Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Moderator: luk4s7
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Gdybym wiedział, ze ktoś będzie miał takie akcje, nie oddawałbym swojej kratki na złom.
Kratka musi być zdemontowana w warsztacie, który ma do tego uprawnienia. Ja też się pospieszyłem, odkręciłem parę śrub u pojechałem do (nomen omen) Skody we Wrocku. Okazało się, że jest to bardzo "skomplikowana" operacja. Robienie zdjęć przed i po, oświadczenia itp. Sam demontaż to nic. Faktura od "specjalistów", którzy chyba pierwszy raz widzieli Land Cruisera na żywo, milion zaświadczeń, opłaty itd. O to chodzi, żeby proceder utrudnić. Akurat w Landzie oprócz papierologii nie jest to takie trudne.
Kratka musi być zdemontowana w warsztacie, który ma do tego uprawnienia. Ja też się pospieszyłem, odkręciłem parę śrub u pojechałem do (nomen omen) Skody we Wrocku. Okazało się, że jest to bardzo "skomplikowana" operacja. Robienie zdjęć przed i po, oświadczenia itp. Sam demontaż to nic. Faktura od "specjalistów", którzy chyba pierwszy raz widzieli Land Cruisera na żywo, milion zaświadczeń, opłaty itd. O to chodzi, żeby proceder utrudnić. Akurat w Landzie oprócz papierologii nie jest to takie trudne.
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A jaki ma cel utrudnienie? W tym kraju wszystko musi być pod górę! Rozmawiałem z kilkoma stacjami (koniecznie okręgowa musi być) i tak naprawdę każdy mówi co innego. Jeden mi powiedział, że nie widzi problemu i, że oni też mają warsztat który ma uprawnienia do dokonywania zmian konstrukcyjnych pojazdów.
Ładnie to brzmi i pewnie tak jak piszesz pieczatki i opłaty non stop. Tylko czy jak on mi zaświadczenie wystawi o rzekomych zmianach czy Urząd M nie będzie podważał, że nie to nie owo nie sro...?
Ładnie to brzmi i pewnie tak jak piszesz pieczatki i opłaty non stop. Tylko czy jak on mi zaświadczenie wystawi o rzekomych zmianach czy Urząd M nie będzie podważał, że nie to nie owo nie sro...?
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Wystarczy że zakład ma odpowiedni wpis w PKD każdy warsztat może mieć. Zapytałem w stacji kontroli i odesłali mnie do pobliskiego komisu, mieli wpis w PKD, odkręcili te 8 śrubek i dostałem FV z zaświadczeniem. Zdjęcia robili tylko w stacji kontroli już po zdjęciu kratki. Też żałuję że oddałem kratkę po zdjęciu, teraz obciąłbym dół i byłaby idealna do zabezpieczenia bagaży przed przemieszczaniem w LC.
Paweł
Paweł
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
rolkos pisze:Wystarczy że zakład ma odpowiedni wpis w PKD każdy warsztat może mieć. Zapytałem w stacji kontroli i odesłali mnie do pobliskiego komisu, mieli wpis w PKD, odkręcili te 8 śrubek i dostałem FV z zaświadczeniem. Zdjęcia robili tylko w stacji kontroli już po zdjęciu kratki. Też żałuję że oddałem kratkę po zdjęciu, teraz obciąłbym dół i byłaby idealna do zabezpieczenia bagaży przed przemieszczaniem w LC.
Paweł
W tym roku to robiłeś? Bo niby od tego roku się coś tam pozmieniało?
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Kupta se pany taką kratkę http://www.dopasujbagaznik.pl/akcesoria ... -bagaznika
Mam i robi jak trzeba. Długo szukałem prostego, taniego i rozwiązania.
Oczywiście nie ma wytrzymałości jak te "ciężarowe" które wywaliliście ale torba nie wpadnie do środka przy hamowaniu.
Przy okazji - mam kratkę od 150'tki wraz ze wszystkimi mocowaniami, śrubami itd. Chciałem przerabiać pod 90'tkę ale już mi przeszło. Ktoś zainteresowany?
Mam i robi jak trzeba. Długo szukałem prostego, taniego i rozwiązania.
Oczywiście nie ma wytrzymałości jak te "ciężarowe" które wywaliliście ale torba nie wpadnie do środka przy hamowaniu.
Przy okazji - mam kratkę od 150'tki wraz ze wszystkimi mocowaniami, śrubami itd. Chciałem przerabiać pod 90'tkę ale już mi przeszło. Ktoś zainteresowany?
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A do 120 będzie pasowała?
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Ja też chcę przerejestrować ciężarowy 5 miejscowy na osobowy 5 miejscowy. Na stacji diagnostycznej chcą świadectwo homologacji, że auto było kiedyś osobowe i jest to przywrócenie. Toya ma 17 lat i jestem 7 właścicielem :/ w salonie Toyoty w Olsztynie rozłożyli ręce i nie mogą pomóc. Samochód kupiłem bez kratki i teraz mam problem, bo ani to ciężarówka ani osobówka :/
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Nie wiem. Kształt kraty raczej z grubsza tak, jak pasuje do J9 (samej kraty nie musiałbym ciąć). Tyle że mocowania mogą niezbyt pasować. Do J9 trzeba by je przerobić więc do J12 raczej też.krystusg pisze:A do 120 będzie pasowała?
