Podniesienie sprawnosci terenowej J12.

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

mattbigmonster
Posty: 8
Rejestracja: 13 kwie 2019, 18:20

Re: Podniesienie sprawnosci terenowej J12.

Post autor: mattbigmonster »

rolkos pisze:Z mojego doświadczenia ze 120 (jest to bardzo dzielne auto bez specjalnych modyfikacji).
- Lift daj maks 2" pamiętaj że z przodu jest niezależne zawieszenie, czyli im większy lift tym mniejszy zakres pracy wahacza (chyba ze zainwestujesz w long travel arm),
Zaintrygowales mnie, mozesz rozwinac temat dluzszego wahacza?

Pytanie drugie: Czy mozna/jest sens dawac polibusze?
Pytanie 3: Czy kupujac zestaw dam rade go sam zamontowac (a potem pojechac na zbierznosc), jestem dosc ogarniety w grzebaniu pod autem. Czy lepiej oddac pod opieke warsztatu?
Pytanie 4: Jak wyglada finansowo sprawa regulowanych amortyzatorow i ile to daje :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Podniesienie sprawnosci terenowej J12.

Post autor: rolkos »

Wpisz w google "long travel arm 4runner" amerykanie się w tym lubują. Generalnie jest to droga zabawa i dla większości ludzi nie warta świeczki.

2. jak będziesz robił lift to i tak na 90% będziesz musiał wymienić śruby regulacyjne i tuleje wahaczy (ja bym odrazu zerknął na sworznie). Tuleje zwykle stoją wtedy można dać albo toyotowe nowe, ja dałem polibusze whiteline/nolathane.
3. Raczej tak, montaż nie jest trudny polecam obejrzeć jak to się robi na YT. Wprawdzie czasem zdejmują za dużo ;) np. nie trzeba odkręcać zwrotnicy, wystarczy odkręcić amortyzator i stabilizator a reszta zejdzie w dół, przydaje się druga osoba żeby to ciągnąć do dołu. Z tyłu raczej będziesz musiał obciąć śrubę amortyzatora u góry, chociaż możesz spróbować odkręcić.
4. finansowo tańsze masz TT (chyba po 1600zł sprawdź na wyprawa4x4.pl) a jak na bogato to BP-51 koszt za set 10-12 tyś. ;)

ODPOWIEDZ