Projekt "supra turbo" w J7
Moderator: luk4s7
Re: Projekt "supra turbo" w J7
Z mega mocnym dolem w 1uz bym nie przesadzal, ale fakt, ze jest bardzo harmonijny i tez dobrze gora robi w nim (taka geneza tego silnika). Nie podejrzewalbym rowniez duzej roznicy w zuzyciu paliwa miedzy 6turbo a v8. Turbo pije, turbo zyje a v8 sobie pyka na wolnych obrotach...
Re: Projekt "supra turbo" w J7
no jak Janusz zrobi dłuższe testy drogowe to może będzie szansa porównać spalanie.
U mnie prawie 2 tony wagi i na kołach 31 na asfalcie mam ok 13litrów, na 33 MT w 15 się mieszcze.
Choc zastanawia mnie czemu wybrał akurat ten silnik, jak dobrze pamiętam styl jazdy Rokfora to nie jest zwolennikiem deptania gazu do oporu a raczej pyrkania i techniki jazdy. No ale może z wiekiem się to zmienia i teraz na turbo dziewczyny będzie wyrywał bo klientów już nie musi.
paweł
U mnie prawie 2 tony wagi i na kołach 31 na asfalcie mam ok 13litrów, na 33 MT w 15 się mieszcze.
Choc zastanawia mnie czemu wybrał akurat ten silnik, jak dobrze pamiętam styl jazdy Rokfora to nie jest zwolennikiem deptania gazu do oporu a raczej pyrkania i techniki jazdy. No ale może z wiekiem się to zmienia i teraz na turbo dziewczyny będzie wyrywał bo klientów już nie musi.
paweł
Re: Projekt "supra turbo" w J7
Musi zalozyc zawor upustowy jesli chodzi o najprzyjemniejsza jednostke do terenowki to 2uz fe na vvti - jak mi sie skonczy 1fz fe to bede szukal (przy moich przebiegach to za dwadziescia lat - wtedy to pewnie po silniczku elektrycznym przy kazdym kole)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8298
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Projekt "supra turbo" w J7
Paweł - bo go kupiłem tanio ... A J7 to jedyne auto do którego go mogłem wsadzić - w 4R czy we frotce by wystawał przed zderzak ...
Ale też chciałem porównać. Twój wiem jak jeździ, i nie pasowała mi charakterystyka. Owszem, fajnie jak jest mocny dół - ale jeszcze fajniej, jak wraz z obrotami moment narasta. W 1UZ-FE moment jest prawie całkiem płaski, tyle samo na dole co i wyżej. A wraz ze wzrostem oporów jazdy (z prędkością) odczuwa sie to jako spadek momentu wraz ze wzrostem obrotów - czyli spadek tempa przyspieszania wraz ze wzrostem obrotów na danym biegu. Podobnie jest w klekotach, gdzie też górka momentu jest dosyć nisko, a potem krzywa momentu leci w dół.
Robiąc klekoty zauważyłem też, że solidne wzmocnienie dołu odbija się na apetycie na paliwo. I nie dlatego, że silnik nieekonomiczny - ino dlatego, że mając pod butem potencjał - kusi żeby przydepnąć
W tym projekcie założenia były raczej skromne. Żadnego "wyścigu zbrojeń" - to nie ma być rajdówka Do pyrkania w terenie nawet seryjny 22R-E se radził, więc trzylitrówka może być tylko lepiej. Natomiast na czarnym - założenie jest, że jak spokojnie się toczę, to dolny zakres obrotów ma starczyć. I tak jest - przy zwykłej jeździe bez ceregieli starcza zakres do 2000 rpm. Natomiast jak trzeba się dynamiczniej zebrać - to jest do dyspozycji reszta obrotów ...
7M-GTE ma spory apetyt na paliwo, jak sie go przybutuje. 6 wtryskiwaczy po 440 cm3/min. Dla porównania - 1UZ-FE ma ich oczywiście 8 - ale o wydajności około 250 cm3 To daje w przeliczeniu jakieś 30% większy możliwy wydatek dla silnika supry ... To daje też - jak twierdza wszelakie kalkulatory mocy - potencjał nie na seryjne 235HP - a na około 340
Ta opcja będzie zresztą też przetestowana ...
Ale też chciałem porównać. Twój wiem jak jeździ, i nie pasowała mi charakterystyka. Owszem, fajnie jak jest mocny dół - ale jeszcze fajniej, jak wraz z obrotami moment narasta. W 1UZ-FE moment jest prawie całkiem płaski, tyle samo na dole co i wyżej. A wraz ze wzrostem oporów jazdy (z prędkością) odczuwa sie to jako spadek momentu wraz ze wzrostem obrotów - czyli spadek tempa przyspieszania wraz ze wzrostem obrotów na danym biegu. Podobnie jest w klekotach, gdzie też górka momentu jest dosyć nisko, a potem krzywa momentu leci w dół.
Robiąc klekoty zauważyłem też, że solidne wzmocnienie dołu odbija się na apetycie na paliwo. I nie dlatego, że silnik nieekonomiczny - ino dlatego, że mając pod butem potencjał - kusi żeby przydepnąć
W tym projekcie założenia były raczej skromne. Żadnego "wyścigu zbrojeń" - to nie ma być rajdówka Do pyrkania w terenie nawet seryjny 22R-E se radził, więc trzylitrówka może być tylko lepiej. Natomiast na czarnym - założenie jest, że jak spokojnie się toczę, to dolny zakres obrotów ma starczyć. I tak jest - przy zwykłej jeździe bez ceregieli starcza zakres do 2000 rpm. Natomiast jak trzeba się dynamiczniej zebrać - to jest do dyspozycji reszta obrotów ...
7M-GTE ma spory apetyt na paliwo, jak sie go przybutuje. 6 wtryskiwaczy po 440 cm3/min. Dla porównania - 1UZ-FE ma ich oczywiście 8 - ale o wydajności około 250 cm3 To daje w przeliczeniu jakieś 30% większy możliwy wydatek dla silnika supry ... To daje też - jak twierdza wszelakie kalkulatory mocy - potencjał nie na seryjne 235HP - a na około 340
Ta opcja będzie zresztą też przetestowana ...