Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 paź 2018, 10:38
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 paź 2018, 20:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Natchniony popularnym popularnym programem motoryzacyjnym zapytam kolegow czy w ktoś ćwiczył taki zabieg?

Podłączaja urządzeniem (wyglądające jak napełnianie klimatyzacji) odlaczaja pompę paliwa w aucie, autko pracuję zewnętrznie na tym w "urzadzeniu" po godzinie "czysty"

Wiem wiem mniej technicznie się Nie dało

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2018, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 288
To chyba wodorowanie się nazywa. Widziałem oferty.
Coś w stylu oferty "schudnij bez zmiany diety i ćwiczeń".

Z czyszczeniem silników mam złe doświadczenia, chociaż dotyczy to silników z przebiegami ponad 300kkm.
Czy opłaca się czyścić w nowszym aucie silnik? Zależy pewnie od kosztu.

Jedyny element, który IMHO warto czyścić w starszych jednostkach to kolektory, zawór EGR i ewentualnie gaźnik w benzynie. Można to spokojnie zrobić mechanicznie.

Syf, który się gromadzi, jest zbędny w większości miejsc, ale w niektórych pełni funkcję uszczelnienia.

Kiedyś w starszym aucie zmieniłem olej na Castrol Magnatec... Masakra. Faktycznie super oczyścił silnik, szkoda, że silnik tego nie wytrzymał :(

Także w nowych autach zabieg może ma sens, jeśli ktoś planuje mieć auto przez 20 lat, a stare auta taki zabieg co najwyżej rozszczelni :/

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2018, 6:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Dzięki, ciekawość zaspokojona

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2018, 8:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 934
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Jak już to płukanke bym zrobił. U siebie planuje w najbliższym czasie strzelić przy okazji wymiany oleju


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2018, 9:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 285
Ja płukałem silnik od razu po zakupie. Wyszedłem z założenia że:
- nagar nie służy do uszczelniania silnika ;) A lepiej żeby się wysypał w warsztacie niż na wyjeździe.
- zasyfienie cienkich kanałów olejowych słabo wpływa na smarowanie tegoż silnika.

Wypłukałem, zmieniłem typ oleju i silnik żyje, A wtedy miał prawie 300k nalatane, Fakt, że mechanik nie chciał tego robić. Musiałem osobiście wlać płukankę ;D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2018, 9:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1124
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Płukankę robiłem kilka razy. W sumie nie zauważyłem żadnej różnicy. Jedyne co to olej łatwiej spływa. Samochody jak nie brały oleju tak nie biorą. Głównym składnikiem płukanek jest kerozyna czyli wystarczy zwykła nafta i mamy płukankę. Może jak mamy jakiś stary olej gęsty i chcemy się go pozbyć ma to sens inaczej chyba tylko marketing.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group