Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2019, 3:17
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 paź 2019, 23:05 
Offline

Rejestracja: 26 cze 2018, 19:57
Posty: 4
Witam serdecznie z Omanu!

Mam j80 Land Cruisera VXR z 1995. Na liczniku ma ponad 700tys. W sumie wszystko oryginalne, nie ma rdzy.

Chciałbym trochę ją doinwestować w kierunku jeszcze lepszego auta wyprawowego (pustynia skalista lub piaskowa, trudne szlaki górskie). Niestety z braku wiedzy po mojej stronie oraz braku prawdziwych zakładów mechanicznych tak na prawdę nie wiem od czego zacząć.

Jest to wersja z podwójnym dyf-lokiem, wyciągarką, szyberdachem, chłodziarko-kostkarką itp.

Czy zmienić hamulce (obecne są sprawne i nowe ale nigdy mocne)?
Czy zmienić elementy zawieszenia na Oldman +3cale?
Czy warto wyciszyć matami wszystko od podłogi po sufit (zarówno przy 30 i 140 jest bardzo głośno i dość dużo pisków)?
Czy warto zrobić izolację termiczną (podłoga się nagrzewa od tłumika chyba) oraz słoneczną VCool?

Na razie wsadziłem dobre opony (BF Goodrich AT)- choć niestety dałem się namówić na raczej za duże (285), znów z braku wiedzy.

Czy może coś zupełnie innego?

Budżet to 5-7tyś.

Serdecznie dziękuję za ew. porady.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2019, 9:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1297
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
W tym budżecie za wiele nie podzialasz. Ja bym proponował upewnić się że w aucie wszystko jest sprawne, tuleje wahaczy, oleje, hamulce, układ kierowniczy, napędy. Jeżeli tak to wymień zawieszenie i w drogę. Czy powyższe rzeczy warto robić sam musisz sobie odpowiedzieć. J80 to klasyk który w dobrym stanie nie będzie tracił na wartości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 paź 2019, 18:49 
Offline

Rejestracja: 26 cze 2018, 19:57
Posty: 4
Bardzo dziekuje za odpowiedz!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2019, 3:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 404
Zgadzam się z tym co Sebastian napisał, dodam tylko że jak chcesz mieć wyprawówkę to raczej nie obkładaj jej mocno matami wygłuszającymi. Takie maty ważą, a na wyprawę a) musisz zabrać trochę szpeju b) przeciążone auto łatwiej uszkodzić/coś urwać, a na wyprawie to nie wskazane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2019, 13:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1297
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Na piasek/pustynie będziesz musiał spuszczac powietrze z kół do około 1.5-1.0 Bara, warto dokupić sobie porządny kompresor żeby podnieść ciśnienie kiedy wrócisz na asfalt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group