mosty portalowe

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

mosty portalowe

Post autor: plum76 »

Jezeli ktoś ma wole i ochote to prosze do Jeepa, Toyoty , Mercedes, suzuka i LR i będzie Patrol wkrótce: http://www.tibus-offroad.com/produkte/bolt-on-portale/

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: kylon »

Niestety szkoda kasy.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: plum76 »

Mistrzu mój nie badz taki tajemniczy, rozwin temat.
Napisz + i - a ludzie podziękują.
pawel

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: MaxLux »

To juz nie ta epoka liftowania auta do chmur - wiadomo, ze byle suzuczka zwija patrola w każdych warunkach a zwiększony deko lift przez portal wcale nie skompensuje większej masy i strat mocy na przekladni ...
dodatkowo w przypadku toyki już się boję na samą myśl o trawersach ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: kylon »

Mosty portalowe a dokładnie różne rozwiązania analizowałem podczas projektu Kwadrat dla Mercedesa. W zeszłym roku miałem przyjemność poczynić taki projekt. Jako że z racji swojego zawodu mam kilka kontaktów zacząłem pytać co gdzie i jak. Niestety większość zapytanych odradzała to konkretnie rozwiązanie jako awaryjne i nie do końca dopracowane. Nawet tam napisałem ale firma nie była zainteresowana sprzedaniem polaczkom bo i tak pewnie nie kupią. No ale kupili kilka razy droższe rozwiązanie ale sprawdzone.
Mój klient miał te konkretnie mosty w HZJ79 - po odbiorze przejechał kilkadziesiąt kilometrów i strzeliły na autostradzie. Po naprawie samochód wrócił do swojego kraju. Ciągle ponowne kłopoty, wycieki itp. W efekcie końcowym samochód sprzedany. Inny duży sprzedawca części również podzielił to samo zdanie i powiedział że ma kilka zdemontowanych popsutych za halą na złomie.
Dwa
Miesiące temu Mariusz z Podróży zadzwonił że ma Niemców u siebie i jeden z nich ma awarię mostu w Mercedesie G - czy załatwię półoś i przegub. Pomodczytaniu oznaczeń na zwolnicach znowu ta sama firma.
Temat wrócił do mnie ponownie ale rozwiązanie tym razem będzie z Australii.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: Rokfor32 »

A tak z ciekawości - ile szelestów mniej więcej wychodzi za takowy secik do J8? Tych australijskich?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: kylon »

Jestem w trakcie ustalania. Kiedyś kosztowało ponad 50 tyś PLN. Portale w fabryce do Mercedesa to ponad 70 tyś euro netto.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: plum76 »

Do Suzuki gdzies widziałem cene 8tys euro te z niemiec.
Austaralia to 16-20 tysAUD plus opłaty i transport. http://www.marks4wd.com/portal-axles.html

Czyli Kylon portale są OK ale nie te z Niemieckiej firmy.
Rzeczywiście są tanie jak porówna się nawet z tymi z 4wd.

Zanim weszły Gelendy na portalach z fabryki to ktoś w Niemczech robił jeszcze portale i szło to do szejków ale na pewno nie były to te z pierwszego posta.

To co fajnie pomyśleli to, że w zwolnicach od razu jest system do pompowania kół. Choć Rokfor zaraz napisze że to łatwa przeróbka.

Pawel

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: kylon »

Centralne pompowanie kół to kolejne kilka tysięcy euro. Dla szejków i Mercedesa robi wciąż ta sama firma. Czekaliśmy w kolejce kilka miesięcy a potem prawie trzy miesiące na montaż. Byłem w fabryce i szczękę zbierałem z ziemi. Oglądałem na żywo projekty dla szejków, Mercedesa, armii i rosyjskich oligarchów. Niestety zero robienia zdjęć. Potem wracałem tym samochodem na portalach z Niemiec. W przypadku G500 i montażu 37 cali mteków spalanie było na tym samym poziomie. Oczywiście prowadzenie przy 150 na godzinę troszkę się zmieniło. W przypadku innych portali o prędkościach zapominamy. Te są testowane do 250 km/h. Wymogi klientów z innej półki i Mercedesa. No ale są to jedyne mosty które wytrzymują takie rzeczy i są przy tym ciche. Hamulce wyrabiają - ośmiotłoczkowe. No ale tak jak wspominałem cena x 10 niż Tibus.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: mosty portalowe

Post autor: Rokfor32 »

Pompowanie przy portalu nie jest trudne. Wręcz bym powiedział, że taka "naturalna" opcja tego typu konstrukcji :wink:

Sens? cóż, kwestia dyskusyjna. Szczególnie w Rosjii, gdzie przepisy (dla oligarchów) są traktowane dosyć uznaniowo :wink:

Po prostu portal za zylion z 35" i tak nie robi - i nie wygląda - jak zwykła ośka z 40" ... :mrgreen:

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: mosty portalowe

Post autor: dohap »

Dwa grosze, jako ze kilka lat temu chcialem Tibusa montowac w swojej wyjatkowej urody G. Wszystkie info bezp od Wolfganga, wiec bez przeklaman. Wszystko cudnie pieknie ale kola do 35", predkosc pow 130 to nie sugerujemy, wymiana oleju co 6 tys. Fakt, cena 17tys euro zdecydowanie atrakcyjniejsza niz u Lennartza... Zdecydowala jedna rzecz- ORC (ktore bylo kiedys dealerem tibusowych zwolnic) wycofalo sie z montowania produktow Tibusa po problemach z gwarancja w wyciagarkach. Uprzejma pani zdecydowanie powiedziala, ze jak chcialbym te zwolnice to zebym je sobie sam... Kilku ludzi jezdxi dosc dlugo na Tibusowskich w LR ale ciezko o rzetelne opinie od nich. Na Lenartzowskich jezdza z kolei Enoki i to jest rekomendacja pod katem obciazen, ktore musza przenosic.

ODPOWIEDZ