Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 18 gru 2017, 9:09
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 gru 2017, 10:34 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:29
Posty: 2
Witam,
jak w temacie, napiszcie z własnego doświadczenia o wadach i zaletach LPG do Toyoty Land Cruiser 4.7 2006r. Zastanawiam się czy by nie zagazować mojego auta, nie mam jakiś super dużych przebiegów, bo około 20 tys.km rocznie, ale może jednak się opłaci?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2017, 10:50 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:29
Posty: 2
Poszperałem trochę tutaj no forum, i polecana jest tutaj instalacja landirenzo omegas, czy to jest dobry system, kumpel tez mi ją polecał, co możecie mi napisać na temat tej instalacji z własnego doświadczenia? Zanlazłem tez taki film na Yotube https://www.youtube.com/watch?v=NTDAwZUl76Q


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 50
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Optymistycznie zakładając będzie średnio palić 20 l/100km . Istotny jest duży bak. Np. 120l (zbiorniki lpg napełniają się w 80%) przy tym spalaniu da ledwie 500km zasięgu.
I jeszcze ważniejsze : jeśli zjeżdżasz z asfaltu to konieczne jest dobre i dobrze zabezpieczone miejsce na bak lpg. Bagażnika szkoda zajmować chociaż to najprostsza opcja. Gdzieś pod Białymstokiem chłopak robi specjalne stelaże na bak lpg i mniejszy 'awaryjny' bak benzynowy ale do vitary czy jeepów. Do Toyoty nie widziałem.
Na pewno kusi cena litra gazu i dźwięk 8 cylindrowej benzynki :) I mimo że przy miejskich odcinkach pierwsze 5-7km pokonasz pewnie na benzynie to i tak koszt instalacji i przemyślanego zbiornika lpg szybko się zwróci przy 20tys. km. rocznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 11:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1407
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Wiesz, nic chciałbym być złośliwy ale w filmie powyżej (prawie) wszystko to jest omówione i wyjaśnione Gość nawet policzył oszczędności wyrażone w PLN bo zrobił na gazie 250k km.
Pewnie nie jeździ w terenie bo nie ma osłony zbiornika i nic o niej nie wspominał.

Jedyne czego jestem wciąż ciekaw to stan silnika po tym przebiegu. O tym ani słowa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 11:22 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1047
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Przy przebiegach rzędu od 20 tysia rocznie i przy założeniu że auto będzie zjeżdżało z asfaltu i jakieś km robiło na reduktorze to LPG jest opłacalne. Dobre i na czas prowadzone przeglądy zagwarantują taki sam żywot silnika jak bez LPG. Oszczędności spore, strata mocy żadna... wybór należy do właściciela. Podstawa to dobra i sprawdzona instalacja do dużych silników montowana w specjalistycznym zakładzie. . Butla pod auto i najlepiej jak naj mniej motana np.: w kształcie koła zapasowego 90 litrów plus dobra osłona.


Ostatnio zmieniony 14 gru 2017, 11:24 przez jezus, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Sam sie zastanawiałem nad tym rozwiązaniem. Mam mniejszy silnik i spalanie nie poraza aż tak, ale gdyby moje auto paliło średnio 20 litrów myślę że nie miałbym wyjscia.
Inna sprawą jest moj brak zaufania do mechaników i ich fachowości oraz stosowania niefabrycznych rozwiązań. Dotąd prawie każde niefabryczne rozwiązanie które miało w teorii mieć same zalety pociągało za sobą również wady. A mechanicy często przy prostych robotach potrafili sprawę tak odwalić że płakać się chciało. Dlatego boję się oddawać auto na tak poważną przeróbkę jeżeli nie ma takiej koniecznosci (finansowej).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 12:16 
Offline

Rejestracja: 10 lis 2017, 14:37
Posty: 8
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Auto: UZJ100, LJ73
Jeżdżę zagazowanym UZJ100 z 2006r., przebieg auta ok. 150 tkm, z czego ok. 50 tkm na lpg. Instalacja LPGTech, instalowana w znanej łódzkiej firmie. Zbiornik 92l w miejscu koła zapasowego, spalanie w trasie przy prędkościach rzędu 130-140 km/h - 20l lpg, w mieście bywa, że i 2-3 l więcej (krótsze odcinki, korki, klima itd). Zasięg na zbiorniku ok. 350 km, więc w zupełności wystarczający.
Zgadzam się całkowicie z tym, co jezus napisał, właśnie warunek: dobra instalacja zamontowana w dobrym zakładzie i terminowe przeglądy. Na tym się nie oszczędza, oszczędza się później, podczas eksploatacji.

cyt. everybike: "I mimo że przy miejskich odcinkach pierwsze 5-7km pokonasz pewnie na benzynie..."

Zależy jak jest ustawiony temperaturowy próg przełączania na lpg, ale na pewno nie aż tyle. Przeważnie ustawiają na 35 st.C. Przy takim ustawieniu, latem po ok. 1 km motor w moim LC pracuje już na lpg, zimą potrzeba przejechać ok 2,5 km. Ten silnik nie jest tak ekonomiczny jak TDI ;) i bardzo szybko się rozgrzewa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 13:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1407
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
sebastian44 pisze:
Inna sprawą jest moj brak zaufania do mechaników i ich fachowości oraz stosowania niefabrycznych rozwiązań.

Podpisuje się pod tym obyma rencyma! Niestety to największy problem z jakim się borykałem kiedyś. Więc jeśli ma się serwis który nawet czasem coś skaszani ale ogólnie jest OK, to nie zmieniać. Jest takie powiedzenie w IT „never touch running system” czyli jak działa to nie ruszać.

Miałem kiedy Astre I na najprostszej instalacji. Chodziła super więc nie mam złych doświadczeń. Czy jednak bym to zrobił w LC? Musiałby mnie ktoś bardzo dobrze przekonać i wzbudzić moje zaufanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
W LC są dwa argumenty przeciw:
1. Auto jest stosunkowo drogie a ewentualne naprawy w razie awarii są bardzo drogie. Tych silników ani części do nich nie znajdziemy za grosze jak do byle astry czy fiata.
2. Kupując LC liczymy na bezkompromisową bezawaryjność- w końcu nie bez powodu te auta tyle kosztują. Dodając LPG musimy liczyć się z kolejnym żródłem potencjalnej awarii auta. A przy LC od tego czy auto się zepsuje, czy nie, zależy często coś wiecej niż tylko fakt spóźnienia sie do pracy danego dnia.

Mając tanie auto na dojazdy gazowałbym je aż by sie kurzyło i jeżdził aż koła odpadną nawet nie zaglądając pod maskę... przy LC ten scenariusz mi nie pasuje.
Niemniej nie wykluczam w przyszłości LPG, po prostu musze do tego dojrzeć psychicznie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 gru 2017, 15:05 
Offline

Rejestracja: 10 lis 2017, 14:37
Posty: 8
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Auto: UZJ100, LJ73
sebastian, trudno się nie zgodzić z Twoja argumentacją, bezsprzecznie jest to ingerencja w kluczowe systemy pojazdu i można mieć oczywiste opory przed jej ewentualnymi konsekwencjami. Myślę, że odpowiedź ma pytanie czy tak/czy nie, w dużej mierze zależy od indywidualnych doświadczeń użytkownika. Mam styczność z autami pędzonymi lpg od '94 roku, różnymi i nie miałem żadnych przykrych doświadczeń z tym związanych, tak więc w moim przypadku nie było dylematu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2017, 23:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 91
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Czy to jest wątek sponsorowany ?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2017, 8:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5233
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No. Przez Gazprom ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 gru 2017, 16:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
:mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group