BFGoodrich All Terrain T/A KO 285/75R16 były jak widzę produkowane w dwóch typach nośności: 122 i 126.
Czy one się jakoś intensywnie różnią? Np wagą? Czy można by założyć opony o różnych nośnościach na jedno auto - parami (ale identycznie na mostach) i/lub różne na jednym moście?
Pzdr
L.
Zakładanie opon BFG AT o różnych nośnościach na jedno auto
Moderator: luk4s7
Re: Zakładanie opon BFG AT o różnych nośnościach na jedno au
Wagą na pewno się różnią bo zwiększona nośność jest uzyskana miedzy innymi dodatkowym oplotem zatem na pewno są grubsze po bokach i twardsze. Czy można stosować? Ja bym nie zastosowała ale teoretycznie chodzi o średnicę która powinna być taka sama. Warto to sprawdzić w jakiś danych fabrycznych.
Re: Zakładanie opon BFG AT o różnych nośnościach na jedno au
Na każdej osi mogą być opony różnych producentów, ale rozmiar, indeks szybkości Q, P, S, T i indeks nośności właśnie 122, czy 126 muszą być w świetle prawa te same na wszystkich 4 oponach. Oczywiście można tak jeźdźić i nic się nie stanie, w kraju raczej ani policja, ani diagnosta na to nie spojrzy. Co innego za granicą. U nas też w razie wypadku jak ktoś zauważy, policja, czy ktoś z ubezpieczalni, wtedy może być problem. Nie wspominam nawet o wypadku za granicą, problemy mamy od razu. Jeżeli chodzi o różnice w średnicy opon są one dopuszczalne +-2%. Przy dużych kołach terenowych, te różnice mogą być większe i wtedy napędy cierpią, głównie na asfalcie. Założone powinny być parami np 126 tył i 122 przód
nie zakładamy na jednej osi różnych indeksów. Najlepiej miarą krawiecką zmierzyć obwód, jak się zgadza, to zakładamy i jeździmy...
Trochę to chaotyczne, ale to dlatego, że tu kilka aspektów się nakłada na jedną różnicę 122/126
nie zakładamy na jednej osi różnych indeksów. Najlepiej miarą krawiecką zmierzyć obwód, jak się zgadza, to zakładamy i jeździmy...
Trochę to chaotyczne, ale to dlatego, że tu kilka aspektów się nakłada na jedną różnicę 122/126