Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2393
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

Miala byc taka tam drobna naprawa na szybko, a widze ze remont tylu pelna geba idzie. :D

Dłubaka
Posty: 98
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Dłubaka »

Potrzebowałem rozebrać całą lewą stronę i kompresor żeby użyć rozpieraka i wypchnąć ten wklęśnięty narożnik + mocowanie budy do ramy poszło do przodu o jakieś półtora centymetra :D

Na szczęście rama i jej uchwyt nieruszone ;)

Dzisiaj składam wszystko "na szybko", bo akurat trafiła się zdrowa ćwiartka gdzieś z południa Francji i to w kolorze, więc gruba robota dopiero przede mną :shock:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2393
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

O rany, a wydawalo sie tylko takim pukniecio wklesnieciem.
Moze warto zainwestowac w zderzaki stalowe zeby na przyszlosc uniknac takich uszkodzen?

Dłubaka
Posty: 98
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Dłubaka »

Myślalem o tym, ale te z homologacją deko drogie - po prostu zapamiętam po tej akcji, że w lesie rosną drzewa :mrgreen:

Tymczasem w kompresorze zmienione sruby na A2 po wcześniejszym wspawaniu nierdzewnych nakrętek w kosz - o dziwo stare wszystkie puściły :!:
Czyszczenie elektrochemiczne będzie przy wstawianiu ćwiartki, bo czas leci, a pagóry czekają :wink:
Załączniki
20240502_171041.jpg
20240502_171041.jpg (39,12 KiB) Przejrzano 228 razy
20240502_170914.jpg
20240502_170914.jpg (38,64 KiB) Przejrzano 228 razy

Stefek
Posty: 154
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Stefek »

Dłubaka pisze:
02 maja 2024, 17:22
Myślalem o tym, ale te z homologacją deko drogie
W niektórych J12 chyba można jeszcze legalnie użyć niehomologowanych zderzaków. To zależy od daty pierwszej rejestracji w kraju.

Dłubaka
Posty: 98
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Dłubaka »

2009r
Masz jakieś źródło na potwierdzenie tego info?

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2393
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej ;) )

pinc6x6
Posty: 559
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
02 maja 2024, 18:25
A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej ;) )
Zderzak musi mieć homologację tak jak np.zbiornik LPG. A o legalności takiego zderzaka zaświadcza diagnosta swoim podpisem ! Diagnosta to w końcu nie jest to demonstrant pissowy :mrgreen:
Jeżdżąc off-roadowo trzeba się pogodzić z takimi rzeczami! są nie do uniknięcia! nawet jak se pięć zderzaków zamontujesz to i tak gdzieś samochód pokancerujesz!
Ostatnio zmieniony 02 maja 2024, 19:47 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.

Dłubaka
Posty: 98
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Dłubaka »

wszystko teoretycznie powinno rozchodzić się o względy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, i w którymś momencie jedna z marek postanowiła lobbować za przepisami które to regulują, ale z tego co gdzieś kiedyś czytałem, to pic na wodę, i chodzi tylko o kasę jak zwykle ;) ponieważ zderzaki czy orurowanie stalowe też są dopuszczane, czyli absurd ;)

Z mojego punktu widzenia absolutnie ma to sens, ponieważ oczywistym jest że przy uderzeniu w pieszego/rowerzystę stalą, a nie z plastikiem, uszczerbek na zdrowiu jest nieporównywalnie większy.

Kłopot się zaczyna, jeśli masz niefabryczny zderzak czy orurowanie bez homologacji i dojdzie do kolizji wskutek której poszkodowany będzie dochodził swoich roszczeń, argumentując że jego stan byłby znacznie lepszy, jeśli miałbyś fabrycznie zaprojektowany zderzak.
I wtedy ponieważ ubezpieczyciel też jest tym zainteresowany to nie on płaci rentę czy odszkodowanie ale będzie to robił sprawca zdarzenia do końca życia czasem...

pinc6x6
Posty: 559
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: pinc6x6 »

Zderzak też nie może być za mocny bo pogniesz ramę! musi być tak skonstruowany żeby się poddał trochę wcześniej.

