Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 sty 2019, 20:34
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lis 2018, 14:37 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Witam wszystkich serdecznie jestem nowy; mam na imię Andrzej z Małopolski okolice Krakowa. Jestem właścicielem Toyoty Land Cruiser 120 silnik 4d4 automat 3,0 z 2004 r ,przejechane ponad 300 tyś, mam ją już od 6 lat i teraz zaczął się problem. Toyota ładnie pali na biegu jałowym ładnie wchodzi na obroty, natomiast w czasie jazdy gdy chcę gwałtowniej przyspieszyć zaczyna przyspieszać i najczęściej tuż po zmianie biegu brak dalszego przyspieszenia na moment i za chwilę znowu przyspieszy albo nie; jeśli spuszczę na moment gaz i dodam ponownie to znowu przyspiesza, jest to nie zawsze ale dosyć często. Najczęściej występuje to zjawisko w granicach 80 km/h. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza na chwilę było lepiej teraz znowu to samo, sprawdziłem olej w skrzyni automatyczna jest ok. Proszę koledzy pomóżcie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2018, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1250
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Przy jakich obrotach się dusi? Mogą to być zaworki SCV. Bardzo prosta wymiana. Podjedź też sprawdzić błędy, chociaz jeśli nie ma błędów to też nie gwarantuje że zaworki sprawne. U mnie błąd pojawił się dopiero jak już było naprawdę źle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2018, 16:20 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Na biegu jałowym pracuje bez zarzutu w chodzi na obroty pełne osiąga pod 5 tysięcy, natomiast w czasie jazdy różnie czasami problem zaczyna się przy około 3 tysiąca a czasami około 4 tysięcy obrotów a czasami nie ma problemu najczęściej jak przerzuci bieg na wyższy to przestaje przyspieszać potem sama przyspieszy a najczęściej jak spuszczę na chwilę nogę z gazu i ponownie dodaję to idzie dalej dobrze. Proszę wyjaśnij co to są te zaworki SCV i jak to zrobić ja jestem prawie laikiem ale mam kolegę który wie trochę więcej może razem coś zdziałamy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2018, 17:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 447
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
To może warto rozważyć oddanie auta do fachowcy?

Trudno leczyć przez internet, mimo że już pare lat temu leczono przez dotknięcie dłońmi ekranu telewizora :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2018, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1250
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Zaworki SCV są na pompie CR odpowiadają za dawki paliwa. Są 2 sztuki, zwykle pada jeden ale warto wymienić oba. Koszt części to około 700 zł za 2 sztuki. Montaż banalny. Wpisz w google SCV Toyota. Niektórzy to czyszczą, ale efekty różne.
Tak czy inaczej jeśli chcesz sam diagnozować to zacznij od wizyty u kogoś kto ma porządny "komputer" i odczyta błędy jeśli są. 100% diagnoza jeśli nie ma błędów jest dość trudna, u mnie 2 warsztaty twierdzili że to raczej nie SCV, a jednak ich wymiana rozwiązała problem.

U mnie wyglądało to tak. Na postoju brak objawów, samochód wkręcał się na obroty bez problemu. Natomiast w czasie jazdy go dusiło. Gaz do dechy i nagle muli obroty nie rosły. Czasem po chwili się odblokował i przyspieszał normalnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2018, 21:47 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Dzięki śliczne za radę, wygląda na to że objawy są podobne do Twoich, spróbuję według rady, najpierw diagnoza przez komputer jeśli nic nie znajdziemy spróbujemy wymienić zaworki na pompie, będę informował czy coś pomogło. Proszę czy wiesz jakie powinno być właściwe ciśnienie na pompie chodzi o ciśnienie wysokie w tym modelu Toyoty ?. Dziękuję byłeś mi pomocny, pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lis 2018, 18:15 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Witam
Wymieniłem zaworki SCV według sugestii kolegi Rolkos i bomba ;Toyota chodzi jak nowa albo jeszcze lepiej, chciałem serdecznie koledze podziękować za podpowiedź czyli można leczyć przez internet wbrew obawom co niektórych którzy odsyłali mnie do serwisu. W serwisie już byłem wcześniej i to Toyoty i zdiagnozowali zużycie wtryskiwaczy i powiedzieli że ewentualna wymiana to 6 tyś. Kosztowały mnie zaworki w oryginale nie całe 700 zł i flaszka dla kolegi za wymianę to chyba jest różnica. W serwisie wymieniłbym wtryski i auto dalej nie sprawne. Serdecznie dzięki kolego i życzę zdrowia


