Problem z paleniem zimnego 2LT
Moderator: luk4s7
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
Właśnie próbowałem go odpalić po 2 dniowym postoju pod chmurką (temp. -3 max) i za 1 razem lampka od swiec zgasła i przekazźnik pyknął za 2 razem już nie (cisza) no to palę a tu ... NIC ... nawet nie jęknął rozrusznik = PRĄDU BRAK. Na noc pod prostownik i rano zobaczę.
P.S. co do paliwa to auto dość mocno dymi na czarno pod obciążeniem i pali w granicach 12-13l/100km w trasie mieszanej z lekką przyczepą lub bez niej w mieście(czy to normalne?)
Pozdrawiam
Maciej
P.S. co do paliwa to auto dość mocno dymi na czarno pod obciążeniem i pali w granicach 12-13l/100km w trasie mieszanej z lekką przyczepą lub bez niej w mieście(czy to normalne?)
Pozdrawiam
Maciej
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
Rokfor pytanie jeszcze do Ciebie w kwestii tego alternstora z VELSATIS 3,0. Co z regulatorem i mocowaniem do silnika ???
Znalazłem takie niedaleko mnie i faktycznie kusi mnie pójście w tym kierunku tym bardziej że mam wyciągarkę 12000lbm.
https://allegro.pl/alternator-renault-v ... 70608.html
https://allegro.pl/alternator-velsatis- ... 88854.html
https://allegro.pl/alternator-3-0-dci-v ... 80333.html
Pozdrawiam
Znalazłem takie niedaleko mnie i faktycznie kusi mnie pójście w tym kierunku tym bardziej że mam wyciągarkę 12000lbm.
https://allegro.pl/alternator-renault-v ... 70608.html
https://allegro.pl/alternator-velsatis- ... 88854.html
https://allegro.pl/alternator-3-0-dci-v ... 80333.html
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
Mocowanie trzeba wyrzeźbić w miejscu mocowania sprężarki klimy. To nie jest zastępstwo dla ori alternatora - bo ori ma zabudowana pompe podciśnienia do wspomagania hamulców, i musi zostać.
Są jeszcze alternatory z pompą, ale nie mam dobrego rozeznania w marce: to są te z mitsubischi. Musiał byś sam potrenować.
Odpalanie - powtarzam: sprawdź rurki. Jak masz auto ciepłe - to masz pompę napełnioną paliwem. To nie ucieka błyskawicznie - ale przez noc zdąży. temu sa problemy z paleniem.
Trzy - jeżeli dymi ostro na czarno to znaczy że ktoś wkładał łapy do pompy. Cofnij dawki max jak najszybciej, bo od takiego traktowania i głowica może pękać, i turbinę diabli biorą. Ustawienie silnika w dymienie to bardzo wysoka temperatura spalin.
Są jeszcze alternatory z pompą, ale nie mam dobrego rozeznania w marce: to są te z mitsubischi. Musiał byś sam potrenować.
Odpalanie - powtarzam: sprawdź rurki. Jak masz auto ciepłe - to masz pompę napełnioną paliwem. To nie ucieka błyskawicznie - ale przez noc zdąży. temu sa problemy z paleniem.
Trzy - jeżeli dymi ostro na czarno to znaczy że ktoś wkładał łapy do pompy. Cofnij dawki max jak najszybciej, bo od takiego traktowania i głowica może pękać, i turbinę diabli biorą. Ustawienie silnika w dymienie to bardzo wysoka temperatura spalin.
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
Co do montowania innych, zamiennych regulatorów napięcia to ostrzegam.
Kupiłem taki, nowy zamiennik, i robił wielki "bałagan" w instalacji. Zaburzał mi system sterowania świecami żarowymi.
Wróciłem do starego, mechanicznego regulatora. Trochę w nim pokręciłem i nawet ładuje.
Pisałem o tym problemie w któryś w wątku przy moim remoncie.
W przyszłości zamontuje ten z renówki pewnie bo na wyposażenie doszła wyciągarka.
Kupiłem taki, nowy zamiennik, i robił wielki "bałagan" w instalacji. Zaburzał mi system sterowania świecami żarowymi.
Wróciłem do starego, mechanicznego regulatora. Trochę w nim pokręciłem i nawet ładuje.
Pisałem o tym problemie w któryś w wątku przy moim remoncie.
W przyszłości zamontuje ten z renówki pewnie bo na wyposażenie doszła wyciągarka.
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
A więc przygoda poszukiwania przyczyny kiepskiego palenia 2LT rozpoczęta:
dziś auto trafiło do elektryka; zakupiony nowy regulator napięcia HUCO 132801 za niecałe 90zł (poprzedni dawał 15V i wykończył aku).
Ma sprawdzić układ grzania świec żarowych + płomieniówkę (wymienione na nowe BOSCH (pamiętajcie ze są 6V).
Czekam na efekty jego pracy.
dziś auto trafiło do elektryka; zakupiony nowy regulator napięcia HUCO 132801 za niecałe 90zł (poprzedni dawał 15V i wykończył aku).
Ma sprawdzić układ grzania świec żarowych + płomieniówkę (wymienione na nowe BOSCH (pamiętajcie ze są 6V).
