Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 gru 2019, 12:48
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lip 2019, 15:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1371
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Dobrze wiedzieć że takie cos mozna zrobic samemu zamiast kupować nową wiskoze :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2019, 15:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 540
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
olej można też zakupić w serwisie toyoty w cenie około 60 zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2019, 22:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6531
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
W przypadku klimy dosyć łatwo organoleptycznie jest ocenić te tematy. Oczywiście zakładając, że czynnik chłodniczy jest, i w ilości jak trzeba :wink:

Kontroluje sie po prostu temperaturę w trzech punktach: na wyjściu ze sprężarki na chłodnicę (ma być gorące), na powrocie z chłodnicy - ma być ciepłe, ale dać sie utrzymać) - i na powrocie z parownika - ma być lodowate :wink:

W frotku mam akurat dodatkowy elektrowiatrak na chłodnicy klimy - więc układ działa całkiem wydajnie. Gdyby było jedynie wisko - to oczywiście musi ono "wyczuwać" ciepłe powietrze z chłodnicy klimy, i się (częściowo) spinać. Tak czy inaczej - rurka powrotna z chłodnicy nie może być gorąca.


Kontrola ciśnień manometrem jest oczywiście lepszym rozwiązaniem - no ale nie zawsze jest pod ręką takowy sprzęt. :wink:

Po niedzieli dotrze do mnie jeszcze manometr do kontroli wysokiego ciśnienia w układzie - ale tak na teraz to mam wątpliwości co do potrzeby utrzymania tych kilkunastu barów po stronie wysokiej. Czemu? bo prawdopodobnie mam tam ponad 25 bar - i działa wszystko jak trzeba. Może to być kwestia innego czynnika - ale niekoniecznie.

Na teraz zapodałem do układu po prostu wszystko z kartusza gazowego - czyli 370g propanu. Okazało się za dużo - bo wywalał mi sie presostat na wysokim ciśnieniu - i jak dobrze rozkminiłem dane serwisowe - to powinno to nastąpić na około 32bary. Upuściłem gazu tyle - żeby układ zaczął działać normalnie.
Więc raczej nie zeszło do 15 bar - a po prostu nieco niżej wartości zadziałania presostatu. I działa - no po prostu poprawnie. Nie ma się czego czepiać - no może poza przymulaniem silnika na wolnych, bo nie mam zapodanego podbijania obrotów wraz z zapinaniem kompresora.

Może jednak być też tak, że ciśnienie w układzie jest celowo ograniczane do kilkunastu bar, w warunkach "normalnych" - czyli temperatura otoczenia na poziomie około 35st - po to, żeby w razie odchylenia w ekstremum (temperatury zewnętrzne powyżej 40 stopni) układ sie nie wywalił od wzrostu ciśnienia, i ograniczenia na presostacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2019, 21:22 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 302
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Dziś odmówił mi posłuszeństwa fotel pasażera, przestał jeździć przód / tył, problem znany, juz 1x przerabiany więc poszło mi szybko - 1h i jeździ jak nowy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2019, 17:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 557
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Postanowiłem powyciągać syf, który nałapał sie w zewnętrzne kratki wentylacyjne pod przednia szyba. Po zdjeciu blachy spod ramion wycieraczek oczom mym ukazało sie taki cuś. Sadzac po napisi: "smar grafitowy", nie jest to oryginalne wyposażenie z Japonii. A sadzac po konsystencji, odkryłem następne miejsce, w ktore nikt nie zaglądał od ery kamienia. Bo smar prawie już skamieniały..


Załączniki:
IMG_20190801_174052-1152x864.jpg [130.48 KiB]
Pobrany 82 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sie 2019, 21:22 
Offline

Rejestracja: 14 sie 2011, 14:31
Posty: 52
Lokalizacja: Wrocław
Auto: LC 120
Dziś była wymiana filtra paliwa.


Załączniki:
7A78E354-272B-464A-87C5-C7F75E16E4B8.jpeg [150.99 KiB]
Pobrany 67 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 15:20 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1399
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Dzisiaj w ramach walki z nudą przetestowałem komplet czterech sztuk łańcuchów, co by zimą znowu nie dać plamy na wyjeździe. :-)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 16:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 251
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
W ramach walki nie z nudą a rudą wyciołem kawałek uszczelki i zastanawiam się co dalej? Wycinać szybę i robić całość czy tylko kawałek? Szyba w tylnej klapie. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 16:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 414
Robienie kawałka nie ma sensu. Ruda musisz wyczyścić całą, w przeciwnym wypadku wylezie za pół roku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 20:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2435
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
U mnie w J9 ramka wygadała na trochę podgnitą z zewnątrz. Po wyjęciu szyby okazało się już są wżery. I to dookoła nawet tam gdzie z zewnątrz było ładnie. Jeszcze jedna zima i trzeba by spawać bo byłyby dziury.
Sugeruję ogarnąć jak najszybciej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 21:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16047
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jak wyżej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2019, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 251
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
O to mi chodziło - coś czułem, że pudrem tego nie załatwię :-)
Kylon można u Ciebie zamówić uszczelkę? Zadzwonię po weekendzie.
Pozdrawiam adam

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 wrz 2019, 7:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16047
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Można.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2019, 22:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1612
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Dzisiaj, wymiana manszety przegubu przy okazji okazało się że poszły łożyska.
Do tego końcówki drążka kierowniczego. Jako ciekawostka w samochodzie z zawieszeniem liftowanym i utwardzonym, wszsytkie gumy i sworznie zużywają się znacznie szybciej. Porównując moje LC to te same elementy oryginalne służyły o 100tyś. km dłużej. Tu końcówki były już w zamienniku.

Takie luzy wyszły na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=MDZme2ae3vw

Końcówki założyłem TT, jak widać QC nie zawsze działa w 100%. Mam nadzieję że jednak posłużą.

Obrazek


Załączniki:
tt_koncowki.jpg [206.04 KiB]
Pobrany 85 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2019, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
TT jest przereklamowany, np. węże gumowe popękały mi po paru miesiącach, oryginał od wymiany służy bez uwag. Nie pisze że jest zły, ale niektóre części nie są najlepszej jakości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group