Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 mar 2013, 22:12
Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Witam
Po dłuższych poszukiwaniach w końcu znalazłem auto które odpowiada mi w 99% - jedynym mankamentem jest ten 1% dość mocno rzutujący na wykorzystywane auta do celów turystycznych... Kilka dni przed umówionym spotkaniem ze sprzedającym zorientowałem się przypadkiem że wymarzona KJ90 jest tylko 2 osobowa co przy rodzinie 3 osobowej jest dość sporym mankamentem.
Czy dużym problemem jest przerejestrowanie auta na 4 lub 5 osobowe, kanapy na allegro są dostępne, myślę że pasy również znajdę ale co z formalnościami dokumentacyjnymi ? Czy wogóle jest sens pchać się w takie autko...
Proszę o pomoc...
Po dłuższych poszukiwaniach w końcu znalazłem auto które odpowiada mi w 99% - jedynym mankamentem jest ten 1% dość mocno rzutujący na wykorzystywane auta do celów turystycznych... Kilka dni przed umówionym spotkaniem ze sprzedającym zorientowałem się przypadkiem że wymarzona KJ90 jest tylko 2 osobowa co przy rodzinie 3 osobowej jest dość sporym mankamentem.
Czy dużym problemem jest przerejestrowanie auta na 4 lub 5 osobowe, kanapy na allegro są dostępne, myślę że pasy również znajdę ale co z formalnościami dokumentacyjnymi ? Czy wogóle jest sens pchać się w takie autko...
Proszę o pomoc...
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Sprawa jest stosunkowo prosta, należy zamontować orginalne siedzenia plus pasy następnie zrobić tzw "przegląd konstrukcyjny" w stacji diagnostycznej. Koszt ok 200 zł, warto połaczyć ze zwykłym przeglądem technicznym. potem tylko wizyta w wydziale komunikacji i wymiana dowodu rejestracyjnego. Przerabiałem osobiście ( zmiana J95 z 5 na 7 miejsc)
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 mar 2013, 22:12
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
dzięki za szybką odpowiedź,
a dawno to robiłeś, bo ktoś dzisiaj mnie nastraszył że po wypadkach busów przewożących ludzi przepisy te zaostrzono, że niby trzeba kanapę i pasy kupić w serwisie lub sklepie - nowe - okazać fakturę, no i montaż tego też w autoryzowanym warsztacie - więc koszty mogą urosnąć do kilku tys zł
a dawno to robiłeś, bo ktoś dzisiaj mnie nastraszył że po wypadkach busów przewożących ludzi przepisy te zaostrzono, że niby trzeba kanapę i pasy kupić w serwisie lub sklepie - nowe - okazać fakturę, no i montaż tego też w autoryzowanym warsztacie - więc koszty mogą urosnąć do kilku tys zł
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Co innego montaż foteli w miejsca fabryczne a co innego zmiana konstrukcji pojazdu.
Jeśli masz fabryczne mocowania pasów, to po zainstalowaniu oryginalnych foteli i pasów, nie powinno być problemu.
Jeśli jednak będzie jakaś ingerencja w konstrukcję pojazdu lub jeśli diagnosta będzie nadgorliwy, to jedyne co musisz mieć, to fakturę z warsztatu, który posiada odpowiednie uprawnienia (odpowiednia działalność według PKD, chyba 90% warsztatów to ma) oraz ksero działalności i KRS czy Regonu, już nie pamiętam dokładnie.
Tak czy inaczej za stówę mechanik przejrzy konstrukcję, wystawi fakturę, da ksero o swojej działalności i z tym idziesz do diagnosty. Żadnych autoryzowanych serwisów, bo to by było chyba złamaniem prawa unijnego o ochronie konkurencji.
Jeśli masz fabryczne mocowania pasów, to po zainstalowaniu oryginalnych foteli i pasów, nie powinno być problemu.
Jeśli jednak będzie jakaś ingerencja w konstrukcję pojazdu lub jeśli diagnosta będzie nadgorliwy, to jedyne co musisz mieć, to fakturę z warsztatu, który posiada odpowiednie uprawnienia (odpowiednia działalność według PKD, chyba 90% warsztatów to ma) oraz ksero działalności i KRS czy Regonu, już nie pamiętam dokładnie.
