Ciekawostki z netu

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: buła lx450 »

Polatał by taką Tojką:-) zapasowe (gacie) musowo mieć ze sobą :mrgreen: https://youtu.be/TG9YF8Idzdc

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

http://moto.onet.pl/aktualnosci/nowe-po ... -oc/h45c5b
Komisja Europejska chce zmusić wszystkich ubezpieczycieli w Unii do kalkulacji składki polisy OC na podstawie historii ubezpieczenia i szkód kierowcy oraz wprowadzenie jednolitego formularza tego dokumentu w krajach Wspólnoty. KE chce też zmusić firmy do publikowania sposobu naliczania bonusów za bezwypadkową jazdę.
(...)
W Polsce zaświadczenie o historii ubezpieczenia i szkód można bezpłatnie pobrać online z portalu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Pobranie własnej historii OC z ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych UFG jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich właścicieli pojazdów zarejestrowanych w Polsce. By to zrobić, wystarczy zarejestrować się na portalu Funduszu http://www.ufg.pl i założyć konto - a po weryfikacji tożsamości – aktywować konto i pobrać online swoją historię OC.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

LED multipixel i inteligentne reflektory
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,2508889
Eviyos to prototyp hybrydowych LED-ów, które łączą w sobie układ diod elektroluminescencyjnych z indywidualną kontrolą każdego z pikseli. Kilka tysięcy diod LED (każda o wymiarach 0.125 mm x 0.125 mm) otrzymuje polecenia dotyczące swojej mocy oraz aktualnych ustawień od elektronicznej jednostki kontrolnej, bazującej na informacjach z czujników oraz kamer.
Kamera pełni funkcję "oczu" systemu, zbierając dane na temat otoczenia i przesyłając je do kontrolera. Kontroler przetwarza i analizuje obraz, a następnie przekazuje aktualny "wzór świecenia" do poszczególnych pikseli. Oprócz niezwykłych możliwości adaptacyjnych, Eviyos demonstruje wysoką wydajność energetyczną - system uruchamia wyłącznie te piksele, które są w danej chwili potrzebne.
Obrazek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... ign=chrome

Prezes europejskiego oddziału Toyoty - Johan van Zyl - potwierdził właśnie, że japońska marka zaprzestanie sprzedaży na Starym Kontynencie samochodów z silnikami Diesla.
Van Zyl uspokaja jednak, że w najbliższych latach diesle pozostaną w cennikach modeli o stricte terenowym (Hilux, Land Cruiser) i użytkowym (ProAce) charakterze, w których szczególnie ważny jest wysoki moment obrotowy.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: dohap »

Szkoda, że uspokaja... myslalem że te dieselki od kosiarek jednak odpuszczą i zaczną oferować lc z normalnymi motorami pod maską

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

W październiku pojawią się nowe oznaczenia paliw ON, Pb 98 i 95. To wtedy zacznie obowiązywać dyrektywa Parlamentu Europejskiego, która narzuca obowiązek stosowania nowych oznaczeń paliw płynnych.
Zmiana zacznie obowiązywać od 12 października. Kierowcom ma przynieść ujednolicony dla całej Unii Europejskiej opis paliw, a w konsekwencji uprościć tankowanie.
Do października mają zniknąć znane oznaczenia ON PB 98 i 95, w ich miejsce pojawią się symbole.
– E5, E10 i E85 dla benzyny (w kółku),
– B7, B10 i XTL dla oleju napędowego (w kwadracie),
– H2, CNG, LPG i LNG dla paliw gazowych (w rombie).
Te same symbole pojawią się przy wlewach paliwa w samochodach rejestrowanych po 11 października.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: luk4s7 »

Już są ale stare chyba raczej nie znikną

Obrazek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

Mapy satelitarne aktualizowane na bieżąco. Do nawigacji pewnie niezdatne, do planowania jak najbardziej.
https://creodias.eu/

Info:
"(...) na orbicie pojawiły się nowoczesne satelity z rodziny Sentinel, które w czasie rzeczywistym przekazują obraz z Ziemi. Co więcej, archiwalne zdjęcia nie są kasowane i można mieć dostęp nawet do takich sprzed kilku lat.

Usługa jest dostępna dla każdego użytkownika z dostępem do internetu na cyfrowej platformie CREODIAS. Całość jest elementem międzynarodowego programu Copernicus (poprzednio znany jako GMES - Global Monitoring for Environment and Security).

Zdjęcia są znacznie lepszej jakości niż te, które udostępnia NASA. Wynika to z przewagi technologicznej - europejskie satelity są nowsze i oferują większą różnorodność danych niż ich amerykańskie odpowiedniki. Dane z jednej strony są aktualne - nowe zdjęcia trafiają do repozytorium już w kilka godzin po przelocie satelity, co jest przewagą nad Google.

