Strona 1 z 2

Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 10:55
autor: rolkos
Zastanawia mnie Australijska blokad Lokka, ktoś ma może doświadczenie czy to działa i czy nada się na przód?
http://lokka.com/site/howitworks

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 11:53
autor: rafal187
Ciekawa blokada.
Myśle, że fajnie by się spisała na przednim moście w mojej LJ w której można dodatkowo rozpiąć sprzęgiełka.

Znalazłeś gdzieś info ile to kosztuje?

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 12:07
autor: rolkos
Na stronie są ceny (zależnie od samochodu), w Australii to koszt 300 - 400 AUD czyli dość przystępnie, nie wiem ile by to w Polsce wyszło.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 13:03
autor: rafal187
Wychodzi mi około 1100 zł już z przesyłką o ile wybrałem dobry model auta.
Ciekawe co z cłem i podatkami czy dałoby się to jakość uniknąć?
Naprawdę ciekawa ta blokada.
Jakby tak sobie na przód założyć to na asfalcie pewnie bym tego odczuł, ale specjalistą od blokad nie jestem.
Widzę, że dużo tego w jeepach montują i jakość jeżdżą...
Dobry temat, niech się może wypowiedzą fachowcy lub może posiadacze tego cuda.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 17:23
autor: jezus
Jak dla mnie to pół środek. Takie blokady stosowali znajomi już 15 lat temu, najczęściej w suzach startując w rajdzikach koło komina.
Blokada jak piszą jest stale zapięta i dopiero jakaś tam siła ją rozłącza.
Okay, jak dla mnie to tylko w teren, nie na czarne , bo zawsze są choćby nierówności drogi czy koleiny i nie zawsze blokada się rozłączy a mechanizm się pomału rypie. Z drugiej strony w terenie co chwila jedno koło ma miękki grunt czy też auto idzie po łuku i blokada nie działa.
Osobiści nigdy nie zakładałem do swoich zabawek tego typu blokad.
Blokada powinna być 100% lub jak teraz w SUV-ach elektronicznie sterowane tyrtytki jak w jeepach czy innego rodzaju przyhamowywanie jednego z kół itp.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 17:35
autor: kylon
Amen

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 19:50
autor: oradek
https://youtu.be/JSzdN0BKRiI

Ja też uważam, że tylko 100% blokada na przód. Jeśli masz sprzęgiełka to może być bez załączania, na stałe, stałe.

Jest wiele sytuacji w terenie, kiedy 2 koła, np po 1 na każdej osi są w górze, tzw wykrzyż. Wtedy tylko 100% blokada nawet jednej osi może pomóc.

Częściowa blokada nie działa gdy jedno koło w górze, czyli wtedy kiedy najbardziej jest potrzebna :)

Są oczywiście sytuację w których blokada nie pomoże a czasem bywa też tak, że blokada zaszkodzi. Głównie w grząskim terenie (rzeka, bagno).

Oczywiście bez blokady zabawa jest również super, ale wtedy częściej przydaje się wyciągarka.

Blokada to też pewne kłopoty - ukrecone mosty i półosie.

Nie ma nic za darmo.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 10 paź 2018, 20:25
autor: kylon
Moim zdaniem wkładanie takiego cuda na przód do szybkiego samochodu ze stałym napędem na cztery koła to moim zdaniem proszenie się o kłopoty. Na zwykłej aswaltowej drodze a nie w błocie.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 16 paź 2018, 19:45
autor: DJ Hil-Lj70
A to odpowiedz na Twoje pytanie ze strony Lokka:


Q9. Will it fit my vehicle?

There is an extensive range of LOKKA models that is continually expanding to suit new and older 4WD's.
Can be fitted in 4x4, 2x4, SUV’s, campers, civilian, commercial, performance - off-road racing, drifting, hill climb etc.

LOKKA cannot be used on-road in the front axles of constant four wheel drive vehicles that do not have a Part Time 4WD transmission option.
For some Full Time 4x4 vehicles, a Part Time Conversion Kit is available.

LOKKA only fits into normal standard differential hemispheres. Exception: there is a range of models designed to fit into many Toyota factory LSD centres.

Check Application Search Engine.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 06:16
autor: hetman
Podsumowując, tylko jak masz rozpinany centralny a i tak to tylko półśrodek. W przeciwnym wypadku będzie się zapinać i rozpinać gwałtownie przy skręcaniu na czarnym, o wypadek nie trudno. W przypadku jednego koła w powietrzu (jesli coś takiego mamy) to przyhamowanie może pomóc załączyć blokadę (normalnie musi być minimalny opór na drugim kole).

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 10:16
autor: vGreg
Paweł, jest jeszcze torsen jako opcja.
"Zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób bardzo płynny.
Rozwiązanie to jest bardzo trwałe i skuteczne. Koła zębate wycierają się bardzo powoli i nie wymagają przeglądów i ingerowania wewnątrz."
https://autokult.pl/12478,mechanizmy-ro ... en-czesc-2

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 12:26
autor: rolkos
Po ostatnim wyjeździe chyba dam sobie narazie spokój. Zwłaszcza z opcjami nie pełnej blokady. Widziałem jak w 70 działa LSD tzn. nie działa. Myślę że jeśli już to pełna blokada tylko ma sens.

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 14:43
autor: kylon
Zawsze pisałem, że LSD to wspomaganie. Działa na szuterku i śniegu ubitym. Jak tylko koło pójdzie do góry zupełnie puszcza. Ale niestety naród oczekuje od niej cudów. A zakładanie LSD do przodu to już zupełne oszukiwanie samego siebie ;-)

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 17:22
autor: DJ Hil-Lj70
A co sądzicie o założeniu Lokka do tylnego mostu w LJ 70?

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

: 17 paź 2018, 18:59
autor: jezus
Różnica kilku stówek i masz 100%....