Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 18:19
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 wrz 2018, 15:00 
Offline

Rejestracja: 26 lis 2016, 15:06
Posty: 3
Witam Wszystkich,

W ostatnim czasie zamontowałem wyciągarkę do mojej Land Cruiser, niestety nie wiem jak ją prawidłowo podłączyć aby działała.
W załączniku dołączam zdjęcia wyciągarki
Proszę o pomoc


Załączniki:
Komentarz: Podłączenia
IMG_0357.JPG [126.7 KiB]
Pobrany 71 razy
Komentarz: Wyciągarka
IMG_0354.JPG [119.42 KiB]
Pobrany 71 razy
Komentarz: Fragment etykiety, która znajduje się na wyciągarce
IMG_0329.JPG [145.89 KiB]
Pobrany 71 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 17:39 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 96
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Rozumiem, że masz pewność działania bo inaczej trochę roboty może się zmarnować.
Znalazłem lepsze zdjęcie etykietki Toyota winch w takim wątku:
https://forum.ih8mud.com/threads/desno- ... ta.993200/
Szukając po takim numerze: 38600-60090 można odszukać informacje ale często pisane cyrylicą - jak Ci nie przeszkadza to jest taki wątek który daje link do schematu:
https://www.land-cruiser.ru/index.php?/ ... ovodku-ee/
Generalnie w komplecie był pilot przewodowy do takiego okrągłego gniazda na zderzaku, pewno była też wiązka od wyciągarki do tego gniazda.
Bazując na obrazkach (twoich i z internetu) wnioskuje, że masz przy silniku także jego sterowanie (dwa duże styczniki i pewno coś jeszcze).
Wyciągarka pobiera spory prąd więc do zasilania potrzebuje grubych przewodów - takie rozruchowe ale nie z marketu bo tam więcej plastiku niż miedzi mogą być także spawalnicze ale raczej od mniejszej spawarki (takiej "domowej"). czy inne źródło -przewody akumulatora do rozrusznika.
Takie przewody z dobrze zaciśniętymi (i/lub lutowanymi) oczkami przykręcasz do tych śrub ze zdjęcia (1) - lewa masa a prawa plus. Schemat z rosyjskiego forum sugeruje, że jest jeszcze zewnętrzny przekaźnik (stycznik) po drodze (+) z akumulatora. Ten przekaźnik jest sterowany z wyciągarki (oczywiście jak podłączysz sobie pilota). Nie wiem tylko, czy on włącza się na stałe po podpięciu pilota czy też dopiero gdy uruchamiany wyciągarkę - może być taka sekwencja, że wewnętrzne styczniki ustalają kierunek obrotów a potem ten zewnętrzny włącza zasilanie silnika. Jeżeli włącza się na stałe to można zamiast niego dodać "hebel" (taki wyłącznik akumulatora) i go używać.
Pilot oryginalnie miał gniazdo 7-mio pinowe ale czy używał wszystkich sygnałów tego nie wiem - schemat sugeruje, że 5 przewodów wchodzi z pilota do bloku sterującego. Obstawiam prosty zestaw: masa, +12V, zwijanie, rozwijanie, przegranie. Pilot na zdjęciach ma 2 lampki "zasilania" i "przegrzania"
Wprost nie wynika który sygnał jest gdzie ale może dopatrzysz się numerków albo koledzy agnglo- lub rosyjsko-języczni coś na pisali - nie wczytywałem się głeboko w dyskusję - ja tam preferuje pismo obrazkowe :-)
Tak przy okazji jak tych sygnałów jest tylko 5 to kaczej zewnętrzny stycznik nie włącza się na stałe i trzeba taki sobie zamontować (a nie tylko "hebel").

Podsumowanie połączeń
Główne zasilanie (i masa) na śruby grubymi przewodami. Zasilanie (+) przez stycznik/przekaźnik ale taki duży z zaciskami śrubowymi a nie zwykły samochodowy.
Jedno z tych złącz (chyba środkowe) powinno mieć dwa styki - na jeden trafia zasilanie 12V przez bezpiecznik - to jest zasilanie sterowania. Drugi styk steruje cewką zewnętrznego stycznika (drugi koniec cewki na masę).
Drugie złącze powinno mieć 5 styków i ono idzie do pilota - tu trzeba pomierzyć i zbadać co do czego. Można też otworzyć obudowę sterowania i zobaczyć gdzie idą przewody od obu złączy. Pierwsze zdjęcie rosyjskiego forum pokazuje wyciągarkę bez obudowy układu sterowania - koło złączy wiać te styczniki wewnętrzne - ale zdjęcie jest zbyt małe i nie z takiej perspektywy aby zobaczyć przewody od złącza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 18:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15309
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Troszkę do całości Ci brakuje. Są też do tego przekaźniki pod maską.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 18:46 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 96
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Na końcu tej dyskusji (https://www.land-cruiser.ru/index.php?/ ... ee/&page=2) jest lepszy schemat
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 2be925.jpg
Oryginalne złącze miało jednak 6 styków (trzeba umieć liczyć). Ten schemat pokazuje, także to co jest w pilocie oraz co się znajduje w tej puszcze sterowania na silniku.
Z tego schematu wynika, że w pilocie są połączone styki (B)-(C) na stałe więc jak go wetkniesz do gniazda to włączy się główny przekaźnik/stycznik (Winch Main Relay) ten pod maską - czyli jednak jest włączony na stałe (na cały czas gdy podłączony jest pilot)- można by dać ręczny "hebel" tylko trzeba pamiętać o wyłączaniu po użyciu.
Tak w komplecie jest zestaw wiązek przewodów z tym stycznikiem oraz pilot, nie wiem czy zderzak też ale pewno w zależności od modelu także może być:
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 974878.jpg
Wydaje się, że ten stycznik pod maską jest podobny lub taki sam je te dwa które są w środku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 paź 2018, 17:59 
Offline

Rejestracja: 26 lis 2016, 15:06
Posty: 3
Dzięki Wszystkim za pomoc!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group