Molu
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2016, 17:47

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: Molu »

podobny polski projekt https://spectator.earth/about
polecam ;)

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały porozumienie w sprawie współpracy. W pierwszym etapie JAXA i Toyota będą rozwijać wspólny projekt załogowego ciśnieniowego łazika z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.
Łazik ciśnieniowy będzie miał zasięg ponad 10 000 km.
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,2883771

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,3028776
Wysokoprężny silnik benzynowy
Mazda wprowadza do swojej oferty silnik Skyactiv-X, czyli pierwszą na świecie "wysokoprężną" jednostkę benzynową.
W Europie można już zamawiać nową Mazdę 3 z silnikiem Skyactiv-X. Ceny w Polsce startują od 112 900 zł.
Silnik jest unikatową technologią Mazdy - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI) - 2-litrowy, czterocylindrowy silnik Skyactiv-X, jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową, łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Zapewnia to wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz (wysoki moment obrotowy) rodem z doładowanego silnika wysokoprężnego.
W przypadku Mazdy3 jednostka Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm. Standard obejmuje m.in.: system tzw. "miękkiej hybrydy" wykorzystujący instalację elektryczną pracującą pod napięciem 24 Voltów. Według producenta, średnie zużycie paliwa Mazdy sedan z silnikiem Skyactiv-X to 4,3 l/100 km.
Silni będzie współpracował z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback dostępna będzie również z systemem napędu na wszystkie koła - i-Activ AWD.

Obrazek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

Akcja SMOG
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,3172735
"...wbrew powszechnej opinii, w przypadku auta z silnikiem wysokoprężnym policjant (ani diagnosta) nie jest w stanie sprawdzić, czy spaliny mieszczą się w deklarowanej przez producenta normie (np. EURO 6). Potrzeba do tego koszmarnie drogich analizatorów, które w Polsce posiada ledwie kilka instytutów naukowych. Badany jest wyłącznie poziom zadymienia spalin, a ten określają polskie normy. Co ciekawe, są one na tyle "szerokie", że - przy sprawnym układzie wtryskowym - bez trudu powinny spełniać je nawet współczesne samochody z usuniętymi filtrami cząstek stałych!
Powody do zmartwień mogą mieć natomiast właściciele aut z silnikami benzynowymi od lat eksploatowanymi na LPG. Nie jest tajemnicą, że wielu użytkowników takich aut ignoruje kontrolkę "check engine", wychodząc z założenia, że błędy wynikają ze spalania innego paliwa. W rzeczywistości często podyktowane są uszkodzoną sondą lambda lub zużytym katalizatorem. Już pojedynczy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w wydechu skończy się uszkodzeniem czujnika tlenu, często dochodzi również do uszkodzenia ceramicznego wkładu katalizatora.
W przeciwieństwie do silników Diesla, analiza spalin jednostki o zapłonie iskrowym jest stosunkowo prosta. Stosownymi urządzeniami dysponują wszystkie stacje diagnostyczne i coraz więcej radiowozów. Określenie poziomu szkodliwych substancji w spalinach zajmuje około minuty - badanie przeprowadzane jest zarówno przy obrotach biegu jałowego, jak i pod obciążeniem."

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: vGreg »

Wskazanie drogomierza vs. opony
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,3299241

"W znowelizowanym Kodeksie karnym czytamy, że: "kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5" (paragraf 1 art. 306a). Idea słuszna i jak najbardziej godna pochwały. Problem w tym, że takie brzmienie uderza nie tylko w oszustów, ale też nieświadomych właścicieli pojazdów."
"Największy problem mają właściciele samochodów terenowych, które często stanowią jedynie bazę do przeróbek podnoszących dzielność pojazdu. Wielu miłośników offroadu zaczyna modyfikacje auta od zwiększenia prześwitu (tzw. lift) i poszerzenia nadkoli, dzięki którym samochód wyposażyć można w zdecydowanie większe koła. Problem w tym, że taka modyfikacja to właśnie "ingerencja w prawidłowość pomiaru" licznika samochodowego. Przykładowo zmiana kół z 28-calowych na chętnie wybierane przez offroadowców 33 lub 35 cali skutkować może błędem pomiaru oscylującym w granicach 25 proc! A dodajemy, że w samochodach terenowych nie montuje się niższych opon, bo po pierwsze - chodzi właśnie o zwiększenie całego koła, po drugie - prowadziłoby to do częstych przebić i uszkodzeń felgi."

"Co ciekawe, w czasie przeglądu problemem, przynajmniej na ten moment, nie są same za duże koła (o ile nie wystają poza obrys nadwozia). W ramach CEPiK-u diagności mają bardzo ograniczony dostęp do danych homologacyjnych pojazdów, więc - gdy na przeglądzie zjawi się np. mocno "zmotana" terenówka - wykonujący je diagnosta będzie musiał uwierzyć na słowo, że tego typu ogumienie występowało w badanym pojeździe..."

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: drnostromo »

vGreg pisze:Wskazanie drogomierza vs. opony
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,3299241
Niedługo wszystko co nie będzie zalegalizowane przez dedykowanego urzędnika będzie karane w ten czy inny sposób.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Ciekawostki z netu

Post autor: rolkos »

w samochodach terenowych nie montuje się niższych opon, bo po pierwsze - chodzi właśnie o zwiększenie całego koła, po drugie - prowadziłoby to do częstych przebić i uszkodzeń felgi.
Nie wiedziałem że mniejsze koła częściej się przebijają, czy felga częściej ulega uszkodzeniu ;)

ODPOWIEDZ