Sprzęgło 4R 2LT

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: raczek »

Dziś w moim 4R jeżdząc w terenie skończyło się sprzęgło
Powrót 40km zajął prawie 2h ostatnie już na reduktorze i max 30km/h

Teraz mam pytanie co założyć (marke ,firme czy regenerowac kevlarem) abym był zadowolony?
Na co warto przy okazji wymiany sprzęgła zwrócić uwagę ?

Dziękuję.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: luk4s7 »

A czemu ten post trafił do Ogólnotechnicznych? Mam wrażenie że bardzo dotyczy 4 Runner'a.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: raczek »

No fakt moglo byc w 4Runner dziale ale 2LT jest w kilku innych tez modelach wiec
wieksze prawdopodobienstwo ze ktos ( nie z 4R) tez sie podzieli wiedzą

P.S Zegar na serwerze +1h ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: kylon »

Chyba mam Aisina na wyprzedaży po taniości ale muszę sprawdzić.
Na pewno kup coś dobrego i komplet. Omijaj Valeo i różne wynalazki choć czasem u pakowaczy są w środku markowe produkty. Ja jestem przeciwnikiem kevlarów ale są zwolennicy.

Awatar użytkownika
tomekc
Klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Auto: KZJ70
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: tomekc »

kylon pisze: Ja jestem przeciwnikiem kevlarów ale są zwolennicy.
A czemu? Mam pewną koncepcję, ale wolałbym opinię fachowca :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: kpeugeot »

a po co kevlar

zwykłe wystarcza do procedury reduktor dwójka i strzał ze sprzęgła, nic się nie ślizga,dotyczy do kół wielkości 285/75r16 simexowe

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: kylon »

Właśnie dlatego że kewlar jest zero jedynkowy. Wymyślony i przeznaczony do sportu. To takie dodawanie placebo i oczekiwanie cudu. Ten silnik nie ma 300 koni i nie potrzebuje szybkiej sportowej zmiany biegów.

Awatar użytkownika
tomekc
Klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Auto: KZJ70
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: tomekc »

Nie no jasne. Ale jeśli komuś nie przeszkadza, że auto się trochę inaczej zachowuje? Widzisz jakieś względy techniczne, żeby w normalnym samochodzie nie stosować okładzin kevlarowych?
Sporo osób decyduje się na regenerację sprzęgła kevlarem przypuszczam że nie dlatego, że chcą dodać sportowego charakteru staremu klekotowi, tylko dlatego, że regeneracja kewlarem jest wyraźnie tańsza od wymiany sprzęgła, a przy tym opinie są takie, że takie sprzęgło starcza na dłużej, trudniej spalić itp.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: raczek »

kylon pisze:Chyba mam Aisina na wyprzedaży po taniości ale muszę sprawdzić.
Na pewno kup coś dobrego i komplet. Omijaj Valeo i różne wynalazki choć czasem u pakowaczy są w środku markowe produkty. Ja jestem przeciwnikiem kevlarów ale są zwolennicy.
To kiedy dzwonić ? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: Heniu »

Za 900 zł masz komplet ze wzmocnionym dociskiem +30%, zastanów się czy od razu taki nie założyć. Mam i chwalę sobie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: kylon »

raczek pisze:
kylon pisze:Chyba mam Aisina na wyprzedaży po taniości ale muszę sprawdzić.
Na pewno kup coś dobrego i komplet. Omijaj Valeo i różne wynalazki choć czasem u pakowaczy są w środku markowe produkty. Ja jestem przeciwnikiem kevlarów ale są zwolennicy.
To kiedy dzwonić ? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Za godzinę będę w firmie ale już zaraz zapodam temat chłopakom.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: Rokfor32 »

Okładziny kewlarowe (zarówno czysto kewlarowe, jak i kompozyty z dodatkiem tego materiału) nie są zero - jedynkowe. To nadal nie jest spiek. Te okładziny sa przecież nabijane na ori rdzeń tarczy - a wię celowo "pofalowaną" blachę, coby zapinanie sprzęgła odbywało się na pewnej odległości (zwykle jest to około 1mm grubości tarczy w stanie nieściśnietym).

Kewlar jest znacznie miękcejszy od zwykłego kompozytu żywicznego, i ma sporo wyższy współczynnik tarcia do gładkiego żeliwa - niż zwykły kompozyt. Taka tarcza przenosi większy moment, i trudniej ja spalić - bo trudniej o jazdę na półsprzęgle. Ale moment przenoszony przy zasprzęglaniu jest normalnie, gładko, jak dla zwykłych tarcz. Chyba - że okucie kewlarem robi sie dla przypalonego docisku czy koła zamachowego - wtedy będą szarpania przy załączaniu, szczególnie na zimno. Ale nie wynika to z zastosowania tej okładziny - a ogólnie z uszkodzenia sprzęgła.

To, co jest minusem, to właśnie powiększenie przenoszonego momentu. Sprzęgło jest przecież bezpiecznikiem, który się ma ślizgnąć w razie przeciążenia. Mocniejsze sprzęgło - to większa szansa na upitolenie innego elementu napędu. Szczególnie jak leciwość i ogólne zużycie już swoje zrobiły.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: raczek »

Czyli dobrym rozwiązaniem to nowy zestaw i potem kevlar ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: kylon »

Dobrym rozwiązaniem jes zakup normalnego kompletu albo kompletu od razu wzmocnionego. Rokfor by cały świat najchętniej przebudował bo wszystko jest źle zaprojektowane i zrobione :mrgreen: Pamiętaj że rzeźby noe zawsze się sprawdzają.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprzęgło 4R 2LT

Post autor: raczek »

no ja muszę zacząć od demontażu
ponieważ w moim modelu występują dwie średnice 236 i 224 mm.
Czeka w kolejce u mechanika . ;)

ODPOWIEDZ