Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 kwie 2019, 20:40
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 kwie 2019, 17:30 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2019, 16:11
Posty: 3
Witam.
Posiadam toyote tacome w której poprzedni właściciel zamontował reduktor z land cruisera.
Z tego co udało mi się ustalić jest to wersja z otwartym mechanizmem różnicowym.
Obrazek
Obrazek

Zamontowany mam tylko jeden przycisk do obsługi reduktora (załączanie redukcji)
Obrazek (widoczny na zdjęciu i tak to załącza redukcje).

podłączone jest to przez sterownik
Obrazek

Pytanie czy wszystkie reduktory miały blokadę, jeśli tak to jak ją załączyć ?
czy mogę wyprowadzić drugi przycisk do blokady? jeśli tak to pod które kable muszę się podpiąć


EDIT: nie umiem się obsługiwać forum :P
tutaj link do zdjęć https://imgur.com/a/gMDjgbJ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2019, 21:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6094
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To jest reduktor J12 z TRC (kontrolą trakcji). Blokada centralna jest zapinana elektrycznie - tym serwosilnikiem, co na zdjęciu.

W oryginale obsługuje go układ TRC - deko bardziej to skomplikowane niż zero - jedynkowy przełącznik :wink: Zapewne da się to obsłużyć takowym przełącznikiem - ale to jednak sporo zależy, co motający miał na myśli projektując takowe sterowanie. I czy cokolwiek miał na mysli, czy podpiął se kabelki na chybił - trafił ... :mrgreen:

Tak formalnie - adaptacja z systemu part time do full time 4wd jest jak najbardziej możliwa - ale trza całość spiąć w logiczną całość. Tacoma ma system ADD w przednim moście, więc żeby całość działała, ten układ musu być zablokowany na stałe. Blokada centralna z J12 wymaga potwierdzania położenia - temu serwosilnik ma nie dwa piny (do zasilania silniczka) a (chyba) osiem, do obsługi wyłączników krańcowych, i potwierdzania położenia. Ciężko to raczej ogarnąć dwupinowym wyłącznikiem (co masz na kokpicie). Da się, ale jedynie jako element sterujący - do działania całości potrzeba reszty elektroniki, lub zmajstrowania customowego układu kontrolnego.

Bez szczegółowych danych ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2019, 7:53 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2019, 16:11
Posty: 3
Ta tacoma oryginalnie była 2wd i przedni most jest ( z tego co powiedział mi poprzedni właściciel) z hiluxa (nie mam pojęcia którego).
Dzięki za potwierdzenie że tu jest blokada.

Jeśli uda mi się to zmajstrować tak że guzik będzie tym sterować na zasadzie 01 to bedzie dla mnie idealna sytuacja bo więcej nie potrzebuje.
Wiekszosc serwo posiada wbudowane krancowki i wystarczy podać + i - a potem odwrócić napięcie żeby ruszył w druga stronę, co jest dość proste na zwykłych 2 przekaznikach.
Potrzebuje tylko wiedzieć które z tych 8 czy więcej pinow jest od sterowania tym serwo od blokady.
Ma ktos może zdjęcie rozebranego serwo lub jakiś schemat?

co do osoby to składającej to myślę że nie miał nic na myśli. Ale została mi właśnie blokada do ogarnięcia i będzie już gotowe :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2019, 8:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6094
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pamiętaj, że czujniki krańcowe można wykożystac jedynie do sterowania. Silniczek bierze za duży prąd, żeby krańcówki wykorzystać bezpośrednio, w torze zasilania.

Schematu tego serwonapędu nigdy nie widziałem - toyota sprzedaje to jako cały podzespół, więc oryginalnych schematów pewnie nie ma wcale. Niemniej - to nie jest specjalnie skomplikowane.

Chyba że tam jest coś więcej, niż tylko blokada. Czyli na przykład układ liniowo zwiększający stopień sprzęgnięcia mechanizmu - tego reduktora z TRC jeszcze nie rozbierałem. A właśnie trafiłem na taki wynalazek, w reduktorach Isuzu :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2019, 8:21 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2019, 16:11
Posty: 3
Oczywiście, krancowki będą wykorzystane do sterowania przekaznikiem a nie bezpośrednio.
Genialnie by było jak bym miał rozpiskę który pin jest od czego ale cóż będę musiał robić metoda prób i błędów


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2019, 8:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6094
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W serwisówce znajdziesz schemat - ale nie będzie przydatny w tym wypadku. Układ połączeń z modułem sterującym niewiele wnosi - gdy nie ma tegoż modułu :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwie 2019, 9:29 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 126
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Można spróbować po nazwach sygnałów a raczej ich skrótach.
UWAGA - to jest tylko domniemanie i trzeba sprawdzić na żywo
WG schematu z RM do tego serwo dochodzą sygnały (numer pinu):
(2)TM1 - od strony sterownika pisany jako M1 - Domyślam się, że to jest silnik
(1)TM2 - od strony sterownika jako M2
(4)TL2 - Oba TL trafiają tylko do modułu sterującego "Central Diff. Lock ECU" i pewno sygnalizują zapięcie blokady ale nie wiem czemu są dwa
(5)TL3 -
(9)P1 - Ten sygnał trafia do modułu sterującego ale także do modułu "Skid Control ECU" (VSC, TRC). Myślę, że sygnalizuje stan bez blokady
(10)GND2 - Masa
(6)GND1 - masa - są połączone razem na jakiejś złączce

Ponieważ serwo nie dostaje zasilania więc myślę, że krańcówki (TL2,3, P1) podają masę jak są aktywne.
Zasilanie podawane jest tylko na silnik w czasie gdy pracuje i w odpowiednim kierunku.

Schemat sugeruje istnienie "Central Diff. Lock ECU" tylko nie wiem czy to oddzielna puszka czy część VSC/TRC/Skid. Jeżeli to oddzielna puszka to może ktoś kto to zakładał przełożył ten moduł i wtedy faktycznie jest sterowanie jednym przyciskiem.
Moduł poza sygnałami do serwo ma jeszcze zasilanie od zapłonu IG (od kluczyka w pozycji IG, przez bezpiecznik 20A), masę GND , sygnal przełącznika C/D (przełącznik zwiera do masy) oraz sygnał do lampki LED na tablicy wskaźników (IND). Ta lampka jest zasilana na stałe więc IND musi wystawiać masę jak lampka ma się świecić.
Generalnie w oryginale lampka nie świeci - brak blokady/wyłączona, miga - serwo blokady w ruchu - między załączona a wyłączona, świeci - blokada załączona.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group