Czekam na efekty jego pracy.
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
A sprawdziłeś układ paliwowy, tak jak pisałem za pomocą "kroplówki" ?
Co do innego regulatora to uważaj. Nie pamiętam jakiej firmy ja zamontowałem regulator ale dużo mi "napsuł krwi", zaburzał sterowanie świecami żarowymi. Może ten huco będzie oki
Co do innego regulatora to uważaj. Nie pamiętam jakiej firmy ja zamontowałem regulator ale dużo mi "napsuł krwi", zaburzał sterowanie świecami żarowymi. Może ten huco będzie oki
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
A więc jest postęp. Po wymianie regulatora na HUCO jest OK tzn. ładne 14,0V ładowania. Co do reszty tj. sprawdzenia układu el. grzania świec; naprawy CZ i paru innych drobiazgów. Co do "testu kropelkowego" układu paliwowego jeszcze do tego nie dotarłem. Auto po elektryku idzie do mechanika na wymianę rozrządu; wymiany uszczelniacza wału i przy okazji przejrzy owy układ paliwowy z pompą i wtryskami bo zużycie paliwa na trasie 100km z lekką przyczepą przekroczyło 20ltr/100km i to na bank za dużo i jest coś nie tak. Wrócę z konkretami.
Re: Problem z paleniem zimnego 2LT
Witajcie moi mili. Troche czasu minęło ale jak obiecałem wracam z konkretem.
Pamiętacie pewnie jak to opisywałem problem z odpalaniem zimne 2LT.
Otóż w moim przypadku ostatecznymi przyczynami były następujące przyczyny:
1. Ładowanie na poziomie 15V wykończyło nie tylko akumulator ale i paliło mi świece żarowe. Tu akurat winowajcą był nie oryginalny MECHANICZNY regulator napięcia.
WAŻNE: potwierdzam fakt przytoczony wyżej a mianowicie: elektroniczny regulator np. HUCO może i jest bezobsługowy i super ale zakłuca prawidłowe sterowanie świecami żarowymi. Jak tylko założyłem nowy oryginał z ASO TOYOTY (niestety koszt 360zł po rabacie) wszystko wróciło do normy tj. świece się nie palą i pięknie grzeją; wszystkie kontrolki świecą jak należy a nie żarzą się NO I NAJWAŻNIEJSZE AUTO PALI NA DOTYK ROZRUSZNIKA !!!
2. W moim przypadku wina złego palenia zimnego silnika były jeszcze dwie przyczyny: 2 lejące wtryski (wymieniłem wszystkie 4 końcówki na nowe DENSO: koszt ok. 200zł) i przestawiony zapłon.
Po tych wszystkich zabiegach odpalanie zimnego auta to radocha kiedy pali jak ciepły tj. od strzała rozrusznika (dosłownie dotknięcie rozrusznika; kto ma 2LT wie o czym mowa).
Przy okazji: wymieniałem rozrząd, wszystkie paski i nieco zwiększył mechanior dawkę paliw przez co autko zaczęło nieco dynamiczniej jechał o ile przy 2LT można mówić o dynamice
Żuzycie paliwa ok 13-14ltr w cyklu miejskim. Czy to normalne ???
Pozdrawiam Was i dziękuję za pomoc. Szczególnie ROKFOROWI (dzięki za przyjęcie regulatora)
Maciej
Pamiętacie pewnie jak to opisywałem problem z odpalaniem zimne 2LT.
Otóż w moim przypadku ostatecznymi przyczynami były następujące przyczyny:
1. Ładowanie na poziomie 15V wykończyło nie tylko akumulator ale i paliło mi świece żarowe. Tu akurat winowajcą był nie oryginalny MECHANICZNY regulator napięcia.
WAŻNE: potwierdzam fakt przytoczony wyżej a mianowicie: elektroniczny regulator np. HUCO może i jest bezobsługowy i super ale zakłuca prawidłowe sterowanie świecami żarowymi. Jak tylko założyłem nowy oryginał z ASO TOYOTY (niestety koszt 360zł po rabacie) wszystko wróciło do normy tj. świece się nie palą i pięknie grzeją; wszystkie kontrolki świecą jak należy a nie żarzą się NO I NAJWAŻNIEJSZE AUTO PALI NA DOTYK ROZRUSZNIKA !!!
2. W moim przypadku wina złego palenia zimnego silnika były jeszcze dwie przyczyny: 2 lejące wtryski (wymieniłem wszystkie 4 końcówki na nowe DENSO: koszt ok. 200zł) i przestawiony zapłon.
Po tych wszystkich zabiegach odpalanie zimnego auta to radocha kiedy pali jak ciepły tj. od strzała rozrusznika (dosłownie dotknięcie rozrusznika; kto ma 2LT wie o czym mowa).
Przy okazji: wymieniałem rozrząd, wszystkie paski i nieco zwiększył mechanior dawkę paliw przez co autko zaczęło nieco dynamiczniej jechał o ile przy 2LT można mówić o dynamice
Żuzycie paliwa ok 13-14ltr w cyklu miejskim. Czy to normalne ???
Pozdrawiam Was i dziękuję za pomoc. Szczególnie ROKFOROWI (dzięki za przyjęcie regulatora)
Maciej