Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Moderator: luk4s7
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Potrzebowałem rozebrać całą lewą stronę i kompresor żeby użyć rozpieraka i wypchnąć ten wklęśnięty narożnik + mocowanie budy do ramy poszło do przodu o jakieś półtora centymetra
Na szczęście rama i jej uchwyt nieruszone
Dzisiaj składam wszystko "na szybko", bo akurat trafiła się zdrowa ćwiartka gdzieś z południa Francji i to w kolorze, więc gruba robota dopiero przede mną
Na szczęście rama i jej uchwyt nieruszone
Dzisiaj składam wszystko "na szybko", bo akurat trafiła się zdrowa ćwiartka gdzieś z południa Francji i to w kolorze, więc gruba robota dopiero przede mną
- Jake
- Moderator
- Posty: 2417
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
O rany, a wydawalo sie tylko takim pukniecio wklesnieciem.
Moze warto zainwestowac w zderzaki stalowe zeby na przyszlosc uniknac takich uszkodzen?
Moze warto zainwestowac w zderzaki stalowe zeby na przyszlosc uniknac takich uszkodzen?
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Myślalem o tym, ale te z homologacją deko drogie - po prostu zapamiętam po tej akcji, że w lesie rosną drzewa
Tymczasem w kompresorze zmienione sruby na A2 po wcześniejszym wspawaniu nierdzewnych nakrętek w kosz - o dziwo stare wszystkie puściły
Czyszczenie elektrochemiczne będzie przy wstawianiu ćwiartki, bo czas leci, a pagóry czekają
Tymczasem w kompresorze zmienione sruby na A2 po wcześniejszym wspawaniu nierdzewnych nakrętek w kosz - o dziwo stare wszystkie puściły
Czyszczenie elektrochemiczne będzie przy wstawianiu ćwiartki, bo czas leci, a pagóry czekają
- Załączniki
-
- 20240502_171041.jpg (39,12 KiB) Przejrzano 332 razy
-
- 20240502_170914.jpg (38,64 KiB) Przejrzano 332 razy
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
2009r
Masz jakieś źródło na potwierdzenie tego info?
Masz jakieś źródło na potwierdzenie tego info?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2417
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej )
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Zderzak musi mieć homologację tak jak np.zbiornik LPG. A o legalności takiego zderzaka zaświadcza diagnosta swoim podpisem ! Diagnosta to w końcu nie jest to demonstrant pissowyJake pisze: ↑02 maja 2024, 18:25A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej )
Jeżdżąc off-roadowo trzeba się pogodzić z takimi rzeczami! są nie do uniknięcia! nawet jak se pięć zderzaków zamontujesz to i tak gdzieś samochód pokancerujesz!
Ostatnio zmieniony 02 maja 2024, 19:47 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
wszystko teoretycznie powinno rozchodzić się o względy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, i w którymś momencie jedna z marek postanowiła lobbować za przepisami które to regulują, ale z tego co gdzieś kiedyś czytałem, to pic na wodę, i chodzi tylko o kasę jak zwykle ponieważ zderzaki czy orurowanie stalowe też są dopuszczane, czyli absurd
Z mojego punktu widzenia absolutnie ma to sens, ponieważ oczywistym jest że przy uderzeniu w pieszego/rowerzystę stalą, a nie z plastikiem, uszczerbek na zdrowiu jest nieporównywalnie większy.
Kłopot się zaczyna, jeśli masz niefabryczny zderzak czy orurowanie bez homologacji i dojdzie do kolizji wskutek której poszkodowany będzie dochodził swoich roszczeń, argumentując że jego stan byłby znacznie lepszy, jeśli miałbyś fabrycznie zaprojektowany zderzak.
I wtedy ponieważ ubezpieczyciel też jest tym zainteresowany to nie on płaci rentę czy odszkodowanie ale będzie to robił sprawca zdarzenia do końca życia czasem...
