Witam, czy ktoś próbował przerobić fabryczny dogrzewacz montowany w LC120 na ogrzewanie postojowe (tzw. webasto)?
Podobno można to zrobić na sterowaniu z tel. kom. W necie wyszperałem takie coś działające w VW Sharan.
Pytanie czy ten dogrzewacz z LC też można tak przerobić?
Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe
Moderator: luk4s7
Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe
Da się przerobić bez większych problemów.
Jesteś pewny że masz tam dogrzewacz eberspacher?
Nie widziałem jeszcze w oryginale. (nie naprawiałem)
Jesteś pewny że masz tam dogrzewacz eberspacher?
Nie widziałem jeszcze w oryginale. (nie naprawiałem)
Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe
Coś czuje że chodzi o gadżet który kryje się pod guzikiem "PWR Heat"
Zachęcam do lektury
viewtopic.php?f=14&t=2671
Zachęcam do lektury
viewtopic.php?f=14&t=2671
Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe
Przytoczony wątek do końca nie wyjaśnia jak to działa (wbudowany dogrzewacz czyli to co uruchamiamy przez PWR Heat) ale na końcu są wskazówki czego szukać w necie.
Tak jak napisano to działa tylko przy włączonym silniku ale nie jet to dodatkowa pompa wody (płynu chłodzącego). Przy okazji może to i dodatkowo pompuje wodę ale główne zastosowanie to zamiana energii mechanicznej na cieplną przez tarcie/opory hydrodynamiczne/lepkość cieczy. Jeżeli ktoś miał jeszcze doświadczenia z fizyki w szkole to był taki przyrząd jak kalorymetr (do zabawy z ciepłem) i do niego była taka pokrywka z wirnikiem który mieszał wodę. To służyło do pokazania i wyliczenia równoważnika energii mechanicznej i cieplnej. Tak wyznaczono, że jedna kaloria to 4.19J.
Ten dogrzewacz to jest wirnik zanurzony w żelu/płynie od dość dużej lepkości który grzeje się gdy wirnik jest napędzany (z paska przez sprzęgło elektromagnetyczne). Do komory z tym żelem przylega komora z wodą i tak ciepło jest przenoszone dalej - normalnym obiegiem do nagrzewnicy w kabinie.
Uklad sterowania PWR Heat ma informacje o temperaturze wody oraz ma możliwość poinformowania sterownika silnika, że potrzebuje wyższych obrotów.
Niestety całość ma się nijak do "Webasto" i jak jest potrzeba posiadania ogrzewania postojowego to trzeba zamontować cale takie ogrzewanie.
Tak jak napisano to działa tylko przy włączonym silniku ale nie jet to dodatkowa pompa wody (płynu chłodzącego). Przy okazji może to i dodatkowo pompuje wodę ale główne zastosowanie to zamiana energii mechanicznej na cieplną przez tarcie/opory hydrodynamiczne/lepkość cieczy. Jeżeli ktoś miał jeszcze doświadczenia z fizyki w szkole to był taki przyrząd jak kalorymetr (do zabawy z ciepłem) i do niego była taka pokrywka z wirnikiem który mieszał wodę. To służyło do pokazania i wyliczenia równoważnika energii mechanicznej i cieplnej. Tak wyznaczono, że jedna kaloria to 4.19J.
Ten dogrzewacz to jest wirnik zanurzony w żelu/płynie od dość dużej lepkości który grzeje się gdy wirnik jest napędzany (z paska przez sprzęgło elektromagnetyczne). Do komory z tym żelem przylega komora z wodą i tak ciepło jest przenoszone dalej - normalnym obiegiem do nagrzewnicy w kabinie.
Uklad sterowania PWR Heat ma informacje o temperaturze wody oraz ma możliwość poinformowania sterownika silnika, że potrzebuje wyższych obrotów.
Niestety całość ma się nijak do "Webasto" i jak jest potrzeba posiadania ogrzewania postojowego to trzeba zamontować cale takie ogrzewanie.