Uszczelniacz wałka wejściowego przekładni kierowniczej

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Uszczelniacz wałka wejściowego przekładni kierowniczej

Post autor: namlooc »

Cieknie mi z wałka wejściowego od strony kierownicy w przekładni kierowniczej w 4runnerze 2gen. Nie widze tam standardowego uszczelniacza jak w przekładniach z listwą. Jak usunąć ten wyciek ? Co tutaj się wymienia ?
Na ile łatwo rozłożyć i złożyć całą przekładnie ?

Obrazek

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: Uszczelniacz wałka wejściowego przekładni kierowniczej

Post autor: namlooc »

Znalazłem fajny opis jak rozebrać, wymienić uszczelnienia oraz poskładać wszystko.
https://forum.ih8mud.com/threads/steeri ... ld.443494/

Plan mam taki. Posiadam dwie przekładnie. Jedna ma ogromny luz, natomiast druga cieknie.
Przekladnia z luzem posłuży jako dawca całej "główki" razem ze "śrubą" po której latają kulki.
Zakładam przy tym że przekazania z luzem ma luz między głównymi zębami, a nie na tym ślimaczku z kulkami :)

Dokładnie ten element wezme sobie:
Obrazek

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Uszczelniacz wałka wejściowego przekładni kierowniczej

Post autor: zachary »

namlooc pisze:...Plan mam taki. Posiadam dwie przekładnie. Jedna ma ogromny luz, natomiast druga cieknie.
Przekladnia z luzem posłuży jako dawca całej "główki" razem ze "śrubą" po której latają kulki.
Zakładam przy tym że przekazania z luzem ma luz między głównymi zębami, a nie na tym ślimaczku z kulkami :)

A potem i tak to wszystko trafi do fachowca :lol:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: Uszczelniacz wałka wejściowego przekładni kierowniczej

Post autor: namlooc »

Jednak podmiana główki to slaby pomysl, wszystko dalo sie rozebrac uszczelnić i poskładać.
Przekładnia uszczelniona. Nie trafilo do fachowca. Pasjonat też potrafi to sam poprawnie zrobić ;)

Wiecej info w wątku Moja Toyota: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

ODPOWIEDZ