dłużej.

Re: Problemy z 2LTE

: 11 cze 2019, 15:50
autor: kpeugeot
grzeje do brzęczyka :)

Re: Problemy z 2LTE

: 12 cze 2019, 11:57
autor: Wilku
Znacie patent Australijczyków na ten silnik i problemy z odpalaniem? Wykopałem jakiś wątek na IH8MUD i jakimś Australijskim forum dotyczący 2LTE z Surfa. Podobno jak rozpiąć ECU lub odłączyć + z aku na noc to po podłączeniu rano i pierwszym odpaleniu ECU pobierze nowe dane z EGR i lepiej odpala, a legenda głosi, że spalanie maleje... Jak to się ma do rzeczywistości? Myślałem, że te pompy są zaprogramowane fabrycznie i nie adaptują mapy do warunków :?:

kpeugeot pisze:grzeje do brzęczyka :)
Brzęczyka? Masz na myśli ten piszczący wqwiający dźwięk pojawiający się po ostatnim kliknięciu przekaźnika?

Re: Problemy z 2LTE

: 12 cze 2019, 12:31
autor: Rokfor32
Ten dźwięk pojawia się w jedynie w przypadku &* z rynku japońskiego - to przypominajka o wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jak silnik nie pracuje, a stacyjka pozostaje w pozycji ON :wink:

Co do reszty - tzw. urban legend. Densowskie kompy starego typu nie ulegają rozprogramowaniu po czasie, nie mają też adaptacji z zapamiętaniem, bo nie mają czego zapamiętywać :wink: ten silnik właściwie nie ma oczujnikowania tego typu - a już na pewno nie EGR - jest sterowany podciśnieniem (plus sygnał z ecu regulujący wartość podciśnienia) - ale nie ma żadnego potwierdzenia czy spaliny płyną, i w jakiej ilości.