Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 13:23
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 kwie 2018, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Jaki warsztat naprawiający automaty polecacie ? Pasowało by w centrum kraju , a najlepiej w Łodzi ale od tygodnia już robię wywiad i wszyscy chcieli by tylko wymieniać na inną używkę.
Ja bym chciał naprawić tą skrzynię na kolejne 350tys. km

ps.
Jak jest zimny to jest OK. Ale jak tylko się zagrzeje ślizga mi się na 'jedynce' tak , że aż trudno ruszyć. Jak już wskoczy bieg( z szarpnięciem ) to jedzie i dalej poprawnie zmienia biegi. Tylny działa. Overdrive również. Nie ma wycieków. Olej jest - był zmieniany po zeszłorocznych bałkanach. Tam na podjeździe do Theth raz się zagrzał aż go wypluło trochę odpowietrznikiem :) Niektórzy mi nawet radzili nie zmieniaj już tego oleju bo skrzynia zacznie się sypać ....
Jak myślicie ? Tarczki , uszczelnienie wewnętrzne ? Jakieś trzeba części zamówić...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2018, 20:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Można zamówić i pojedyncze tarczki, i całe sety naprawcze.

Ale najlepsza opcja to kupienie używanej A34x, możliwie najmłodszej, i przeszczepienie rdzenia w całości. Raz, że wychodzi to taniej, a dwa - młodsze skrzynie miały dołożoną dodatkowa tarczkę właśnie do pierwszego przełożenia (czyli inne kosze tych sprzęgieł, i zabieraki wewnętrzne).

Płyta sterownicza zostaje oryginalna, jedynie podlega wypucowaniu z osadów, i wymianie uszczelek między plastrami.

Robiłem już kilka razy taki zabieg, na skrzyniach J12. I - odradzam próby samodzielnego dłubania. Trza ciut wprawy, inaczej ma się w efekcie kupkę części nadającą się do pozamiatania najwyżej ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2018, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Czyli od jakiego konkretnie modelu szukać tej skrzyni możliwie najmłodszej ? Można 5 biegową od J12? 'Środek' na prawdę pasuje do obudowy od mojej 95 ?
Jak już mogę wybierać to wolę 5 , pewnie na przelotówkach ciszej, a i mniej pali.
ps. jak tylko kupię skrzynię to zaklepuje termin u Ciebie , bo tego w Łodzi na pewno nikt się nie podejmie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 11:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie może być pięciobiegowa.

Potrzebna jest skrzynia tego samego typu, czyli seri A34xx. Najmłodsze są z hilów.

Zmiany przełożeń są sterowane elektronicznie przez komp główny silnika, więc przy pięciobiegowej (Nie tylko dla młodszych A750, również A350, bo sa też takie z lexów) nie ma czym wysterować dodatkowego sprzęgła - bo jak pisałem wyżej płyta sterownicza zostaje oryginalna z j9.

Można by jeszcze poszukać skrzyni z lexów LS, to są skrzynie A340E. W porównaniu z A343F z J9 mają dłuższe przełożenie overdrive. Ale - warunek zastosowania tej skrzyni to zdrowy wałek zdawczy Twojej oryginalnej - bo lexowy ze względu na 2wd jest inny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Taka by pasowała ? Taka młoda :) ?
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-toyot ... ml#thumb/1


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 21:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie, to jest A750F.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 10:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Reasumując : skrzynia 4 biegowa od 120 ( do roku 2006/7) będzie pasować 'plug&play' czy trzeba do niej przełożyć moją płytę sterującą ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Posty: 289
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: były HDJ80,HDJ100 teraz Previa4x4, Tundra 5.7v8
Chyba wiem gdzie jest taka skrzynia jeśli jesteś zainteresowany daj znać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 20:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
everybike pisze:
Reasumując : skrzynia 4 biegowa od 120 ( do roku 2006/7) będzie pasować 'plug&play' czy trzeba do niej przełożyć moją płytę sterującą ?


Teoretycznie powinna - acz dopóki się tego nie sprawdzi "ręcznie" - to na 100% nie wiadomo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2018, 14:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Zdecydowałem się na naprawę mojej skrzyni. Warsztat Betmar w Baczynie. Okazuje się ,że do wymiany yarczki pierwszego biegu a przyczyną przypalenia jest zepsuta płyta sterująca. Poradziecie gdzie ją znaleźdź. Sprawną, pewną. Nowa w aso 9800zł :( i co gorsza dopiero za 2-3 będzie jeśli już zamówię. I to nie na 100%


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2018, 19:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A co dokładniej w niej poleciało?

Bo to generalnie nie zużywa się, chyba że przez dłuższy czas był mega syf w oleju, i się tłoczki/gniazda wytarły. Wszystko pozostałe jest w pełni serwisowalne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2018, 20:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Mechanik powiedział ,że tłoczki puszczają i jak złoży z tą płytą to wkrótce znowu tarczki się przypalą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 7:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Sobie przypomniałem, że powinienem mieć pozostałości ze skrzyni J12, z której wyciągałem rdzeń. Ta płyta powinna być kompatybilna z J9 d4d - ale to by trzeba już ręcznie bardzo dokładnie porównać. Jeżeli by się nadała - to miała ta skrzynia jakiś marny przebieg, bo na tarczkach w rdzeniu były jeszcze nadruki (na powierzchniach roboczych. Nie zdążyły sie zetrzeć).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 9:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 103
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Na ile jest pinów wtyczka od niej? Moja jest na pięć. Podobno te od 120 są na 7. Mechanik coś już znalazł i zamówił , ale cena kosmiczna ze względu na słabą dostępność. Ciekawe co i w jakim stanie przyjdzie.... W ASO już mi rabat proponują i wyjdzie ok.7500zł . Tylko długi termin oczekiwania mają :(
Ps. Regenerowana cała skrzynia zamawiana przez ASO prosto z fabryki aisin kosztuje po rabacie 12500zł przy zdaniu starej albo plus kaucja ok4000 zł.
Ps2. ASO Toyota daje rabaty niczym sklep z ubraniami tzn.każdy artykuł ma na dzień dobry 'rabat'. W ogóle mnie to nie cieszy i nie wzbudza zaufania. Ot chwyt marketingowy i robienie z klienta durnia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 11:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Aso ma ceny nominalne ustawiane przez Totota EU. W tej cenie jest ich marża, więc jeżeli są skłonni z części tej marży zrezygnować (a dla aso logistyka zamówienia skrzyni czy kołka tapicerskiego jest identyczna, czyli koszty też są identyczne) - no to masz rabat na dzień dobry od drogich podzespołów :wink:

Co do skrzyni - wtyczka nie musi być wyznacznikiem - dodatkowe piny mogą być do czujnika temperatury, bo są wersje, gdzie czujnik jest przy płycie - iu są wersje, gdzie czujnik jest na rurce do chłodnicy. Generalnie - to, czy sposób sterowania dla KDJ90 i KDJ120 jest taki sam jest łatwe do sprawdzenia po dokumentacji serwisowej i schematach elektrycznych. Acz - trzeba chwilę nad papierami posiedzieć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group