Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 sie 2018, 6:29
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 mar 2018, 9:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja kupiłem firmy STRONG 45 kg na parę, na razie działaja i gładko sie wysuwaja. 80 cm pełen wysuw (szuflada ma jakies 92 cm).
Maja jakis samodomyk ale u mnie i tak są zamki które trzymaja szuflady. Niezbędne jak auto stoi pod górkę bo może sie okazać że po otwarciu bagażnika nie da sie go zamknąć bo szuflady same sie otwierają.

Łożyska pewnie lepsze ale to kolejne koszty, masa i praca. A powiem że roboty jest sporo żeby taka zabudowe zrobic.

Trzeba pamietać że zabudowa ma być mocna ale też lekka. Widziałem gdzies w necie zabudowe z dwoma szufladami gdzie każda ważyła koło 50 kg. To razem 100 kg w bagażniku a jeszcze nic do niego nie włożyliśmy. Moja podejrzewam że jakies 40-45 kg całość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1019
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
U siebie użyłem prowadnic GTV, najdłuższe jakie były chyba 700mm, pełny wysów. Zaleta to duża dostępność (w każdym meblowym sklepie czy markecie budowlanym). Jak narazie przeżyły wyjazdy w teren 2 x Ukraina, Rumunia, Albania i wiele innych. Lekko nie miały więc z czystym sumieniem mogę polecić.

Jak będziesz kupował popatrz też na grubość samej prowadnicy, widziałem takie co mają ponad 2 cm czyli łącznie na całej szufladzie tracisz 4cm szerokości, GTV ma minimalnie ponad ~1cm .

Jeśli boisz się że prowadnica nie wytrzyma, możesz dać po 2 na stronę (4 prowadnicę na szufladę), chociaż myślę że to nie jest konieczne, ew. zawsze możesz dołożyć jeśli okaże się że potrzeba większego udźwigu.

Zabudowa przed oklejeniem wykładziną ważyła chyba 36kg, ale tego dokładnie nie pamiętam. Może później zważę już z nowymi zamkami, frontami i okleiną.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 11:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Mirekk pisze:
Jest tu świetny wątek sprzed lat z "zabudową półkowa", ale teraz nie siedzę przy komputerze więc nie zalinkuje.

Dawno temu na tym forum powstał taki wątek. Oryginalny wpis nie wyświetla już zdjęc, ale cytat o dziwo i owszem.
viewtopic.php?p=88088#p88088
Przekonanych do szuflad się nie przekona, ale ja uważam ten pomysł za dużo praktyczniejszy. Miałem różne stałe zabudowy w wypożyczanych "pseudo kamperach" i w sytuacji jeśli auto słuzy tylko do mieszkania w nim, to tak. Ale, kiedy wracamy do domu i przez następne pół roku samochód nie słuzy do wypraw, można tę zabudowę bardzo szybko i łatwo zdemontować i mieć znowu normalny samochód. (lżejszy o kilkadziesiąt kilogramów)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
no i tutaj jest ciekawa przeciwwaga :) dzieki za przywołanie wątku. Nie wiem jak szukałem że nie wyskoczyło mi.

jak dla mnie to tylko combo tych dwóch opcji to jedyna słuszna opcja. Bo zabudowa pod sam sufit to raczej nie moja bajka. A szuflad do namiotu raczej nie będę wynosił :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja jeszcze dodam że "powierzhnia do spania" wbrew pozorom często potrafi zwiekszyc możliwości przewozowe bo mamy wiekszą płaską powierzchnię niż ma to miejsce kiedy zabudowy nie ma. Na przykład ja przewiozłem kanapę z ikei która leżała na zabudowie i złożonych tylnych siedzeniach- gdyby tej zabudowy nie było nie udało by mi sie włożyć kanapy do samochodu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 13:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
szulbor pisze:
no i tutaj jest ciekawa przeciwwaga :) dzieki za przywołanie wątku. Nie wiem jak szukałem że nie wyskoczyło mi.

Ja to znalazłem przypadkiem. Przeszukując internety w kierunku zabudowy "półkowej" przegładałem grafiki w googlu. I tak trafiłem na wątek na forum TLCOC :) Forumowa szukajka w tej kwestii poległa.

sebastian44 pisze:
gdyby tej zabudowy nie było nie udało by mi sie włożyć kanapy do samochodu.
Udało by się :) Ale szuflady faktycznie mają swoje zalety :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 13:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1019
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Mirekk pisze:
Ale, kiedy wracamy do domu i przez następne pół roku samochód nie słuzy do wypraw, można tę zabudowę bardzo szybko i łatwo zdemontować i mieć znowu normalny samochód. (lżejszy o kilkadziesiąt kilogramów)


W sobotę zdejmowałem zabudowę u siebie, czas odkręcenie 4 śrub to mniej niż 10 minut. Tyle zajmuje zdemontowanie zabudowy z szufladami, przykręcanej do fabrycznych mocowań.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 15:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1831
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Bardzo ładnie i mądrze tu piszecie!

