Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: rolkos »

Zastanawia mnie Australijska blokad Lokka, ktoś ma może doświadczenie czy to działa i czy nada się na przód?
http://lokka.com/site/howitworks

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: rafal187 »

Ciekawa blokada.
Myśle, że fajnie by się spisała na przednim moście w mojej LJ w której można dodatkowo rozpiąć sprzęgiełka.

Znalazłeś gdzieś info ile to kosztuje?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: rolkos »

Na stronie są ceny (zależnie od samochodu), w Australii to koszt 300 - 400 AUD czyli dość przystępnie, nie wiem ile by to w Polsce wyszło.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: rafal187 »

Wychodzi mi około 1100 zł już z przesyłką o ile wybrałem dobry model auta.
Ciekawe co z cłem i podatkami czy dałoby się to jakość uniknąć?
Naprawdę ciekawa ta blokada.
Jakby tak sobie na przód założyć to na asfalcie pewnie bym tego odczuł, ale specjalistą od blokad nie jestem.
Widzę, że dużo tego w jeepach montują i jakość jeżdżą...
Dobry temat, niech się może wypowiedzą fachowcy lub może posiadacze tego cuda.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: jezus »

Jak dla mnie to pół środek. Takie blokady stosowali znajomi już 15 lat temu, najczęściej w suzach startując w rajdzikach koło komina.
Blokada jak piszą jest stale zapięta i dopiero jakaś tam siła ją rozłącza.
Okay, jak dla mnie to tylko w teren, nie na czarne , bo zawsze są choćby nierówności drogi czy koleiny i nie zawsze blokada się rozłączy a mechanizm się pomału rypie. Z drugiej strony w terenie co chwila jedno koło ma miękki grunt czy też auto idzie po łuku i blokada nie działa.
Osobiści nigdy nie zakładałem do swoich zabawek tego typu blokad.
Blokada powinna być 100% lub jak teraz w SUV-ach elektronicznie sterowane tyrtytki jak w jeepach czy innego rodzaju przyhamowywanie jednego z kół itp.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: kylon »

Amen

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: oradek »

https://youtu.be/JSzdN0BKRiI

Ja też uważam, że tylko 100% blokada na przód. Jeśli masz sprzęgiełka to może być bez załączania, na stałe, stałe.

Jest wiele sytuacji w terenie, kiedy 2 koła, np po 1 na każdej osi są w górze, tzw wykrzyż. Wtedy tylko 100% blokada nawet jednej osi może pomóc.

Częściowa blokada nie działa gdy jedno koło w górze, czyli wtedy kiedy najbardziej jest potrzebna :)

Są oczywiście sytuację w których blokada nie pomoże a czasem bywa też tak, że blokada zaszkodzi. Głównie w grząskim terenie (rzeka, bagno).

Oczywiście bez blokady zabawa jest również super, ale wtedy częściej przydaje się wyciągarka.

Blokada to też pewne kłopoty - ukrecone mosty i półosie.

Nie ma nic za darmo.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: kylon »

Moim zdaniem wkładanie takiego cuda na przód do szybkiego samochodu ze stałym napędem na cztery koła to moim zdaniem proszenie się o kłopoty. Na zwykłej aswaltowej drodze a nie w błocie.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

A to odpowiedz na Twoje pytanie ze strony Lokka:


Q9. Will it fit my vehicle?

There is an extensive range of LOKKA models that is continually expanding to suit new and older 4WD's.
Can be fitted in 4x4, 2x4, SUV’s, campers, civilian, commercial, performance - off-road racing, drifting, hill climb etc.

LOKKA cannot be used on-road in the front axles of constant four wheel drive vehicles that do not have a Part Time 4WD transmission option.
For some Full Time 4x4 vehicles, a Part Time Conversion Kit is available.

LOKKA only fits into normal standard differential hemispheres. Exception: there is a range of models designed to fit into many Toyota factory LSD centres.

Check Application Search Engine.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: hetman »

Podsumowując, tylko jak masz rozpinany centralny a i tak to tylko półśrodek. W przeciwnym wypadku będzie się zapinać i rozpinać gwałtownie przy skręcaniu na czarnym, o wypadek nie trudno. W przypadku jednego koła w powietrzu (jesli coś takiego mamy) to przyhamowanie może pomóc załączyć blokadę (normalnie musi być minimalny opór na drugim kole).

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: vGreg »

Paweł, jest jeszcze torsen jako opcja.
"Zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób bardzo płynny.
Rozwiązanie to jest bardzo trwałe i skuteczne. Koła zębate wycierają się bardzo powoli i nie wymagają przeglądów i ingerowania wewnątrz."
https://autokult.pl/12478,mechanizmy-ro ... en-czesc-2

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: rolkos »

Po ostatnim wyjeździe chyba dam sobie narazie spokój. Zwłaszcza z opcjami nie pełnej blokady. Widziałem jak w 70 działa LSD tzn. nie działa. Myślę że jeśli już to pełna blokada tylko ma sens.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: kylon »

Zawsze pisałem, że LSD to wspomaganie. Działa na szuterku i śniegu ubitym. Jak tylko koło pójdzie do góry zupełnie puszcza. Ale niestety naród oczekuje od niej cudów. A zakładanie LSD do przodu to już zupełne oszukiwanie samego siebie ;-)

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

A co sądzicie o założeniu Lokka do tylnego mostu w LJ 70?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Blokada mostu Lokka - za i przeciw?

Post autor: jezus »

Różnica kilku stówek i masz 100%....

ODPOWIEDZ