Panie Panowie, sytaucja sie ma nastepujaco.
Kolega ma motur piekny przepiekny po jakims dziadku.
VIKTORIA (jakas tam) rocznik "32, ostatnia rejestracja była
w '56 i od tamtej pory stał w komórce.Stan miała opłakany i od 3 lat ktoś go robił od zera.
czesc rzeczy zosatla dokupiona na starociach, czesc dorobiona, brak elektryki
ale i ona sie ma znlaezc wnet. stan na dzisaij 80%, ktos musi sie tym zaopiekowac.
https://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_(motorcycle)
pytanesku- kogo znacie polecacie w tej materi. tylko pewniak !!!
Kaziom, Januszom i innym drutexmenadzerom dziekujemy.
RENOWACJA ZABYTKOWEGO MOTORU -- namiar
Moderator: luk4s7
Re: RENOWACJA ZABYTKOWEGO MOTORU -- namiar
Pogadaj z Rokforem bo koło niego jest gość co zajmuje się tylko starymi motorami. Janusz go zna. Urzęduje chyba w miejscowości Ryto.
Re: RENOWACJA ZABYTKOWEGO MOTORU -- namiar
Jeżeli masz dużo czasu i chcesz doprowadzić do stanu kolekcjonerskiego to możesz spróbować tutaj:
http://www.garazmarcina.waw.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gość jest bardzo sumienny. Z resztą możesz poczytać dokumentację
http://www.garazmarcina.waw.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gość jest bardzo sumienny. Z resztą możesz poczytać dokumentację
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8406
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: RENOWACJA ZABYTKOWEGO MOTORU -- namiar
Stary motur to problem cześci, które jest ciężko odtworzyć. i jest to jedyny problem - bo blachy czy rama są tak samo trudne do ożywienia w moturze z '32 co z '2014. Z tym, ze w tym pierwszym jest ... mniej elementów ...
Problem jest - jeżeli brakuje ori tajli - i nie ma elementów na wzór do odtworzenia. W szczególności w temacie silnika lub skrzyni biegów. To jest ciężkie do przeskoczenia - nawet w epoce maszyn CNC. I nie chodzi o możliwości maszyny - ale o ogarniętego ludka, co będzie potrafił (a raczej się będzie mu chciało) zaprojektować jednostkowy detal - bez posiadania tegoż detalu (zużytego) na wzór.
Kumpel reanimował swego czasu BMW R23. Moto zakupione jako pudło części - ale to było jednak KOMPLETNE pudło części. Owszem, nie zawodowo, ale wyłącznie hobbystycznie się zajął tematem - i chyba nie przesadzę, jeżeli napisze, ze projekt zajął coś kole 5 lat. "jedynie" poskładać graty z pudła, odnawiając co szarpnięte zębem czasu. Głupie znalezienie kabelków w oplocie bawełnianym chwilę czasu zajęło ...
Problem jest - jeżeli brakuje ori tajli - i nie ma elementów na wzór do odtworzenia. W szczególności w temacie silnika lub skrzyni biegów. To jest ciężkie do przeskoczenia - nawet w epoce maszyn CNC. I nie chodzi o możliwości maszyny - ale o ogarniętego ludka, co będzie potrafił (a raczej się będzie mu chciało) zaprojektować jednostkowy detal - bez posiadania tegoż detalu (zużytego) na wzór.
Kumpel reanimował swego czasu BMW R23. Moto zakupione jako pudło części - ale to było jednak KOMPLETNE pudło części. Owszem, nie zawodowo, ale wyłącznie hobbystycznie się zajął tematem - i chyba nie przesadzę, jeżeli napisze, ze projekt zajął coś kole 5 lat. "jedynie" poskładać graty z pudła, odnawiając co szarpnięte zębem czasu. Głupie znalezienie kabelków w oplocie bawełnianym chwilę czasu zajęło ...
Re: RENOWACJA ZABYTKOWEGO MOTORU -- namiar
Wyjściem są stare sznurówki ( do kupienia! ) i kabelki do środka.Wada - najdłuższe maja 120cm. Na giełdzie staroci w Czechach można kupić na metry bawełnianą osłonkę - wada - tylko raz w roku jest ten bazar.
Dosyć solidny gościu do remontów: www.gumaserwis.pl - znam go, można się powołać na mnie.
Dosyć solidny gościu do remontów: www.gumaserwis.pl - znam go, można się powołać na mnie.