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lis 2018, 23:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1250
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Z ciekawości. Na jakiej podstawie zdiagnozowali wtryski w ASO? Tylko objawy czy może korekty za duże?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2018, 7:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15361
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Wcale nie jest powiedziane że nie masz wtysków do wymiany. Co nie ma jedno z drugim nic wspólnego. Tak jak zawory SCV tak i wtryski w tym modelu to pewniaki do zrobienia na prwnym etapie eksploatacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2018, 13:42 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Stwierdzili że wszystkie poza stanem, z tego co pamiętam to chyba za duże korekty ale nie jestem pewien. Według mojego kolegi wtryski i zaworki SCV mają dużo wspólnego źle pracujące zaworki czyli zużyte powoduje że jest za małe ciśnienie na listwie co powoduje nie odpowiednią dawkę na wtryskiwacz paliwa i przesunięcie momentu wtrysku w takim zakresie że układ nie może tego skorygować i wszystko się pieprzy. W ramach wdzięczności do pielęgnacji wtryskiwaczy i całego układu polecam koledzy preparat firmy Liquli moly super sprawa można co jakiś czas dodawać do ON , a w skrajnych przypadkach dać mu bezpośrednio wypić ze dwie butelki skuteczność gwarantowana.allegro.pl/liqui-moly-diesel-spulung-czysci-wtryski-2666-i7555859057.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ds_rl=1262556&ev_campaign=_mtrzcj_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2018, 15:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15361
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To zatem sprawdź ponownie korekcję wtrysków.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2018, 13:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1250
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Posłuchaj Kylona.

Co do LiquiMolly i podobnych to działa raczej na dobre samopoczucie. Gdyby nawet przyjąć że czyści to nie usuwa głównego problemu czyli zużycia mechanicznego.
Nie bez przyczyny zużyte wtryski się wymienia, a nie czyści.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2018, 19:55 
Offline

Rejestracja: 04 lis 2018, 12:59
Posty: 7
Koledzy na pewno macie duże doświadczenie,większe niż ja, dziękuję za pomoc na razie odpukać pomogło jak powiedziałem Toyota chodzi jak żyleta, silniczek dobrze przyspiesza i wydaje mi się że chodzi ciszej i na wolnych obrotach bardziej równo może mi się wydaje ale jestem zadowolony z efektu po wymianie zaworków SCV. Skoro mówicie że problem może powrócić w przyszłości z powodu wtrysków ( gdzie słyszałem że 250 tyś comoraid na polskie warunki to granica ) trzeba pewnie myśleć o sprzedaży, trochę mi jej szkoda bo dbałem o nią i chodziła dobrze, co trzeba dostała w porę, zakonserwowana po wymianie zawieszenia z przodu i wymianie tłoczków hamulcowych i tarcz, doposażona. Nic nie jest wieczne, pozdrawiam .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2018, 20:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2117
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Andrzej ;Jędrek pisze:
trzeba pewnie myśleć o sprzedaży

Każdy wyciąga własne wnioski ale według mnie czas myśleć o regeneracji wtrysków i... jeździć dalej!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2018, 20:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15361
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Pamiętaj tylko że wtryskiwacz zanim wypali dziurę w tłoku nie daje zewnętrznych objawów. Dlatego pierwszym krokiem jest sprawdzenie korekt. Jeśli uważasz że jest super i nie masz potrzeby sprawdzania mimo że przed wymianą zaworów było źle to należy tylko liczyć że masz farta i cieszyć się każdym dniem aż do momentu gdy wartość auta spadnie o wartość drugiego silnika plus jego wymianę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group