Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 sie 2019, 3:12
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
Post: 04 lip 2019, 15:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1249
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Dobrze wiedzieć że takie cos mozna zrobic samemu zamiast kupować nową wiskoze :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2019, 15:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 505
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
olej można też zakupić w serwisie toyoty w cenie około 60 zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2019, 22:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6280
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W przypadku klimy dosyć łatwo organoleptycznie jest ocenić te tematy. Oczywiście zakładając, że czynnik chłodniczy jest, i w ilości jak trzeba :wink:

Kontroluje sie po prostu temperaturę w trzech punktach: na wyjściu ze sprężarki na chłodnicę (ma być gorące), na powrocie z chłodnicy - ma być ciepłe, ale dać sie utrzymać) - i na powrocie z parownika - ma być lodowate :wink:

W frotku mam akurat dodatkowy elektrowiatrak na chłodnicy klimy - więc układ działa całkiem wydajnie. Gdyby było jedynie wisko - to oczywiście musi ono "wyczuwać" ciepłe powietrze z chłodnicy klimy, i się (częściowo) spinać. Tak czy inaczej - rurka powrotna z chłodnicy nie może być gorąca.


Kontrola ciśnień manometrem jest oczywiście lepszym rozwiązaniem - no ale nie zawsze jest pod ręką takowy sprzęt. :wink:

Po niedzieli dotrze do mnie jeszcze manometr do kontroli wysokiego ciśnienia w układzie - ale tak na teraz to mam wątpliwości co do potrzeby utrzymania tych kilkunastu barów po stronie wysokiej. Czemu? bo prawdopodobnie mam tam ponad 25 bar - i działa wszystko jak trzeba. Może to być kwestia innego czynnika - ale niekoniecznie.

Na teraz zapodałem do układu po prostu wszystko z kartusza gazowego - czyli 370g propanu. Okazało się za dużo - bo wywalał mi sie presostat na wysokim ciśnieniu - i jak dobrze rozkminiłem dane serwisowe - to powinno to nastąpić na około 32bary. Upuściłem gazu tyle - żeby układ zaczął działać normalnie.
Więc raczej nie zeszło do 15 bar - a po prostu nieco niżej wartości zadziałania presostatu. I działa - no po prostu poprawnie. Nie ma się czego czepiać - no może poza przymulaniem silnika na wolnych, bo nie mam zapodanego podbijania obrotów wraz z zapinaniem kompresora.

Może jednak być też tak, że ciśnienie w układzie jest celowo ograniczane do kilkunastu bar, w warunkach "normalnych" - czyli temperatura otoczenia na poziomie około 35st - po to, żeby w razie odchylenia w ekstremum (temperatury zewnętrzne powyżej 40 stopni) układ sie nie wywalił od wzrostu ciśnienia, i ograniczenia na presostacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2019, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 196
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Dziś odmówił mi posłuszeństwa fotel pasażera, przestał jeździć przód / tył, problem znany, juz 1x przerabiany więc poszło mi szybko - 1h i jeździ jak nowy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2019, 17:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 541
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Postanowiłem powyciągać syf, który nałapał sie w zewnętrzne kratki wentylacyjne pod przednia szyba. Po zdjeciu blachy spod ramion wycieraczek oczom mym ukazało sie taki cuś. Sadzac po napisi: "smar grafitowy", nie jest to oryginalne wyposażenie z Japonii. A sadzac po konsystencji, odkryłem następne miejsce, w ktore nikt nie zaglądał od ery kamienia. Bo smar prawie już skamieniały..


Załączniki:
IMG_20190801_174052-1152x864.jpg [130.48 KiB]
Pobrany 25 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sie 2019, 21:22 
Offline

Rejestracja: 14 sie 2011, 14:31
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: LC 120
Dziś była wymiana filtra paliwa.


Załączniki:
7A78E354-272B-464A-87C5-C7F75E16E4B8.jpeg [150.99 KiB]
Pobrany 10 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group