LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

rafffa
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2015, 22:22

LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: rafffa »

Witam. proszę o konkretne informacje i porady. Mam jak wyżej LC 120V6 z 2005 roku. W zeszłym roku kupując ze spieprzoną inst. gazową kosztowało mnie wymianę uszczelek pod głowicą + inne- zapłaciłem 9000 zł !!!- gaz wypieprzyłem - z dowodu też. temat dalej drążę ponieważ spalanie 13-16 mnie irytuje. Rozmawiałem dzisiaj z użytkownikiem LC który ma gaz od samego poczatku z 2004 roku i ponad 200 tyś - bez żadnych problemów. Powiedział że trzeba mieć tylko dotrysk paliwa do 10 % itp.
Panowie proszę o konkrety - za i przeciw + ew. namiary na fachowców gazowników - rejon Krk. Proszę nie piszcie że 13 czy 15 ltr. to mało!!! ( syn ma Audi A6 -350 KM i pali mu 7 ltr diesla!)
Potrzebuje konkretne rady, instrukcje . Dodam że jak naprawiałem głowice to mam nowe gniazda zaworowe więc silnik jak po liftingu- przebieg 280000 km, automat. Chciałem sprzedać za 65000 - f vat - nie ma chętnych. Z góry dziękuję.

Rafał

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: Tuco »

Zapytaj Rokfora. Ma doświadczenie w gazowaniu tych silników.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: Rokfor32 »

Sterownik z opcją dotrysku beny, plus kontrola po OBD2. Parownik z zapasem, czyli obliczony na min. 300Hp. Wtryskiwacze - szybkie, a nawet bardzo szybkie.

Generalnie nie ma żadnej filozofii, ino starczy nie kutwić na podzespołach.

rafffa
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2015, 22:22

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: rafffa »

dziękuję czy możesz mi podać przykładowe nazwy podzespołów- czyli jakie wtryski,komputer - firma/model/nazwa. Ja nie oszczędzam na takich rzeczach.Może jakaś firma z okolic krk. mam znajomą firmę z ul. beskidzka- stare gazwoniki- mówili mniej więcej to samo ale może jednak potrzebne większe doświadczenie w LC .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: Rokfor32 »

Ja nie jestem na bieżąco - napisz do kol. Vico - prowadzi warsztat LPG, i gazował już kilka tych silników.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: Krzysztof »

Sterownik Zenit PRO OBD, Reduktor KME Gold, wtryski Hana H200. To sobie wynotowałem kiedyś z forum i to ma być dobre. Ale może na dzień dzisiejszy jest coś lepszego :?:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: kylon »

Gazownik gazownikowy nie równy. W zeszłym miesiącu oddaliśmy na diagnostykę po remoncie FZJ80. Serwis polecony. Auto prychało na gazie. Instalacja Prinsa zamontowana w Niemczech. Autko postało dwa dni i padło na wtryski ale koniecznie oryginalne za 2800 - nie zawierzyłem. Otworzyłem w internecie listę autoryzowanych punktów i pojechaliśmy. Koszt naprawy kilka stówek, czas naprawy 1,5 godziny, diagnoza - nieszczelność.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: Rokfor32 »

Krzysztof pisze:Sterownik Zenit PRO OBD, Reduktor KME Gold, wtryski Hana H200. To sobie wynotowałem kiedyś z forum i to ma być dobre. Ale może na dzień dzisiejszy jest coś lepszego :?:
Zmienia się. Branża dynamicznie sie rozwija, i co chwila wchodzi coś nowego.

Sterowniki - ja polecam Stag. Zenith był montowany do teg silnika ze względu na opcję kasowania błędów (słynny problem z puszka oparów w modelach amerykańskich). Mi Stag bardziej pasuje ze względu na rozbudowany interfejs korekcji map - ale fakt, że normalnie się w zasadzie z tego nie korzysta.

Parowniki - tu się sytuacja zmienia. Pojawiły sie konkurencyjne modele dla KME, obsługujące 300+ HP.