Z mojego punktu widzenia absolutnie ma to sens, ponieważ oczywistym jest że przy uderzeniu w pieszego/rowerzystę stalą, a nie z plastikiem, uszczerbek na zdrowiu jest nieporównywalnie większy.
Kłopot się zaczyna, jeśli masz niefabryczny zderzak czy orurowanie bez homologacji i dojdzie do kolizji wskutek której poszkodowany będzie dochodził swoich roszczeń, argumentując że jego stan byłby znacznie lepszy, jeśli miałbyś fabrycznie zaprojektowany zderzak.
I wtedy ponieważ ubezpieczyciel też jest tym zainteresowany to nie on płaci rentę czy odszkodowanie ale będzie to robił sprawca zdarzenia do końca życia czasem...
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Zderzak też nie może być za mocny bo pogniesz ramę! musi być tak skonstruowany żeby się poddał trochę wcześniej.
Tutaj widać że się troszkę odgiął więc rama nie została naruszona
Tutaj widać że się troszkę odgiął więc rama nie została naruszona
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Granicą jest 2007 rok i z tego, co rozumiem, chodzi o rejestrację auta w PL
Tu jest spory wątek na ten temat i zapewne odwołanie do przepisu, ale jak masz rocznik 2009 to po ptokach.
viewtopic.php?t=5398
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Ja mógłbym zmienić, ale mogłaby to być różnica między kolizją a wypadkiem i myślę tu także o potencjalnych poszkodowanych wewnątrz J12 gdyby np nam ktoś mocno wjechał w tył
- Jake
- Moderator
- Posty: 2417
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Co to znaczy musi miec homologacje? Butla ma papier o ktory pytaja na przegladzie. Opony, szyby, felgi, bagaznik dachowy czy dywaniki na podloge papierka nie maja i nikt o to nie pyta.pinc6x6 pisze: ↑02 maja 2024, 19:43Zderzak musi mieć homologację tak jak np.zbiornik LPG. A o legalności takiego zderzaka zaświadcza diagnosta swoim podpisem ! Diagnosta to w końcu nie jest to demonstrant pissowyJake pisze: ↑02 maja 2024, 18:25A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej )
Jeżdżąc off-roadowo trzeba się pogodzić z takimi rzeczami! są nie do uniknięcia! nawet jak se pięć zderzaków zamontujesz to i tak gdzieś samochód pokancerujesz!
Fabryczne zderzaki tez nie maja kwitow, bo zostaly zatwierdzone razem z samochodem. Dlatego zastanawiam sie jak to jest w przepisach sformulowane. Czy chodzi o zderzaki inne niz fabryczne? (a co jesli zalozymy zderzak fabryczny ale z innej wersji?), czy zderzaki z innego materialu? Czy w innym ksztalcie? Moje auto zostalo zarejestrowane w 1991r, wiec jesli owe problemy dotycza tylko aut po 2009r to nie jest moj problem - ale po prostu ciekawi mnie temat teoretycznie.
Nie no, pinc... czym innym jest wjechanie 3tonowym rozpedzonym Patrolem w osobowke przy 90km/h - w tej kolizji na zdjeci osobka praktycznie zniknela - wiec i predkosc musiala byc spora, a czym innym jest dziabniecie drzewa/pienka w lesie przy 0-20km/h.
Przez 5 lat jazdy Isuzu mialem zblizenia z wieloma przeszkodami i obiektami - lakier na zderzakach byl skutecznie zrysowany, ale zadnych wgniotek/przestawionych cwiartek/wyciagania/klepania i kombinowania, a jazdy w terenie bylo bardzo duzo. Po to ktos wymyslil skrzynkowe zderzaki
Co do
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Poniżej krótko i na temat zderzaków. Jest też podany przepis, który to reguluje.
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... m-po-2007r
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... m-po-2007r
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
I wszystko w temacie...
Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie
Bryka poskładana wczoraj do kupy, czyli efekt początkujacego blacharza
- Załączniki
-
- 20240504_081903.jpg (45,72 KiB) Przejrzano 404 razy