Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Zbowid »

Cześć,

Utarła się opinia, że piaskowanie niszczy osłony gumowe, wygina blachy, niszczy przewody...fakt, ale okazuje się, że nie do końca. Jest technologia niskociśnieniowego "piaskowania" i z pewnością zainteresuje każdego, kto robi takie rzeczy w warsztacie. MOzna tym sprzętem - wg producenta - piaskować, piaskować na mokro, sodować i myć. Trochę pooglądałem i popytałem ludzi z branży.
Dla ciekawskich - kilka filmików: Jakby kogoś zainteresowało, to na priva.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Jake »

Dobrze to wyglada, ale czy to taka przelomowa technologia? Nawet w Polsce jest wiele zakladow zajmujacych sie obrobka scierna, korundowanie, piaskownaie, szkielkowanie, sodowanie, dobieraja gradacje scierniwa i cisnienie do rodzaju materialu i tego czy bedzie to potem lakierowane czy cynkowane czy co tam robione. Ja duzo elementow woze do piaskowania przy renowacjach i ogolnie jestem dosc zadowolony, nawet elementy takie jak blotniki z cienkiej blachy wracaja do mnie w dobrym stanie.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Zbowid »

To nie jest nowatorska metoda, ale warto zaznaczyć, że niskociśnieniowa. Można to zrobić przy narmalnym kompresorze z niemieckiej lub portugalskiej sieci :). Mnie sie bardzo podoba, a jeszcze miesiąc temu nie wiedziałem, że coś takiego istnieje - zatrzymałem się na 7-8 barach - a tu możesz mieć i 2,5bar i efektywne czyszczenie.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Jake »

Ach, no to rzeczywiscie jest roznica. Ja nie jestem zaznajomiony z procesem technologicznym, nie piaskuje sam, korzystam z uslug firm w tym zakresie. Nie pytalem ich nigdy jakie ustawiaja cisnienie, tylko ciesze sie ze dostaje oczyszczony element bez uszkodzen. ;)

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Zbowid »

To właśnie temat, informacja, dla tych którzy interesują sie trochę wnikliwiej procesem/technologią. Jak masz dobrą usługę i jesteś zadowolony z efektu, to chyba właśnie o to chodzi, czy nie?

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2080
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Jake »

Jasne, rozumiem. A z uslug jestem zadowolony ;) Bo kosztuja mnie grosze a efekt bardzo dobry. Tylko to troche uzaleznia, bo lapie sie na tym, ze co druga czesc ktora odkrecam i jest brzydka to zawoze do piaskowania i cynkowania lub lakierowania proszkowego ;)

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: PblO »

Niewiele pokazali na filmach piaskowania na 2.5 bar.
Właśnie wczoraj piaskowałem przy użyciu kompresora z niemieckiej sieci i oczywiście trzeba co jakiś czas poczekać na załadowanie zbiornika, aby szło w miarę sprawnie, ale zapewne nagrałbym dłuższy film niż 2 sekundy.
Na stronie producenta podają rzeczywiście ciśnienie piaskowania 0.2 do 7.5 bara, jednak sugerują kompresor minimum 500 l/min a kompresor z sieciówki nie zapewni połowy tego.
Nie bardzo rozumiem gdzie tkwi sekret tego urządzenia... jeżeli oczywiście da się efektywnie piaskować na 2,5 bara, na zdjęciach wygląda jak zwykły ciśnieniowy zbiornik na ścierniwo, może trochę bardziej estetyczny bo z aluminium, na stronie nie piszą też o użyciu jakiejś technologii kosmicznej.
Również na kiepskim kompresorze mogę ustawić 2.5, ale wydajność takiego piaskowania jest żadna, więc mam na maksa i wygląda to mniej więcej jak na filmie przy 4 bar
U holenderskiego dystrybutora trzeba wyłożyć 2500€, za najtańszą wersję do piaskowania na sucho, z 9 litrowym zbiornikiem na ścierniwo - a to raczej mało rozsądna opcja.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Zbowid »

Jest już polski dystrybutor. Nawet jest skłonny umówić się na pokaz albo zaprosić na pokaz. Temat rozwojowy - sam jestem ciekaw. W przyszłym tygodniu będe miał dostęp do maszyny, więc coś popróbuję.

carinus
Posty: 157
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: carinus »

Na poprawę wydajności umawiam się z kumplem i pożyczamy sobie nawzajem drugi kompresor. Zawsze to lepsze niż pojedyńczy.

Zbowid
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Auto: HDJ80 24V/V2 HD
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: Zbowid »

Nie bardzo nadążam...

pinc6x6
Posty: 442
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: pinc6x6 »

zapotrzebowanie powietrza 1500 l

pinc6x6
Posty: 442
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Piaskowanie wygina blachy, niszczy osłony gumowe?

Post autor: pinc6x6 »

"IBIX® 25 H2O Aero-mechaniczne urządzenia do podwójnego działania Struktura/Rama: aluminiowa Ciśnienie robocze: 0,2 do 8,5 bar Wielkość cząstek ścierniwa: od 38 μm do 1,8 mm Zapotrzebowanie sprężonego powietrza: 1500 l (52,95 CFM) Standardowa dysza: 5,5 mm + dysza mieszająca Pojemność zbiornika na ścierniwo: 24,8 l Wysokość maksymalna zamontowanego urządzenia: 940 mm Szerokość maksymalna zamontowanego urządzenia: 450 mm Wymiary opakowania: 420 х 510 х 930 mm h Masa maszyny (z pustym zbiornikiem): ̴ 30 kg W motoryzacji i spawalnictwie: - Usuwanie lakieru i wszelkich powłok bez porysowania powierzchni - Czyszczenie powierzchni ze stali nierdzewnej, aluminium i metalu, mosiądzu -również poszczególnych komponentów w standardzie SA3 - Czyszczenie spawów - Cofnięcie nieudanego lakierowania - Usuwanie farby, rdzy, oleju, kamienia, brudu, smaru – nawet do 10 warstw – co się pozytywnie przyczyni do przygotowania powierzchni dla prac remontowych i naprawczych - Usuwanie korozji i „piaskowanie abrazyjne” za pomocą czyściw ekologicznych konstrukcji ze stali ocynkowanej i/lub stali nierdzewnej inox - Odtłuszczanie i czyszczenie silnika - Satynowanie stali nierdzewnej - Polerowanie chromu - Czyszczenie punktowe oraz wielkopowierzchniowe"

To chyba normalna piaskarka tylko że lekka.

ODPOWIEDZ