Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 paź 2018, 10:45
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 paź 2018, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1124
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Zastanawia mnie Australijska blokad Lokka, ktoś ma może doświadczenie czy to działa i czy nada się na przód?
http://lokka.com/site/howitworks


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 306
Lokalizacja: Żywiec
Ciekawa blokada.
Myśle, że fajnie by się spisała na przednim moście w mojej LJ w której można dodatkowo rozpiąć sprzęgiełka.

Znalazłeś gdzieś info ile to kosztuje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1124
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Na stronie są ceny (zależnie od samochodu), w Australii to koszt 300 - 400 AUD czyli dość przystępnie, nie wiem ile by to w Polsce wyszło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 306
Lokalizacja: Żywiec
Wychodzi mi około 1100 zł już z przesyłką o ile wybrałem dobry model auta.
Ciekawe co z cłem i podatkami czy dałoby się to jakość uniknąć?
Naprawdę ciekawa ta blokada.
Jakby tak sobie na przód założyć to na asfalcie pewnie bym tego odczuł, ale specjalistą od blokad nie jestem.
Widzę, że dużo tego w jeepach montują i jakość jeżdżą...
Dobry temat, niech się może wypowiedzą fachowcy lub może posiadacze tego cuda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 17:23 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1177
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Jak dla mnie to pół środek. Takie blokady stosowali znajomi już 15 lat temu, najczęściej w suzach startując w rajdzikach koło komina.
Blokada jak piszą jest stale zapięta i dopiero jakaś tam siła ją rozłącza.
Okay, jak dla mnie to tylko w teren, nie na czarne , bo zawsze są choćby nierówności drogi czy koleiny i nie zawsze blokada się rozłączy a mechanizm się pomału rypie. Z drugiej strony w terenie co chwila jedno koło ma miękki grunt czy też auto idzie po łuku i blokada nie działa.
Osobiści nigdy nie zakładałem do swoich zabawek tego typu blokad.
Blokada powinna być 100% lub jak teraz w SUV-ach elektronicznie sterowane tyrtytki jak w jeepach czy innego rodzaju przyhamowywanie jednego z kół itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 17:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15126
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Amen


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 288
https://youtu.be/JSzdN0BKRiI

Ja też uważam, że tylko 100% blokada na przód. Jeśli masz sprzęgiełka to może być bez załączania, na stałe, stałe.

Jest wiele sytuacji w terenie, kiedy 2 koła, np po 1 na każdej osi są w górze, tzw wykrzyż. Wtedy tylko 100% blokada nawet jednej osi może pomóc.

Częściowa blokada nie działa gdy jedno koło w górze, czyli wtedy kiedy najbardziej jest potrzebna :)

Są oczywiście sytuację w których blokada nie pomoże a czasem bywa też tak, że blokada zaszkodzi. Głównie w grząskim terenie (rzeka, bagno).

Oczywiście bez blokady zabawa jest również super, ale wtedy częściej przydaje się wyciągarka.

Blokada to też pewne kłopoty - ukrecone mosty i półosie.

Nie ma nic za darmo.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2018, 20:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15126
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Moim zdaniem wkładanie takiego cuda na przód do szybkiego samochodu ze stałym napędem na cztery koła to moim zdaniem proszenie się o kłopoty. Na zwykłej aswaltowej drodze a nie w błocie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2018, 19:45 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 175
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
A to odpowiedz na Twoje pytanie ze strony Lokka:


Q9. Will it fit my vehicle?

There is an extensive range of LOKKA models that is continually expanding to suit new and older 4WD's.
Can be fitted in 4x4, 2x4, SUV’s, campers, civilian, commercial, performance - off-road racing, drifting, hill climb etc.

LOKKA cannot be used on-road in the front axles of constant four wheel drive vehicles that do not have a Part Time 4WD transmission option.
For some Full Time 4x4 vehicles, a Part Time Conversion Kit is available.

LOKKA only fits into normal standard differential hemispheres. Exception: there is a range of models designed to fit into many Toyota factory LSD centres.

Check Application Search Engine.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 6:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 235
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Podsumowując, tylko jak masz rozpinany centralny a i tak to tylko półśrodek. W przeciwnym wypadku będzie się zapinać i rozpinać gwałtownie przy skręcaniu na czarnym, o wypadek nie trudno. W przypadku jednego koła w powietrzu (jesli coś takiego mamy) to przyhamowanie może pomóc załączyć blokadę (normalnie musi być minimalny opór na drugim kole).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 572
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Paweł, jest jeszcze torsen jako opcja.
"Zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób bardzo płynny.
Rozwiązanie to jest bardzo trwałe i skuteczne. Koła zębate wycierają się bardzo powoli i nie wymagają przeglądów i ingerowania wewnątrz."
https://autokult.pl/12478,mechanizmy-ro ... en-czesc-2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1124
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Po ostatnim wyjeździe chyba dam sobie narazie spokój. Zwłaszcza z opcjami nie pełnej blokady. Widziałem jak w 70 działa LSD tzn. nie działa. Myślę że jeśli już to pełna blokada tylko ma sens.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 14:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15126
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zawsze pisałem, że LSD to wspomaganie. Działa na szuterku i śniegu ubitym. Jak tylko koło pójdzie do góry zupełnie puszcza. Ale niestety naród oczekuje od niej cudów. A zakładanie LSD do przodu to już zupełne oszukiwanie samego siebie ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 17:22 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 175
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
A co sądzicie o założeniu Lokka do tylnego mostu w LJ 70?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2018, 18:59 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1177
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Różnica kilku stówek i masz 100%....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group