łozyska ataku BJ - ceny i przemyslenia nt polityki toyoty

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

łozyska ataku BJ - ceny i przemyslenia nt polityki toyoty

Post autor: seburaj »

zbrodnicza jest polityka niektorych koncernow motoryzacyjnych w kwestii ceny i dostepnosci na rynku poza ASO

mianowicie zgon zaliczyly mi lozyska atatku tylnego mostu w bejocie, co objawialo sie demonicznymi dzwiekami - po rozebraniu bieznie i wałki (zwłaszcza pierwszego, tego mniejszego) skrajnie zniszczone... ciekaw jestem czy to fizjologicznie (przebieg 280 tys licznikowy) czy tez w wyniku udarów np wału (jest taka hipoteza, cos krotki ten wal - malo miejsca ma na sciskanie wielowypustu... hipoteza nieco karkolomna, bo wał oryginal, a auto poszlo do góry na ome - powinno byc odwrotnie)

ale do rzeczy: łozyska oczywiście KOYO, oczywiście toyota zastosowala nietypowe (niby 30306 i 30308 ale o oznaczeniu dodatkowym DJr i DJ) - róznica jest w kącie rozchylenia wałeczków (i zapewne wytrzymałości), choć z zewnatrz wymiary takie same jak w zwykłych 30306 i 08...

efektem jest brak zamienników na rynku łożysk i spora trudnosc w znalezieniu takich koyo (obawialem sie, czy tojota wogole zezwolila na dystrybuce poza swoja siecia) i tak cena w ASO (wrr) odpowiednio 220 i 320 NETTO :!:

zlodzieje, zdlodzieje... ale jakby ktos szukal, to polecam http://www.optimal.pl tam ceny odpowiednio 87 i 64 brutto za oryginały koyo (w tym jedno o zwiększonej nośności 31308 JR :D

BTW pytanie do Kylona - tulejka rozpręzna (ta taka pofałdowana) obligatoryjnie do wymiany :?: skłądać na starej czy nie zaleca sie oszczędzać stówy :?:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Wymieniać. Ta tuleja jest jednorazowa. Ściska się ją odpowiednim momentem co powoduje, że się odkształca.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

dzieki za info... bedzie nowa, podobnie jak nakrętka i uszczelniacz :lol:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

kylon pisze:Wymieniać. Ta tuleja jest jednorazowa. Ściska się ją odpowiednim momentem co powoduje, że się odkształca.
a tak BTW - pan w ASO Toyoty, gdzie pytałem o to samo (tj o jednorazowość i ich praktyke w tej kwestii) powiedział, ze najpewniej mozna zakładać starą - bo oni lożyska w mostach wymieniają, a nie pamieta aby tulejki były zamawiane... :shock:

a byl to nie byle kto, bo zastepca kierownika :wink:

rzuca to kolejny cień na potencjalną jakość usług w ASO...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

a jeszcze jedno BTW 8)

Wielki Kylonie, nie masz gdzie pod ręką oznaczenia łożyska kulkowego, co to na wyjsciu reduktora na tył w BJ 7x urzęduje :?: :wink:

ODPOWIEDZ