prosba o pomoc w zrozumieniu

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

prosba o pomoc w zrozumieniu

Post autor: plum76 »

hej

pomóżcie mi zrozumieć co daje ta kalamitka na zdjęciach: http://forum.ih8mud.com/threads/what-ha ... 3/page-477

odpowiedzi z serii do smarowania nie toleruje.

pawel

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: prosba o pomoc w zrozumieniu

Post autor: kylon »

Musisz Paweł niestety przyjąć to do wiadomości iż służy ona do smarowania. Konkretnie do nasmarowaniu przegubu zamiast rozbierania zwrotnicy. W sensie do uzupełniania serwisowego smaru. Normalnie służy do tego widoczny na zdjęciu korek. Zamocowana w nim kalamitka upraszcza temat. Smarując krzyżaki smakujesz też i przegub tak zwaną smarownicą. Nie musisz mieć kwadratowego klucza ani upychać smary palcem. Dodatkowo nie nasypiesz tam syfu w warunkach trudnych.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: prosba o pomoc w zrozumieniu

Post autor: LEX »

To rozwiązanie dość logiczne. No bo po co robić to co Kylon opisał powyżej (upychanie palcem i uważanie na zaschnięty syf) skoro można przyłożyć smarownicę i po sprawie. Trzeba tylko wspomnieć, że z pół smarownicy na stronę trzeba wepchnąć.

Jedynie co ja bym zmienił to:

1. ściął kwadrat, żeby wszystko było niższe
2. Naspawał kalamitkę, żeby się nie ruszała
3. Użył kalamitki prostej

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8360
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: prosba o pomoc w zrozumieniu

Post autor: Rokfor32 »

Ładowanie smaru tym otworem ma swoje minusy również. Do kul nie ładuje sie przecie smaru do pełna - to dosyć mocno podnosi opór wirowania przgubu, i niepotrzebne rozgrzewanie się kul.

Wejście przez korek można natomiast wykorzystać np. do napowietrzania tego miejsca.

ODPOWIEDZ