Toyota Land Cruiser v8 j100 2004 problem z pompa ABS

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

lucky_luke
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2016, 15:12

Toyota Land Cruiser v8 j100 2004 problem z pompa ABS

Post autor: lucky_luke »

Witam wszystkich,
Potrzebuję wsparcia w odnalezieniu kompetentnego zakładu naprawy pompy hamulcowej ABS.
Przed świętami wielkanocnymi br. oddałem Toyotę do "przygodnego" mechanika który miał wymienić tylne klocki hamulcowe - co też uczynił...Po po przejechaniu ok 100km stwierdziłem, ze coś nie jest OK - zorientowałem się, że tylne koła są gorące i czuć spalone klocki...pomyślałem, że coś gość poknocił przy wymianie... Tym razem zawiozłem samochód (laweta) do właściwego mechanika który próbował dojść co się wydarzyło...
...czyniąc długą historię krótką...

Mechanik wymienił tarcze, klocki, przewody gumowe na nowe - wszystko było przypieczone...dość poważnie...ciągle jednak tylne klocki zaciskały się na tarczach (podobno w samochodzie jest wspomaganie hamowania przez dodatkową pompę)...szukał przyczyny i jedyne co udało się ustalić to to, że gość który wymieniał klocki nie wykonał kalibracji pompy przy wymianie (włączanie zapłonu itp.)
Sam próbował to wykonać przy pomocy kolegi z ASO Toyoty ale nic to nie dało...chyba już za późno...klocki cały czas zaciskają się na tylnych tarczach. Oczywiście sprawdził drożność przewodów w dwóch kierunkach pod ciśnieniem i jak powiedział, wyeliminował wszystkie ewentualne przyczyny takiego stanu rzeczy....i w jego opinii za problem odpowiedzialny jest moduł sterowania który "zgłupiał" po tym co się wydarzyło i nie może ustalić właściwej pozycji dla tłoczków w zaciskach...dlatego pompuje ciśnienie...

Wymontowaliśmy i wysłaliśmy pompę do gości którzy mieli zdiagnozować problem ale po 2 tygodniach rozmów z nimi stwierdzam, że goście nie mają zielonego pojęcia co się dzieje...

Potrzebuję Waszego wsparcia, jak ogarnąć teraz temat.

Zaznaczam, że mechanik który wymieniał zgrilowane elementy układu hamulcowego i finalnie dementował moduł to w mojej opinii kompetentny gość. Stawał na głowie, aby dojść do sedna problemu nie wierząc w opcję problemu ze sterowaniem (stąd kontakt z gościem z ASO itp.) Ostatnim ogniwem które zostało do sprawdzenia do właśnie ten moduł pompy przez jakiegoś specjalistę...
Istotne jest to, że na allegro ta część schodzi jak ciepłe bułki wiec to może być wskazanie, że problem jest dość znany...
Ja mam dokładnie ten model pompy:
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-1 ... 60386.html
Niestety sprzedawca nie ma już tej części - choć ogłoszenia nie ściągnął.

Proszę o wsparcie w temacie tj. namiary na kogoś kto miał do czynienia z podobnym problemem w Toyocie Land Cruiser v8.

Pozdrawiam,
Łukasz

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser v8 j100 2004 problem z pompa ABS

Post autor: kylon »

Wymiana klocków hamulcowych nie wymaga żadnej kalibracji pompy hanulcowej.
Nie ma żadnego czujnika który określa głębokość wejścia tłoczka czy grubości klocków poza blaszką która trzeszczy przy nadmiarze ich zużycia.

Jeśli jest jakiś problem z pompą ABS podpina się komputer i wszystko wiadomo. Zazwyczaj pada czujnik ciśnienia. Poza wymianą drobiazgów pomp tajowych się nie naprawia tylko wymienia.

ODPOWIEDZ