Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Moderator: luk4s7
Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Pierwszy krok rozpoczety - turbinak ze zdrowego LC150 2011r za 320€ idzie do mnie z... Litwy
Juz moglem na tej operacji zarobic 50€ w niecala godzinie, bo po zakupie inny kolega z Litwy chcial odkupic
Termin u Rokfora umowiony, calosc operacji zajmie tydzien ... i pacjent po przeszczepie ma smigac jak nowka.
Dlaczego ??
- mam wrazenie, ze ... kucy pod maska mniej (moze to z powodu 300KM w beemce;)
- przy dodawaniu gazu dymin na czarno - nie lubie tego
- lubie motanie, czerpie radosc z motania
Juz moglem na tej operacji zarobic 50€ w niecala godzinie, bo po zakupie inny kolega z Litwy chcial odkupic
Termin u Rokfora umowiony, calosc operacji zajmie tydzien ... i pacjent po przeszczepie ma smigac jak nowka.
Dlaczego ??
- mam wrazenie, ze ... kucy pod maska mniej (moze to z powodu 300KM w beemce;)
- przy dodawaniu gazu dymin na czarno - nie lubie tego
- lubie motanie, czerpie radosc z motania
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Więcej mocy to będzie dopiero jak sie podciągnie dawkę paliwa, bo to ze spalania paliwa się moc bierze, a nie ze sprężania powietrza ... Ale - nawet bez korekty dawki efekty są pozytywne - zdrowe vnt pompuje od bardzo niskich obrotów pełnym ciśnieniem doładowania, nie ma też efektu turbodziury - i nie ma też mulena wydechu na wysokich obrotach.
Podciąganie dawki w tym silniku - się przemyśli jeszcze. Zobaczymy jak tam wydolność układu chłodzenia, coby Ci nie zabić silnika już na testach ...
Podciąganie dawki w tym silniku - się przemyśli jeszcze. Zobaczymy jak tam wydolność układu chłodzenia, coby Ci nie zabić silnika już na testach ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
A - i nie będzie to KZ-FTV ino KZ-TV ... o ile ta V to zmienna geometria, a nie CR ...
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
OK - to bedzie KZ-TV
Mocy nie chce wiecej tylko zeby mi to kopcenie zniklo ... - a moze pokusisz sie jeszcze o wstawnienie inter-coolerka ? i bedzie KZ-TVi
Mocy nie chce wiecej tylko zeby mi to kopcenie zniklo ... - a moze pokusisz sie jeszcze o wstawnienie inter-coolerka ? i bedzie KZ-TVi
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Nie pokuszę się - bo przy tym poziomie doładowania i wydajności pompy wtryskowej uzysk jest żaden.
U Redzika zakładałem, przy doładowaniu 1 bar. Nie da się odczuć różnicy. Nie wiem, może hamownia by coś pokazała - ale walka o 5 - 10 hp, i to w górnym zakresie obrotów silnika - uważam za bezsensowne (nakład vs. efekty).
Tak ogólnie w kwestii IC - skłaniam się do tezy, że żeby wykorzystać sensownie ten patent - to trzeba zastosować elektroniczne sterowanie dawką paliwa, na podstawie odczytu z przepływomierza masowego a w szczególności sondy lambda. Bo różnica w gęstości powietrza między 40 a 60 st (bo tyle jest mniej więcej w stanie schłodzić IC, i takie temperatury osiąga powietrze przy doładowaniu 1 bar) nie jest aż tak wielka, żeby dało się dopasować dawkę idealnie sposobem mechanicznym, a balansowanie na granicy idealnego stosunku stechiometrycznego przy zmieniających się warunkach wejściowych możliwe jest tylko przy stałym sterowaniu elektronicznym.
A dwa - diesle z racji zasady działania właściwie stale pracują na nadmiarze powietrza. Więc idea działania IC jest tylko i wyłącznie w sytuacji, gdzie powietrza może być za mało względem ustawionej dawki - czyli przy pedale w podłodze, i turbo na max doładowaniu (ograniczeniu). A w takiej sytuacji kwestię dymienia łatwiej jest zlikwidować dźwigając minimalnie ciśnienie doładowania, niż bawić się w IC ...
U Redzika zakładałem, przy doładowaniu 1 bar. Nie da się odczuć różnicy. Nie wiem, może hamownia by coś pokazała - ale walka o 5 - 10 hp, i to w górnym zakresie obrotów silnika - uważam za bezsensowne (nakład vs. efekty).
Tak ogólnie w kwestii IC - skłaniam się do tezy, że żeby wykorzystać sensownie ten patent - to trzeba zastosować elektroniczne sterowanie dawką paliwa, na podstawie odczytu z przepływomierza masowego a w szczególności sondy lambda. Bo różnica w gęstości powietrza między 40 a 60 st (bo tyle jest mniej więcej w stanie schłodzić IC, i takie temperatury osiąga powietrze przy doładowaniu 1 bar) nie jest aż tak wielka, żeby dało się dopasować dawkę idealnie sposobem mechanicznym, a balansowanie na granicy idealnego stosunku stechiometrycznego przy zmieniających się warunkach wejściowych możliwe jest tylko przy stałym sterowaniu elektronicznym.
