Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Rokfor32 »

Tak to wyszło
P1020572a.jpg
P1020572a.jpg (44,18 KiB) Przejrzano 489 razy

RAT
Posty: 638
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: RAT »

Gitarka wyszło :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Rokfor32 »

Technologia druku 3D daje naprawdę duże możliwości w tego typu tematach.

To jest oczywiście u mnie w formie projektu na oprogramowaniu CAD - więc jest pełna dowolność w wyglądzie czy funkcjach tego typu panelu. Limitem jest jedynie ilość fizycznie dostępnego miejsca (w fabrycznej obudowie konsoli) - i wyobraźnia ... :wink:

Tak swoją drogą - jak ktoś ma jakiś namiar na przełączniki z podwójnym podświetleniem (osobno dimmer, osobno potwierdzenie funkcji), coś jak niektóre carlingi, albo fabryczne toyoty na przykład - ale mniejsze - to chętnie przyswoję namiar. Bo sporo szukałem, ale nic sensownego się mi nie udało znaleźć.

W tym panelu co na focie sam zmodyfikowałem te przełączniki kołyskowe, żeby miały podświetlenie nocne (i całkiem fajnie to działa) - ale wolał bym jakiego powtarzalnego gotowca. Bez podświetlenia nocnego niestety przełączniki są mocno upierdliwe w obsłudze.

A w temacie UKP - bo o nim ten temat.

W J7 (klekot) ilość sygnałów wejściowych jest dosyć mizerna, więc ten komputerek jest raczej słabo wykorzystany - ale parę funkcji (nawet w tak ubogim elektronicznie aucie) da się jednak wykorzystać.

Można odczytać obroty czy prędkość pojazdu (acz wymaga to pewnych modyfikacji licznika auta, żeby uzyskać akceptowalne dla UKP sygnały), można też (co ciekawe) zapodać odczyt poziomu paliwa. Przydaje się też funkcja przypominania o włączeniu świateł, czy odczyty temperatur otoczenia. Ale dodatkowe (przydatne) info, jak temperatury silnika, turbiny, czy ciśnienia oleju - to wymaga dodatkowych czujników.

To, czego nie idzie zrobić - to odczyt chwilowego zużycia paliwa - bo nie ma z czego zapodać sygnału zużycia paliwa. Taki urok starego klekota. Acz - może jak podepnę odczyt zbiornika, to będzie to zdolne liczyć zużycie średnie - jeszcze nie wiem ... :wink:

Przydana funkcja to wszelkiego rodzaju alarmy i przypominajki. Doświadczenie wskazuje, że żadne kontrolki nie robią takiej roboty - jak sygnał dźwiękowy (w temacie alarmów). :wink:

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: sMAJSTER »


Rokfor32 pisze:
Można odczytać obroty czy prędkość pojazdu (acz wymaga to pewnych modyfikacji licznika auta, żeby uzyskać akceptowalne dla UKP sygnały), można też (co ciekawe) zapodać odczyt poziomu paliwa. :wink:
Rokfor a mozesz opisać jak zrobic ta modyfikacje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Rokfor32 »

W celu odczytu prędkości trzeba dołożyć impulsator (ori, występujący w wersjach benzynowych, albo z liczników 4R mk2 (również benzynowych - koniecznie w wersji z licznikiem na linkę). To pasuje olt on.

Opcjonalnie można ten element stworzyć - bo to po prostu czujnik kontaktronowy. Kontaktron można bez problemu zakupić, a złącza po prostu dorobić.

Obrotomierz - trzeba pobrać sygnał z wyjścia z pierwszego przetwornika impulsów (na płytce obrotomierza).

Sygnał wejściowy obrotomierza (z pompy) to sinusoida. Ze zmienną częstotliwością (to oczywiste), ale i ze zmienna amplitudą - oraz kierunkiem napięcia (to jest po prostu sygnał napięcia przemiennego - jak w gniazdku w domu). UKP wymaga sygnału prostokątnego (binarnego) w zakresie 0 - 1. Przy czym jedynka nawet nie musi byc w pobliżu napięcia instalacji auta. Starczy wyżej niż 5V.

