Kontrolka Diff Lock - działanie ?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

goldhunter
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:01

Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: goldhunter »

Witam wszystkich użytkowników serdecznie.

Chcę zakupić J95 2001r. D4D mam pytanie odnoście kontrolki blokady tylniego mostu.
Sprzedający od 7 lat nie używał blokady.Gdy poprosiłem go przez telefon aby ją załączył to na postoju kontrolka miga a gdy rusza to świeci się na stałe ale gdy się zatrzymuje to znowu miga.Świeci się na stałe tylko podczas jazdy? Jak powinno być prawidłowo?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: kylon »

Kolego. Temat już taki jest ale rozumiem że musisz mieć swój osobisty ;-)
Wystarczy użyć wyszukiwarki i chwilę poszukać.
Zapięta prawidłowo blokada powinna się świecić bez migania niezależnie czy samochód stoi czy jedzie.
Wynikiem tego musi być już jakaś awaria spowodowana zębem czasu. Czy elektryczna czy mechaniczna to nikt z nas wróżką nie jest. Wystarczy skręcić na śliskiej nawierzchni i będzie wiadomo.

goldhunter
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:01

Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: goldhunter »

Nie chodzi o swój osobisty temat tylko nie mogłem znaleźć informacji konkretnie o kontrolce...
Przepraszam jeśli faktycznie jest...
Jestem zielony jeżeli chodzi o blokadę tylnego mostu ,więc jeśli możesz rozwinąć wątek ze skręceniem kół na śliskiej nawierzchni byłbym bardzo wdzięczny...tzn co powinno się dziać?

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: Jastrząb »

polecisz bokiem (zarzuci tył)

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: waldek_BB »

a pełnym zdaniem choć dalej amatorskim :)

blokada mostu spina razem dwie półosie w moście (blokada centralna spina razem dwa wały napędowe - na przód i tył)

blokada działa mechanicznie przez przesunięcie zębatki - i żeby się przesunąć musi mieć na to miejsce - stąd proponowane przez Kylona skręcenie właśnie po to żeby zaskoczyła
lub inaczej: przy jeździe na wprost z jednakową przyczepnością dla każdego koła możesz zapiąć blokadę wajchą/guzikiem a ona się nie włączy bo zębatka nie będzie mogła się przesunąć
blokada mostu działa tylko z zapiętym reduktorem, czyli:

1. włączasz reduktor
2. przesuwasz pokrętło diff locka ( kontrolka zaczyna mrugać)
3. blokada się zapina (zębatka wskakuje na miejsce) kontrolka świeci stale

żeby rozpiąć blokadę:
1. przesuwasz pokrętło diff locka ( i jeśli zębatki są luźne to rozepnie się odrazu i odrazu zgaśnie kotrolka)
2. żeby rozluźnić zębatki trzeba ruszyć tył przód skręcić itd - znaczy spowodować ruszenie zębatek (dopóki blokada będzie zapięta czyli " zębatki będą zaciśnięte " kotrolka będzie się świecić)


ps. mrugająca kontrolka może świadczyć o awarii jednego z elementów blokady tylnego mostu (watek o tym jest i to spory )

goldhunter
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2017, 22:01

Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?

Post autor: goldhunter »

Dzięki za obszerną informację. Z wątkiem o awariach (bardzo obszernym) się zapoznałem. Czyli pewnie przy egzemplarzu ,którym jestem zainteresowany jest problem z blokadą skoro ta kontrolka pali się na desce podczas jazdy a zaczyna mrugać na postoju...

ODPOWIEDZ