Problemy z 2LTE

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Rokfor32 pisze:Ten dźwięk pojawia się w jedynie w przypadku &* z rynku japońskiego - to przypominajka o wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jak silnik nie pracuje, a stacyjka pozostaje w pozycji ON :wink:
OMG... Co za pomysł... Muszę odłączyć ten głośnik, bo oszaleję...
Tak jeszcze a'propos wnerwiających dźwięków - jak wyłączam zapłon to po pojawia się jeszcze pikanie, jakby włączył się alarm w zegarku. Cztery piknięcia po sobie i krótka pauza. Z pięć cykli jak dobrze pamiętam. O czym to ma przypominać japońskiemu kierowcy?
Rokfor32 pisze:Co do reszty - tzw. urban legend. Densowskie kompy starego typu nie ulegają rozprogramowaniu po czasie, nie mają też adaptacji z zapamiętaniem, bo nie mają czego zapamiętywać :wink: ten silnik właściwie nie ma oczujnikowania tego typu - a już na pewno nie EGR - jest sterowany podciśnieniem (plus sygnał z ecu regulujący wartość podciśnienia) - ale nie ma żadnego potwierdzenia czy spaliny płyną, i w jakiej ilości.
Chętnie poczytałbym błędy jakie ma mi do zakomunikowania moja Toyka, ale nie mogę znaleźć ODB :oops: Szukam na necie gdzie powinno być to złącze ale nie mogę znaleźć :/ :oops: Nie wiem czy zmieniło miejsce po przekładce czy co... Wiesz gdzie tego szukać?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: sebastian44 »

ODB w aucie z 92 roku :shock:

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

sebastian44 pisze:ODB w aucie z 92 roku :shock:
ODB1 to już chyba miały...?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

Rokfor32 pisze:Ten dźwięk pojawia się w jedynie w przypadku &* z rynku japońskiego - to przypominajka o wyjęciu kluczyka ze stacyjki, jak silnik nie pracuje, a stacyjka pozostaje w pozycji ON :wink:

Co do reszty - tzw. urban legend. Densowskie kompy starego typu nie ulegają rozprogramowaniu po czasie, nie mają też adaptacji z zapamiętaniem, bo nie mają czego zapamiętywać :wink: ten silnik właściwie nie ma oczujnikowania tego typu - a już na pewno nie EGR - jest sterowany podciśnieniem (plus sygnał z ecu regulujący wartość podciśnienia) - ale nie ma żadnego potwierdzenia czy spaliny płyną, i w jakiej ilości.
brzęczyk jest po wyłączeniu podgrzewania - tak jest prościej

po wyłączeniu silnika już nie brzęczy
Ostatnio zmieniony 12 cze 2019, 14:01 przez kpeugeot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

Wilku pisze:
sebastian44 pisze:ODB w aucie z 92 roku :shock:
ODB1 to już chyba miały...?
jest złącze diagnostyczne chyba przy aku - ale kabla nie ma juz nikt

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Rokfor32 »

Nie potrzeba testera. Standardowo zwiera sie piny TE1 i E1, i lampka silnika na desce generuje kody migowe. Dla tego silnika jest cale 13 kodów:
Załączniki
page 1.JPG
(96,73 KiB) Pobrany 42 razy
page 2.JPG
page 2.JPG (54,75 KiB) Przejrzano 4569 razy

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

To mu wygląda na złącze diagnostyczne, ale nie mam pokrywki żeby zlokalizować gdzie jest jaki pin :/ No i oby to jeszcze działało...
Załączniki
62519614_405335220194909_5578336668307423232_n.jpg
(45,1 KiB) Pobrany 37 razy

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

jak nie zapomnę to dziś zrobię fotkę i wrzucę

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Przypominam się. :wink:

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Taki mały update moich zmagań...

Mój akumulator 95Ah 750A złapał zwarcie na celi i musiałem go zmienić. Wyczytałem, że Toyota zaleca nie mniej niż 800A prądu rozruchowego. Zapodałem 100Ah i 950A i pali dużo lepiej. Czasem jeszcze puści dyma przy odpalaniu, ale jest znaczna różnica.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »

co kupiłes i za ile?
zmieściła sie 100ah

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: kpeugeot »


Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Przepraszam :) nakłamałem - nie 950A tylko 900... Rozpatrywałem dwa różne, a ostatecznie wybrałem Centra Futura 100Ah 900A. Na początku chciałem pakować Yuasę, ale podobno robione w europie są marnej jakości w porównaniu z japońskimi. Centra weszła, ale nie idealnie. Mocowanie trzyma solidnie.

Wilku
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:48
Auto: LJ78 2,4 td '92

Re: Problemy z 2LTE

Post autor: Wilku »

Dzięki wielkie :)

ODPOWIEDZ