Wtryski - to samo, acz liderem ciągle są Keihiny. Ale ciągle też są niemożebnie drogie :wink:

U mnie suprę zasila KME gold, i komp staga - acz na wtryskach stagoskich W01. O dziwo - się wyrabiają (solidności im nie brakuje, ale parametry maja teoretycznie ciut za słabe). Ten zestaw pozwala ładnie ustawić się do turbiny, i do podwyższonego ciśnienia doładowania (niewiele, do ok. 0,7 z fabrycznego 0,4). Dla niewtajemniczonych - komp oryginalny toyoty nie obsłuży poprawnie wyższego ciśnienia turbo niż fabryczne - a nie ma opcji jego przemapowania. Natomiast komp staga (może inne też - nie analizowałem) pozwala na korekcję dawki względem wartości bazowej w zależności od ciśnienia turbo. Jest to o tyle istotne, że - jak się okazuje - elektronika silnika nie wykonuje autokorekcji dawki paliwa w opcji "cegła na gaz". Ponoć jedynie beemki tak potrafią (czyli kontrola po odczytach ze sondy lambda w całym zakresie pracy silnika) - ale toykowa przechodzi w tryb tzw. open loop, i dawka jest obliczana na sztywnej mapie. Co oznacza, że precyzyjne wysterowanie komputera jest znacznie bardziej istotne, niż sie (mi na przykład) wydawało. Co potwierdził pomiar momentu obrotowego silnika :wink: I za dużo, i za mało (paliwa), i parametry leciały w dół ... :wink:

W temacie wątku - takie niuanse pewnie nie będą do niczego potrzebne. Istotna natomiast jest opcja dotrysku benzyny (w celu ochrony zaworów i gniazd). Nie wiem, kto robił naprawę głowicy i na jakich materiałach. Na ile wiem, jest jeden warsztat w PL, który robi to jak trzeba - gość zapodaje własnoręcznie obrabiane gniazda, z odpowiedniego materiału (firma z okolic Gliwic, jak dobrze pamiętam) - i tak zrobione głowice przestają być wrażliwe na LPG. Więc - jeżeli remont głowic to robota tego człowieka - to temat wycudowanej instalacji LPG przestaje istnieć. Po prostu ma obsługiwać moc silnika - i tyle. Jeżeli natomiast remont został wykonany na fabrycznych tajlach (gniazda i zawory z aso) - to ten dotrysk beny jest potrzebny. Są różne filozofie ustawiania wartości dotrysku (ilość i przedział obrotów/obciążenia silnika). Temu sterownik powinien ogarniać ten typ korekcji w pełnym zakresie.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: MaxLux »

rafffa pisze:dziękuję czy możesz mi podać przykładowe nazwy podzespołów- czyli jakie wtryski,komputer - firma/model/nazwa. Ja nie oszczędzam na takich rzeczach.Może jakaś firma z okolic krk. mam znajomą firmę z ul. beskidzka- stare gazwoniki- mówili mniej więcej to samo ale może jednak potrzebne większe doświadczenie w LC .
Zgłoś sie do kolegi Vico ze Starego Sącza - ogarnał juz pare naszych silnikow GR i nikt jeszcze nie narzekal
U mnie instalacja smiga juz drugi rok bez zadnej usterki czy "strojenia" czy tam innych cudów
pali cos kolo 16-17l gazu i odrobine benzyny

Awatar użytkownika
vico
Posty: 63
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:27
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: vico »

Do Twojego pojazdu sterownik Qmax plus firmyAC,reduktor Tomasett Super Antartic 380kM,wtryskiwacze
W03 firmyAC lub Hercules firmy AGCentrum.Jest to zestaw racjonalny cenowo ale przy okazji z najwyższej
półki technicznej i jakościowej.QMax posiada wbudowany kontroler OBD i dotrysk benzyny konfigurowany
dowolnie ilościowo i w różnych zakresach obrotów, obciążeń i czasów wtrysku.I najważniejsze dobry monter.
Reszte wiadomości gdybyś potrzebował to dzwoń 604993596.Pozdrawiam.

rafffa
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2015, 22:22

Re: LC 120 V6 - instalacja gazowa- konkrety/rady /instrukcje

Post autor: rafffa »

Wszystkim kolegom bardzo dziękuję za konkrety. Z pewnością skontaktuję się z VIco w celu dalszej korespondencji. Pozostaje mi opcja albo sprzedać albo gaz i jazda do samego końca. Gdyby ktoś był chętny - wystawiałem za 59 tyś brutto - f vat 23 % ( do negocjacji)

ODPOWIEDZ