Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: rolkos »

Czym można uszczelnić połączenie gumy i metalu. Chodzi mi konkretnie o połączenie poszerzeń gumowych z karoserią, chciałbym zapobiec wchodzeniu wody pod gumę co jak wiadomo przyspiesza korozję. Jednocześnie odpada klej do szyb, chciałbym mieć możliwość zdjęcia nadkoli i usunięcia uszczelniacza/kleju (w przypadku kleju do szyb jest to trudne).

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: sebastian44 »

tutaj jakas gadka była na ten temat http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=4&t=106822

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: buła lx450 »

klej poliuretanowy na spawy w tubie jak silikon 18zł, w każdym sklepie z chemią lakierniczą mają kolory, biały-szary-czarny, ja takim uszczelniałem nadkola w parchu i się sprawdził.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: kylon »

Wurth K+D

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: hetman »

Tak se poczytałem kartę produktu bo tez mnie ten klej zastanawiał i:

W przypadku długotrwałego narażenia na działanie promieniu UV przezroczysty klej i uszczelniacz K+D może żółknąć i kruszyć się, szczególnie w przypadku stosowania na zewnątrz. Nie powinien być stosowany do konstrukcyjnych, rozprężnych szczelin dylatacyjnych, szklenia, połączeń stale narażonych na działanie wody i połączeń obwodowych o dużej rozszerzalności.

Z drugiej strony zastosowanie to:

Motoryzacja:
Elastyczne uszczelnienia karoserii, pojazdów i zbiorników

hmmm..

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: kylon »

Czarny

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: rolkos »

Tak jak z trytkami na słońce zawsze czarne bo bardziej odporne na UV.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: vGreg »

A może zwykły silikon wystarczy (np. uniwersalny Den Braven) a jak mało to:
https://denbraven.pl/produkt.php?idp=3& ... tosowania=

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: kylon »

Brawo. Zajebisty przepis na rdzę. Każdy w miarę ogarnięty mechanik wie że w notoryzacji nie używa się silikonów octanowych ;-)

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: vGreg »

Po co te brawa jeżeli rolkosowi źle podpowiedziałem?
Chociaż pamiętam, że do akwarium kupowałem silikon bezoctanowy (czarny).
Jeżeli silikony odpadają to nie ma co dalej tego drążyć.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: kylon »

Do akwarium jak najbardziej, do umywalki i łazienki też ale nie do samochodu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: luk4s7 »

Przecież Ty Rolkos nie masz poszerzeń o ile dobrze pamietam... i to był jeden z argumentów właśnie za taką wersją auta. Czy może jednak coś mi się pomiksowało?

W J9 jest plastik, gumowa uszczelka i blacha z otworami a w nich spinki. Moim zdaniem najlogiczniej jest przykleić uszczelkę na dwustronną taśmę (czy coś podobnego) do blachy a plastik niech sobie trze po tej uszczelce ruszając się minimalnie na spinkach. W takim układzie blacha jest chroniona przed wytarciem i rdzewieniem.

Dobrze mówię?

W J12 to się nie przyjrzałem ale obstawiam że może być podobnie.
Ty pewnie chcesz przykleić całe poszerzenia żeby nie robić dziur na spinki w błotnikach.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: rolkos »

Dołożyłem poszerzania gumowe. W sumie to jeśli chodzi o rdzę polecam każdemu posiadaczowi j12 zdjęcie hlapaczy i plastikowego fartucha z przodu. U mnie wypadło ze 2 kilo przekompostowanej ziemi.

Co do kleju mam już poliuretan o którym mówił kylon i buła dostępny bez problemu i za grosze.


--
Paweł

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: luk4s7 »

Poszerzenia gumowe = taki jakby pas gumowy wystający spod nadkola, tak?

U mnie w J9 też się zbiera błoto ale w nad tylnymi chlapaczami. Przód jest dobrze zabezpieczony.

Rozumiem że poszerzenia żeby koła które Ci trochę wystawały nie kłuły policji w oczy, a i błoto nie zatrzymywało się na całych drzwiach aż po dach.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Uszczelnienie(nietrwałe połącznie) styku gumy i metalu

Post autor: rolkos »

Tak chodzi głównie o Policję. Chociaż powiem szczerze że teraz samochód podoba mi się bardziej.
W sumie jak tak patrzę to jest to trend w nowych crossoverach. Też dają taki wąski czarny pasek przy nadkolach. Można powiedzieć że się dostosowałem do mody ;)

--
Paweł

ODPOWIEDZ