Tutaj widać że się troszkę odgiął więc rama nie została naruszonaObrazekObrazekObrazek

Stefek
Posty: 154
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Stefek »

Dłubaka pisze:
02 maja 2024, 17:59
2009r
Masz jakieś źródło na potwierdzenie tego info?
Granicą jest 2007 rok i z tego, co rozumiem, chodzi o rejestrację auta w PL
Tu jest spory wątek na ten temat i zapewne odwołanie do przepisu, ale jak masz rocznik 2009 to po ptokach.

viewtopic.php?t=5398

Stefek
Posty: 154
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Stefek »

Ja mógłbym zmienić, ale mogłaby to być różnica między kolizją a wypadkiem i myślę tu także o potencjalnych poszkodowanych wewnątrz J12 gdyby np nam ktoś mocno wjechał w tył

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2393
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Jake »

pinc6x6 pisze:
02 maja 2024, 19:43
Jake pisze:
02 maja 2024, 18:25
A jaka ustawa to w ogole reguluje i gdzie szukac "zrodla"? Co tam jest napisane? Ze zderzaki maja byc fabryczne? ze maja byc z plastiku czy jak to jest sformulowane? I kto jest uprawniony do tego by weryfikowac ze taki zderzak zly a taki dobry? Tzn. nie moz to byc arbitralna opinia - musi byc jakas podstawa typu material, ksztalt, wlasnosci etc. Bo przykladowo - w moim aucie zderzaki fabrycznie sa ze stali (tylko lichej i cienkiej ;) )
Zderzak musi mieć homologację tak jak np.zbiornik LPG. A o legalności takiego zderzaka zaświadcza diagnosta swoim podpisem ! Diagnosta to w końcu nie jest to demonstrant pissowy :mrgreen:
Jeżdżąc off-roadowo trzeba się pogodzić z takimi rzeczami! są nie do uniknięcia! nawet jak se pięć zderzaków zamontujesz to i tak gdzieś samochód pokancerujesz!
Co to znaczy musi miec homologacje? Butla ma papier o ktory pytaja na przegladzie. Opony, szyby, felgi, bagaznik dachowy czy dywaniki na podloge papierka nie maja i nikt o to nie pyta.
Fabryczne zderzaki tez nie maja kwitow, bo zostaly zatwierdzone razem z samochodem. Dlatego zastanawiam sie jak to jest w przepisach sformulowane. Czy chodzi o zderzaki inne niz fabryczne? (a co jesli zalozymy zderzak fabryczny ale z innej wersji?), czy zderzaki z innego materialu? Czy w innym ksztalcie? Moje auto zostalo zarejestrowane w 1991r, wiec jesli owe problemy dotycza tylko aut po 2009r to nie jest moj problem - ale po prostu ciekawi mnie temat teoretycznie.
pinc6x6 pisze:
02 maja 2024, 19:49
Zderzak też nie może być za mocny bo pogniesz ramę! musi być tak skonstruowany żeby się poddał trochę wcześniej.

Tutaj widać że się troszkę odgiął więc rama nie została naruszonaObrazekObrazek
Nie no, pinc... czym innym jest wjechanie 3tonowym rozpedzonym Patrolem w osobowke przy 90km/h - w tej kolizji na zdjeci osobka praktycznie zniknela - wiec i predkosc musiala byc spora, a czym innym jest dziabniecie drzewa/pienka w lesie przy 0-20km/h.
Przez 5 lat jazdy Isuzu mialem zblizenia z wieloma przeszkodami i obiektami - lakier na zderzakach byl skutecznie zrysowany, ale zadnych wgniotek/przestawionych cwiartek/wyciagania/klepania i kombinowania, a jazdy w terenie bylo bardzo duzo. Po to ktos wymyslil skrzynkowe zderzaki ;)

Co do

Stefek
Posty: 154
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Stefek »

Poniżej krótko i na temat zderzaków. Jest też podany przepis, który to reguluje.

https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... m-po-2007r

Dłubaka
Posty: 98
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Dłubaka »

I wszystko w temacie...

ODPOWIEDZ