Tak czy inaczej za stówę mechanik przejrzy konstrukcję, wystawi fakturę, da ksero o swojej działalności i z tym idziesz do diagnosty. Żadnych autoryzowanych serwisów, bo to by było chyba złamaniem prawa unijnego o ochronie konkurencji.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 mar 2013, 22:12
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Witam
No więc byłem rano na okręgowej stacji diagnostycznej (tylko takie maja uprawnienia do rejestracji aut z 2 na 4 osobowe), potrzebne są dwie rzeczy:
- homologacja że auto jest przystosowane do przewozu 4 osób (może to być homologacja producenta, adnotacja w briefie itp) - cokolwiek co utwierdzi w przekonaniu diagnoste żę auto może przewozić 4 osoby.
- Oryginalne fotele z pasami
- Faktura z warsztatu który ma uprawnienia do montażu siedzeń + pasów przy zmianie z auta 2 na 4 osobowe.
Powyższą informację otrzymałem od diagnosty, u mnie w miejscowości jest takie jeden warsztat, muszę z mechanikami z tego warsztatu porozmawiać jak to wygląda od strony praktycznej.
pozdrawiam
No więc byłem rano na okręgowej stacji diagnostycznej (tylko takie maja uprawnienia do rejestracji aut z 2 na 4 osobowe), potrzebne są dwie rzeczy:
- homologacja że auto jest przystosowane do przewozu 4 osób (może to być homologacja producenta, adnotacja w briefie itp) - cokolwiek co utwierdzi w przekonaniu diagnoste żę auto może przewozić 4 osoby.
- Oryginalne fotele z pasami
- Faktura z warsztatu który ma uprawnienia do montażu siedzeń + pasów przy zmianie z auta 2 na 4 osobowe.
Powyższą informację otrzymałem od diagnosty, u mnie w miejscowości jest takie jeden warsztat, muszę z mechanikami z tego warsztatu porozmawiać jak to wygląda od strony praktycznej.
pozdrawiam
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
hej
dla pewności podjedz do innej stacji diagnostycznej w koncu sa ludzi i ludzie.
paweł
dla pewności podjedz do innej stacji diagnostycznej w koncu sa ludzi i ludzie.
paweł
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
No właśnie - jak miałem w drugą stronę: Pajero w papierach ciężarowy 4 osobowy, faktycznie 2 fotele.plum76 pisze:hej
dla pewności podjedz do innej stacji diagnostycznej w koncu sa ludzi i ludzie.
paweł
Kratka ze złomu, kilka śrub i kątowników i wizyta u diagnosty - wszystko razem jakieś 350 PLN i bez bólu
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
załatwiałem coś takiego przy osobówce z 2 na 5 osób. Nie potrzebowałem żadnej homologacji.
I ciekawostka:
Przemiły Pan mechanik powiedział, że niepotrzebnie sam montowałem fotele i pasy, bo czy z montażem czy bez to i tak kosztuje u niego to 200zł
I ciekawostka:
Przemiły Pan mechanik powiedział, że niepotrzebnie sam montowałem fotele i pasy, bo czy z montażem czy bez to i tak kosztuje u niego to 200zł
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A ja bym sie nie pchal w autko bez tylnej kanapy, oznacza ze robil za ciezarowke i to do przewozu duzych lub ciezkich gabarytow wewnatrz. Jakby nie byl podpicowany to swoje musial odsluzyc.
Tak z ciekawosci, ja mam jako ciezarowy na 5 osob a kratki autko nigdy nie mialo
Tak z ciekawosci, ja mam jako ciezarowy na 5 osob a kratki autko nigdy nie mialo
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
To możesz mieć problem jak cię policja złapie. Wszystkie przypadki aut ciężarowych, które nie spełniają wymogów związanych z wersją ciężarową (kratka) mają ponoć zgłaszać do skarbowego jeśli auto jest zarejestrowane na firmę + mandat. Znajomy miał taki przypadek. Wymontował kratkę bo narty mu nie wchodziły, kontrola policji i zonk. Tłumaczyli że jak nie masz kratki to poruszasz się autem niezgodnym z homologacją.bigi pisze:Tak z ciekawosci, ja mam jako ciezarowy na 5 osob a kratki autko nigdy nie mialo
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
No wlasnie mam jako osoba prywatna. Kupilem auto z salonu Toyoty (ktos zostawil w rozliczeniu), poki co problemu nie ma ale jednak licze sie z tym. Przy czym w przepisach dotyczacych wielkosci auta LC nie jest wymienione jaka powinna byc kratka. Jak pamitam wymagania dotycza tylko mniejszych aut, w przypadku LC jest tylko informacja o stalej przegrodzie. Ciekaw jak powiem ze mam przegrode powietrzna
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Cd...
