Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 18:13
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 wrz 2018, 13:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 326
Nie znalazłem wątku, więc zapytam, chociaż temat bardziej ogólny niż toyotowy.

Wszystkie wyciągarki elektryczne są ograniczone prądem z akumulatora 12V.

O ile sprawniejsza może być wyciągarka 24V?

Niektóre 70-ki były na 24V, jest miejsce pod maską, zastanawiam się nad założeniem drugiego, dołączanego alternatora I drugiego akumulatora oraz wyciągarki na 24V.

Chciałbym uniknąć mechanika bo to przerzuca człowieka do klasy zmot, gdzie szanse zwykłego auta są marne.

Jak wygląda porównanie wyciągarek na 12 I 24V?

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2018, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 271
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
12V w instalacji 24V działa dużo sprawniej jak 12V w instalacji 12V. Widziałem to w patrolu k160 na rajdzie, bardzo ładnie ciągnęła w gnoju.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2018, 14:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 749
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Ale chyba przez przetwornicę?!?
W HZJ miałem 24V i montowałem wyciągarkę 24V. Wcale nie jest tak, że są niedostępne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2018, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 627
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Jezeli wyższe napiecie przy tym samym pradzie to wyzsza moc silnika lub inaczej wyzsze napiecie przy tej samej mocy to nizszy prąd.
Generalnie grzanie silnika zalezy od prądu a nie napiecia.
Silniki wyciagarek pracuja w cyklu pracy przerwywanej / dorywczej.
Wnioski: 24V pozwoli na dłuższą pracę z 2x aku (to przy założeniu tej samej mocy silnika) ale trzeba pamiętać o cyklach pracy.
Tyle z teorii napędu elektrycznego. :wink:

Dla zasilania 12/24V sprawność jest policzalna ale to różnica marginalna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2018, 15:14 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1244
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Gra nie warta świeczki.
Jak masz instalacje 12V , to zapodaj windę 12V. Zawsze możesz zwiększyć alternator i dać większe aku.
Przerabiałem w moim patrolu K160 windę 12V podłączonego do jednego aku by było 12V. Przy jego wyczerpaniu przekładałem zużyty na drugi który był naładowany, ale to wszystko na oryginalnym alternatorze więc dupy nie urywało, choć były rajdy gdzie pudło ciągałem w gnoju dniami całymi. Temat rozwiązałem wkładając windę 24V tak jak bozia przykazała w K160.
Na twoim miejscu zapodał bym mechanika i olał rywalizacje w rajdzikach w stylu oesik za stodołą u pana Kazia.
Mama mechanika i wyrąbane na klasy czy inne podziały. Czas dorosnąć i stanąć nad to wszystko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 paź 2018, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 897
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Bez sensu. Jeżeli w instalacji masz odpowiednio grube zasilanie, a akumulatory masz na duży prąd to nie ma różnicy. Raczej ograniczeniem będzie sama winda. Im mniej kombinatoryki w tych autach tym lepiej, uwierz mi :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group