skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Cinek
Posty: 10
Rejestracja: 01 sty 2017, 17:25
Auto: LC J12

skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: Cinek »

Cześć:

Mam pytanie dotyczące holowania ciężkiej przyczepy (2800 dmc) - czy podczas jazdy jechać na
biegu D czy używać innnych przełożeń 3 lub 2 ?
Gdzieś mi się obilo, że jazdna D może doprowadzić do awarii skrzyni, wytarcia tarczek - kompletnie się na tym nie znam, z tąd pytanie.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: plum76 »

poczytaj manual swojego auta.

Dla skrzyni ważna jest temperatura oleju. Ciagnięce przyczepy to większe obciążenie czyli większe temp oleju.
powinieneś miec czujnik temp oleju skrzyni. Tak długa jak się niz zapali to wszystko jest ok.
Jak chcesz być super przezorny to pod OBD podłącz skaner online, który bedzie podawał ci w trybie ciągłym parametry silnika i skrzyni.

W zależności od auta automaty miały swoja własna chłodnice oleju skrzyni. Jak jest u ciebei to raczej nie ma problemu z ciągnięciem ciężkich przyczep.

Jaki bieg? D to nic innego jak 4 czy 5 czyli nadbieg. Wiec nie ma chyba różnicy jaki numerek sobie wybierzesz. Przy zjazdach z górki możesz bawić sie lewarkiem lub na ostrych podjazdach ustawiasz 2 lub 3 ale na autostradzie to D i skrzynia sama sobie będzie ustawiać optymalne przełożenia.

paweł

jeżeli często ciągasz przyczepy to zmniejsz okresy pomiędzy wymiana oleju. A jak piszą w manulau, że oleju się nie wymienia to i tak wymieniaj. Było o tym na tym forum jak i każdym innym wiele razy.

Cinek
Posty: 10
Rejestracja: 01 sty 2017, 17:25
Auto: LC J12

Re: skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: Cinek »

Wielkie dzięki za wskazówki, nie pomyślałem o instrukcji, zajrzę do niej.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: waldek_BB »

w j9 zgodnie z instrukcją, przy holowaniu należy wyłączyć O/D, czyli bez nadbiegu,

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: Mesel »

J
waldek_BB pisze:w j9 zgodnie z instrukcją, przy holowaniu należy wyłączyć O/D, czyli bez nadbiegu,
Jeszcze potwierdzę ale z tego co pamiętam instrukcję to dotyczy to to KZjotów.

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: skrzynia automatyczna a holowanie ciężkiej przyczepy

Post autor: drnostromo »

Czasami w manualach piszą tak (J12):
When the lever is in the “4” position, the automatic
transmission system will select the most suitable gear for the
running conditions such as hill climbing, hard towing, etc.

ODPOWIEDZ