U mnie sytuacja jest następująca:
samochód zarejestrowany jako ciężarowy do 3,5 tony, na wyposażeniu mam oryginalny trzeci rząd siedzeń kpl z pasami zagłówkami.
Nie posiadam kratki/ przegrody za drugim rzędem siedzeń. Tak już kupiłem i myślę nad zmianą przeznaczenia pojazdu z ciężarowy pięć osób na osobowy osiem osób. Czy jest to możliwe i czy problemowe, czy w ogóle warto?
Przepisy się zmieniają obdzwoniłem kilka stacji okręgowych w moim mieście i każdy inaczej tłumaczy jakby inne przepisy były dla każdej stacji? Ktoś może jest na bieżąco w temacie i może podpowiedzieć?
U mnie sytuacja jest następująca:
samochód zarejestrowany jako ciężarowy do 3,5 tony, na wyposażeniu mam oryginalny trzeci rząd siedzeń kpl z pasami zagłówkami.
Nie posiadam kratki/ przegrody za drugim rzędem siedzeń. Tak już kupiłem i myślę nad zmianą przeznaczenia pojazdu z ciężarowy pięć osób na osobowy osiem osób. Czy jest to możliwe i czy problemowe, czy w ogóle warto?
Przepisy się zmieniają obdzwoniłem kilka stacji okręgowych w moim mieście i każdy inaczej tłumaczy jakby inne przepisy były dla każdej stacji? Ktoś może jest na bieżąco w temacie i może podpowiedzieć?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Bezproblemowe. Ale! Musisz mieć od kogoś papier, że samochód przywrócono do pierwornego stanu.
To że masz zainstalowane fotele nic nie znaczy. I to musi wystawić firma która ma uprawnienia do tego.
Ja przerejestrowywałem z ciężarowego na osobowy, ale ilości miejsc nie zmieniałem.
Papier jednak musiał być, choć nic z samochodem nie było robione.
I diagnosta wymaga tego papieru jak i baby przyjmujące wniosek o zmiany kategorii.
Diagnosta był obłaskawiony i za 50zł załatwił mi rzeczony papiefek z zakładu obok.
Na papierku musi być napisana magiczna formułka.
Idz do swojego diagnosty i pogadaj. Dowiesz się dokładnie co i jak.
To że masz zainstalowane fotele nic nie znaczy. I to musi wystawić firma która ma uprawnienia do tego.
Ja przerejestrowywałem z ciężarowego na osobowy, ale ilości miejsc nie zmieniałem.
Papier jednak musiał być, choć nic z samochodem nie było robione.
I diagnosta wymaga tego papieru jak i baby przyjmujące wniosek o zmiany kategorii.
Diagnosta był obłaskawiony i za 50zł załatwił mi rzeczony papiefek z zakładu obok.
Na papierku musi być napisana magiczna formułka.
Idz do swojego diagnosty i pogadaj. Dowiesz się dokładnie co i jak.
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A co to za formułka:........ jeśli można zapytać? I kiedy to robiłeś?
Jakie uprawnienia musi mieć ta firma, co konkretnie wymagane jest?
Jakie uprawnienia musi mieć ta firma, co konkretnie wymagane jest?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
W grudniu to robiłem. Zaraz lookne czy mam kupie zaświadczenia.
Tak z głowy o przywrócenij stanu technicznego czh jakoś tak.
Ck co instalują kratki mogą cos takiego wystawić, zwałaszcza jak nic robić nie muszą
Tak z głowy o przywrócenij stanu technicznego czh jakoś tak.
Ck co instalują kratki mogą cos takiego wystawić, zwałaszcza jak nic robić nie muszą