Zawieszenie IronMan

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Zawieszenie IronMan

Post autor: luk4s7 »

Ponieważ często pojawiają się wątki, pytania, sugestie jakie zawieszenie wybrać. Wiele osób chwali to, inni narzekają, jedni uważają że tamto jest super, inni że do d...y. Cóż rzucił mi się wczoraj w oczy ładny Patrol zrobiony na wyprawówkę. Podszedłem bliżej i patrzę że nówka, czyściutka zawiecha IronMan. No pięknie tylko... czemu jest przechylony na jedną stronę? Stoi na idealnie płaskim podłożu.

A oglądając dzisiaj "JuTuba" trafiłem zupełnie przypadkowo na temat IronMan'a. Jak "umiecie w angielski" to proszę... https://youtu.be/13DfeDoTyfY?t=12m40s (link robi od chwili kiedy jest gadane właśnie o zawieszeniu IM).

Dla tych co nie parlare po anglicky, strzeszczę - nędza! I tyle.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: rolkos »

Pogadaj z ludźmi co jeżdżą Patrolami, one często stoją krzywo po lifcie i nie jest to wina Ironmana, na innych zawieszeniach też ma to miejsce. Nie zawsze ale się zdarza.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: rolkos »

Chociaż przyznam że u mnie amorki Ironman Foam Cell + sprężyny TT jest bardzo twardo, zwłaszcza z tyłu.

Paweł

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: luk4s7 »

Ja tam nie wiem. Ja tylko cytuje gościa z drugiego końca świata.

A przerzucanie się opiniami typu kolega ma kolegę który słyszał że ktoś mówił... to ja dziękuje

A czemu Parole stoją krzywo? Tak z fabryki wyjeżdżają? Nie sądzę

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Templar »

Miałem tak w moim. Patrol jest cięższy od strony kierowcy. Sprężyny są asymetryczne. Kangury robią dla ruchu lewoskrętnego... Jeśli zakładamy springi zgodnie z instrukcją, zakładamy je de facto na odwrót. U mnie po podmiance prawa- lewa auto się wyprostowało. (zawieszenie nie Ironman, ale zakładam że dotyczy tak samo).

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: luk4s7 »

No to widocznie ktoś nie umiał...

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: kpeugeot »

misiu to nie jakiś gościu, tylko jak dla mnie guru overlandingu

uwielbiam jego filmiki - oraz jego opinie

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: luk4s7 »

Podzielam Twoją opinie. Oceniam że ma więcej praktycznego doświadczenia w jeździe (a nie tylko w gadaniu ) niż... my wszyscy razem wzięci.

Do tego ma praktyczne podejście, wyważone opinie i stawia na rozsądne rozwiązania, a nie tylko drogie. Zbudował i/lub objeździł osobiście już niejedno auto więc wie czego można oczekiwać.

ODPOWIEDZ