A dwa - diesle z racji zasady działania właściwie stale pracują na nadmiarze powietrza. Więc idea działania IC jest tylko i wyłącznie w sytuacji, gdzie powietrza może być za mało względem ustawionej dawki - czyli przy pedale w podłodze, i turbo na max doładowaniu (ograniczeniu). A w takiej sytuacji kwestię dymienia łatwiej jest zlikwidować dźwigając minimalnie ciśnienie doładowania, niż bawić się w IC ...
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
ale z Ciebie gosc ...
zmien ksyfke na .. profesor !
zmien ksyfke na .. profesor !
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Maksiu, ale jak pewnie wiesz profesor to tytuł naukowy i każdy profesor ma jakieś imię, nazwisko i nick
Od dłuższego czasu pisząc Profesor (osobowo przez duże pe) mamy na myśli Rokfora
z gorączką
wojciech endurance
www.polaksteam.pl
Od dłuższego czasu pisząc Profesor (osobowo przez duże pe) mamy na myśli Rokfora
z gorączką
wojciech endurance
www.polaksteam.pl
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Zacznij od zrobienia wtrysków bo leją. Turbo nie ma z tym nic wspólnego. Za dużo paliwa i z ły skład to czarne dymienie. interkulator mam do tego silnika jak chcesz
Możemy się dogadać bo mi się remont w chacie rozpoczyna
Możemy się dogadać bo mi się remont w chacie rozpoczyna
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Czarne dymienie to lanie wtryskow?.. A nie za malo tlenu?. Nie znam sie ale chetnie sie dowiemkylon pisze:Zacznij od zrobienia wtrysków bo leją. Turbo nie ma z tym nic wspólnego. Za dużo paliwa i z ły skład to czarne dymienie. interkulator mam do tego silnika jak chcesz
Możemy się dogadać bo mi się remont w chacie rozpoczyna
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Dokładnie chodzi o złe spalanie dawki paliwowo powietrznej. Nie podejrzewam, że Max ma filtr zapchany który tlenu nie podaje. W dieslu bez turbo też czasem dymi na czarno
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Lanie wtrysków to przede wszystkim utrudniony (mocno) rozruch silnika. Widać też od razu efekty na świecach żarowych (tworzą się takie narośle od nagaru). I zwykle dymi nie na czarno, a biało/siwo, bo taki jest efekt niedopalania ON (czyli zawartość w spalinach niespalonego ON). Czarne dymienie to sadza - efekt spalania w zbyt ubogich warunkach tlenowych. Ale spalania, czyli rozbicia węglowodorów (paliwa), a nie "niespalenia" części paliwa Ponieważ wodór chętniej łączy się z tlenem niż węgiel - w takim przypadku powstaje właśnie sadza - a nie wolny wodór (który byłby nie do pomylenia, ze względu na efekty wizualno dźwiękowe tuż po opuszczeniu wydechu ... )
Normalnie, w sinik 1KZ-T nie powinien być wrażliwy na słabe turbo, bo kompensator dawki ma temu zapobiegać (niskie doładowanie - to i ograniczona dawka). Ale tak jest do momentu - do kiedy są plomby na pompie ... Tak było w Gonzowek KZJ - jak zapiąłem manometr do kolektora dolotowego - to w czasie jazdy zdołał sięgnąć max 0,2 bara. Ale dyma nie puszczał żadnego.
A swoją drogą - zapchany filtr czy za cienki/długi snork - to też zmniejszenie się ilości tlenu poniżej nastaw fabrycznych pompy. Wtedy też dymi na czarno.
Normalnie, w sinik 1KZ-T nie powinien być wrażliwy na słabe turbo, bo kompensator dawki ma temu zapobiegać (niskie doładowanie - to i ograniczona dawka). Ale tak jest do momentu - do kiedy są plomby na pompie ... Tak było w Gonzowek KZJ - jak zapiąłem manometr do kolektora dolotowego - to w czasie jazdy zdołał sięgnąć max 0,2 bara. Ale dyma nie puszczał żadnego.
A swoją drogą - zapchany filtr czy za cienki/długi snork - to też zmniejszenie się ilości tlenu poniżej nastaw fabrycznych pompy. Wtedy też dymi na czarno.
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Dymi na czarno tylko w przypadku ostrego buta - tak jak wiekszosc 1.9TDi
Przy normalnej jezdzie nic nie dymi ... wszystkie filtry i inne eksploatacyjne sprawy na biezaco wymieniane
Odnosnie IC to juz Profesor sie wypowiedzial ze zbedny gadzet
Przy normalnej jezdzie nic nie dymi ... wszystkie filtry i inne eksploatacyjne sprawy na biezaco wymieniane
Odnosnie IC to juz Profesor sie wypowiedzial ze zbedny gadzet
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Jeżu ty masz to wszystko w głowie czy do zeszytów z wykładów zerkasz? Ja bez pomocy naukowych pamiętałem jeszcze z laborki na polibudzie, że efektem czarnego dymienia jest właśnie sadza w postaci węgla. Rozpisałem się o dymieniu ale dziecku spadła szuflada i coś wcieło moje wypociny.
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
Wykres po montażu IC lepiej wygląda ale nie będę się narzucał. Teraz poruszam się HDJ80 z takowym i też fajnie chodzi. Oczywiście trzeba też przy tym pobawić się nastawami.
Re: Nowe Turbo do KZT -> KZ-FTV
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 02787.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smartdriver.pl/jak-rozpoznac ... n-poradnik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smartdriver.pl/jak-rozpoznac ... n-poradnik" onclick="window.open(this.href);return false;