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
u mnie wyglądało to tak - miałem jako ciężarówkę, sam zdemontowałem kratę oraz jej mocowania z podłogi i dachu (tu trochę się nie dogadałem bo to na stacji mieli robić i trochę pomarudzili), zrobili fotki bagażnika "bez ciężarówkowych cech" i do kasy z ~180zł, a z zaświadczeniem od nich do wydziału komunikacji i tyle, nikt nie chciał świadectw homologacji - chyba gdzieś mam nawet papier potwierdzający ta zmianę:)Bestia pisze:Ja też chcę przerejestrować ciężarowy 5 miejscowy na osobowy 5 miejscowy. Na stacji diagnostycznej chcą świadectwo homologacji, że auto było kiedyś osobowe i jest to przywrócenie. Toya ma 17 lat i jestem 7 właścicielem :/ w salonie Toyoty w Olsztynie rozłożyli ręce i nie mogą pomóc. Samochód kupiłem bez kratki i teraz mam problem, bo ani to ciężarówka ani osobówka :/
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A kiedy to robiłeś w tym roku czy jakiś czas temu?waldek_BB pisze:u mnie wyglądało to tak - miałem jako ciężarówkę, sam zdemontowałem kratę oraz jej mocowania z podłogi i dachu (tu trochę się nie dogadałem bo to na stacji mieli robić i trochę pomarudzili), zrobili fotki bagażnika "bez ciężarówkowych cech" i do kasy z ~180zł, a z zaświadczeniem od nich do wydziału komunikacji i tyle, nikt nie chciał świadectw homologacji - chyba gdzieś mam nawet papier potwierdzający ta zmianę:)Bestia pisze:Ja też chcę przerejestrować ciężarowy 5 miejscowy na osobowy 5 miejscowy. Na stacji diagnostycznej chcą świadectwo homologacji, że auto było kiedyś osobowe i jest to przywrócenie. Toya ma 17 lat i jestem 7 właścicielem :/ w salonie Toyoty w Olsztynie rozłożyli ręce i nie mogą pomóc. Samochód kupiłem bez kratki i teraz mam problem, bo ani to ciężarówka ani osobówka :/
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
obawiam się że ze dwa lata temu - czas szybko leci :/
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Ode mnie też nie chcieli żadnych świadect homologacji
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
A ty AbuAliHussain' ie kiedy to rejestrowałeś? Pytam bo przepisy zmieniają się szybko więc interesuje mnie temat raczej świeży czytaj tego roczny.AbuAliHussain pisze:Ode mnie też nie chcieli żadnych świadect homologacji
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Właśnie dostałem maila od Toyota Motor Poland z duplikatem wyciągu ze świadectwa homologacji i ładnym pismem do wydziału komunikacji o treści:
"Zaświadczam, że samochód m-ki Toyota model Land Cruiser Prado 4x4, oznaczony numerem
nadwozia JT111GJ9500161XXX uzyskał w pierwszym etapie kompletacji krajowe świadectwo
homologacji , nr 1813, jako pojazd osobowy, 5-miejscowy.
W związku z tym potwierdzam, iż technicznie można przywrócić pojazdowi jego pierwotną
postać samochodu osobowego-terenowego , zgodnie z opisem technicznym przywołanego
świadectwa.
Pojazd ten również posiada fabrycznie umieszczone punkty do zamocowania siedzeń dla
pieciu pasażerów oraz punkty do kotwiczenia pięciu pasów bezpieczeństwa.
Przywrócenie pierwotnej postaci odbywa się po okresie eksploatacji tego samochodu jako
ciężarowego-terenowego, w kategorii N1 (wg. świadectwa homologacji nr 1813-03)."
Teraz zobaczę czy mając to już w ręku będą dalej tego samego zdania na stacji kontroli pojazdów czy wymyślą coś innego
"Zaświadczam, że samochód m-ki Toyota model Land Cruiser Prado 4x4, oznaczony numerem
nadwozia JT111GJ9500161XXX uzyskał w pierwszym etapie kompletacji krajowe świadectwo
homologacji , nr 1813, jako pojazd osobowy, 5-miejscowy.
W związku z tym potwierdzam, iż technicznie można przywrócić pojazdowi jego pierwotną
postać samochodu osobowego-terenowego , zgodnie z opisem technicznym przywołanego
świadectwa.
Pojazd ten również posiada fabrycznie umieszczone punkty do zamocowania siedzeń dla
pieciu pasażerów oraz punkty do kotwiczenia pięciu pasów bezpieczeństwa.
Przywrócenie pierwotnej postaci odbywa się po okresie eksploatacji tego samochodu jako
ciężarowego-terenowego, w kategorii N1 (wg. świadectwa homologacji nr 1813-03)."
Teraz zobaczę czy mając to już w ręku będą dalej tego samego zdania na stacji kontroli pojazdów czy wymyślą coś innego
Re: Przerejestorwanie KJ90 z 2 na 4 lub 5 - osobowy
Coś płaciłeś za to zaświadczenie? Gdzie to można uzyskać w autoryzowanym salonie czy wysyłałeś pismo gdzieś do Toyota Polska?
Informuj po wizycie w wydziale komunikacji ok ?
Informuj po wizycie w wydziale komunikacji ok ?