Sygnał wyjściowy z pierwszego scalaka na płytce obrotomierza to właśnie taki sygnał (acz napięcie max to około 7V). Ale UKP już go odczytuje poprawnie. Trza więc po prostu przylutować tam kabelek, i wyprowadzić do UKP. A tam (w ustawieniach UKP) wpisać "ilość impulsów na obrót wału" 18 lub 19. Czemu? bo prawdziwa ilość impulsów to 37 ale na dwa obroty wału (lub jeden obrót pompy wtryskowej). UKP nie przyjmuje wartości 18,5 - więc trzeba wybrać sąsiednią. Jedna da odczyt nieco wyższy, druga nieco niższy od prawdziwego. :wink:

Paliwo - trzeba sie wpiąć po prostu do licznika do pinu oznaczonego jako "F". i odpowiednio skalibrować wskazania w UKP. Tu - ważne. Jeżeli pomiar napięcia na pinie (w pozycji min lub max, realnie mierzonej na zbiorniku pustym lub pełnym) pokarze ponad 5V - to trzeba wykorzystać wejście (w UKP) wysokonapieciowe, do 30V (jest niestety tylko jedno). Jeżeli pokaże mniej - to można podpiąć dowolne z (chyba) siedmiu wejść analogowych.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: vGreg »

Rokfor32 pisze:
23 mar 2024, 20:41
Tak swoją drogą - jak ktoś ma jakiś namiar na przełączniki z podwójnym podświetleniem (osobno dimmer, osobno potwierdzenie funkcji), coś jak niektóre carlingi, albo fabryczne toyoty na przykład - ale mniejsze - to chętnie przyswoję namiar. Bo sporo szukałem, ale nic sensownego się mi nie udało znaleźć.
W tym panelu co na focie sam zmodyfikowałem te przełączniki kołyskowe, żeby miały podświetlenie nocne (i całkiem fajnie to działa) - ale wolał bym jakiego powtarzalnego gotowca. Bez podświetlenia nocnego niestety przełączniki są mocno upierdliwe w obsłudze.
Namiarów nie mam ale:
1) carlingi mają klasyczną żaróweczkę i barwione ikonny, co uniemożliwia swobodną zabawę kolorami podświetlenia.
2) chińskie podróbki mają diody i białe ikony co daje już możliwość zabawy. Do sterowania blokadami i kompresorem wymieniałem na LEDy w kolorach dla mnie przydatnych. Można montować LED 12V 3mm lub bawić się w klasyczne LEDy i rezystory. I tak zrobiłem u siebie. Podświetlenie nocne mam zmiejszone poprzez dobranie rezytora o większej rezystancji a na podświetlenie dla włączonego trybu dałem LED 12V. Dla załączonej blokady przedniej dałem LEDa mrugającego.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Jake »

Ja uzywam oemowych przelacznikow, pozyskuje je za grosze ze zlomu i drukuje do nich nowe piktogramu. Polecam. Wysoka jakosc i 100% fabryczny wyglad.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Jake »

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Komputer UKP-PRO firmy REVELTRONICS

Post autor: Rokfor32 »

Pytałem o mniejsze przełączniki, niż carlingi czy fabryczne.

Nie że od razu mikro rozmiar - po prostu tak z 50% mniejsze.

Przykładowo - gdybym chciał do tej konsolki co na zdjęciu dać carlingi do sterowania światłami - to by weszły tam zaledwie dwa przełączniki.

Dodatkowo, ważna jest też ilość miejsca od tyłu. Fabryczne są bardzo fajne, i też się mi podobają - ale tego miejsca wymagają najwięcej.

ODPOWIEDZ