Dodam jeszcze że z praktycznego punktu widzenia przydaje się blokada w pozycji otwartej. Stojąc lekko z górki nie trzeba będzie trzymać szuflady wyjmując z niej graty. W zamkniętej nie trzeba bo zamki będą trzymać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 17:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
rolkos pisze:
W sobotę zdejmowałem zabudowę u siebie, czas odkręcenie 4 śrub to mniej niż 10 minut. Tyle zajmuje zdemontowanie zabudowy z szufladami, przykręcanej do fabrycznych mocowań.

Ja mam dyskopatię :) Szarpałem się z zabudową, którą kupiłem z samochodem i to zdecydowanie sport nie dla mnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 17:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
No fakt, sam nie jestem w stanie włożyć ani wyjąc zabudowy. Określenie "szarpanie się" jest całkiem trafione :) Ale w dwie osoby to już żaden problem. Nawet nie chodzi o masę, bardziej o gabaryty i nieporęczność. To tak jakby ktoś szafę chciał targać w pojedynkę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 mar 2018, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1019
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ja nie mam nikogo do pomocy, ale z wyjętymi szufladami nie jest źle. Da radę ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 11:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 193
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
W jaki sposób mocujecie materiał do swoich zabudów? Przybijacie w jakiś sposób, czy kleicie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 11:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Klejone klejem do wykładzin ala butapren. Też bedziesz robił w 70tce?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 17:04
Posty: 13
Co prawda mam inne auto ale ponad 2 lata temu zrobiłem pierwszą wersję zabudowy:

Obrazek

Pierwotnie w miejscu szarych skrzynek miały być szuflady. Finalnie odpadły z dwóch powodów:
1. Waga szuflad robionych metodą domową jest ogromna (sklejka na wszystkie boki).
2. Prowadnice zabierają sporo miejsca.
Może gdybym robił to profesjonalnie (np. wyginając odpowiednie profile z blachy) miałoby to sens. W przypadku zabudowy DIY gdzie z dostępnych narzędzi mam wiertarkę i wyrzynarkę to przynajmniej ja nie widziałem szans na zrobienie fajnej zabudowy.

Dodatkowo już po fakcie okazało się, że posiadanie skrzynek jest o tyle fajne, że pakując się w domu mogę wszystko sobie poukładać i tylko na koniec iść do garażu i wrzucić skrzynki do bagażnika.

Skrzynki przeżyły wyjazdy typu Rumunia/Albania/itp. i sprawują się jak dla mnie idealnie. Pod szarymi mam miejsce na krzesła rozkładane i namiot 2 seconds z Decathlonu.
W moim przypadku auto jest wysokie i wygospodarowałem jeszcze miejsce na półkę gdzie mam śpiwory + maty. Pewnie w LC120 też dałoby się coś takiego zrobić.

Obecnie zabudowa przeszła jeszcze jedną modyfikację i w miejscu gdzie są te 2 niebieskie baniaki na wodę jest wysuwana półka na lodówkę Waeco (tu polecam mechanizm wysuwany bo inaczej żeby się dostać do zawartości lodówki trzeba by ją za każdym razem wyciągać całkowicie z bagażnika).

Pierwsze wyjazdy robiliśmy jeszcze tak, że ciuchy mieliśmy w miękkich torbach turystycznych. Po paru dniach biwakowania na dziko robił się straszny bałagan i ciężko było ogarnąć rzeczy. Dokupiłem kolejne skrzynki i teraz mam łatwo - każdy ma jedną skrzynkę na wyjazd na swoje rzeczy. Lepsze niż jakikolwiek limit bagażu (w szczególności jak ma się kobiety na pokładzie :-) ).

Bagażnik od kabiny oddzielony jest stałą metalową kratką. Sama zabudowa mocowana jest śrubami wkręconymi w fabryczne miejsca po oczkach do bagażu więc demontaż jest bezinwazyjny i zajmuje z 10-15min.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 13:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1019
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Klej, wprawdzie na początku dałem pare zszywek, ale nie są konieczne.


Obrazek
Obrazek


Załączniki:
szuflada wnęrze.jpg [76.34 KiB]
Pobrany 29 razy
rogi.jpg [83.75 KiB]
Pobrany 29 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group