Siłownik zamka

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Siłownik zamka

Post autor: Magu »

pytanie typowo elektryczne:

w jaki sposób jest sterowany siłownik centralnego zamka , czy przez zmianę polaryzacji,czy w jakiś inny sposób?
czy oprócz przycisku na drzwiach kierowcy jest jakaś centralka ?

sprawa dotyczy LJ70 do 90 roku ,podnoszenie szyb manualne

:mrgreen:

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: Magu »

eee,nikt nic nie wie ?
nie ma na forum elektryków?

:mrgreen:

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: milczacy »

to forum a nie piekarnia :mrgreen:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: RobertK. »

Po pierwsze trochę własnego wysiłku i jakiś manual może.....na pewno znajdziesz tam wszystkie info.....
Jeśli chodzi o 4runnera IIgen to na pewno jest to rozwiązane na zasadzie zmiany polaryzacji......zresztą tak jest w większości aut produkowanych onegdaj jak i dziś :)
Łatwo to sprawdzić, ale trzeba dłubnąć i wyjąć siłownik, albo dobrać się do wiązki w drzwiach :)
Mercedes w tamtych czasach miał siłowniki podciśnieniowe, ale to jedyna marka przynajmniej mi znana z takim rozwiązaniem :)

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: Magu »

dziękuję za fachowe porady :?

własnej inwencji to ja mam sporo,jak na razie wszystko robię sam
schematy przeglądałem- jest zaznaczony siłownik i podłączony do Control Panel ,a do tego panelu w uj rożnych innych podłączeń
boczki mam z blachy ryflowanej i są przynitowane,jak już roznituję to chciałbym od razu zrobić ...
acha, nie powiedziałem,że mam zamiar zrobić otwieranie z pilota (moduł centralnego zamka CELT-006M savetronic)

:mrgreen:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: RobertK. »

Zamieść jakiś schemat, to może pomogę, ale jak dobrze pamiętam wszelkiego rodzaju centralki centralnego zamka podpina się bezpośrednio pod siłowniki.
Z owego Control Panel powinny wychodzić dwa przewody sterujące siłownikami.
Jak się obawiasz że podanie napięcia może zaszkodzić istniejącemu modułowi wlutuj diody i powinno działać bez strachu :)
Pozostaje kwestia sygnału z siłownika Master, ale to chyba realizuje bezpośrednio elektronika auta.

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: Magu »

Wg schematu do przełącznika manualnego zamontowanego w drzwiach przychodzą cztery przewody

dwa na przewody cewki siłownika (odpływ) i dwa dopływowe,jeden po bezpieczniku oznaczony jako "B" i drugi jako "c"
"B" jest na pewno plusem ,logicznie myśląc to "c" powinno być minusem (tylko czemu wchodzi on do Control Panel?)
ze sterowaniem i podłączeniem modułu nie mam problemu,
chciałem się tylko upewnić,że cewka siłownika sterowana jest naprzemiennie "+" "-" zamknięte "-" "+" otwarte

:mrgreen:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Siłownik zamka

Post autor: RobertK. »

Wiesz magistrali CAN BUS to w tym aucie nie ma na pewno....więc innej formy sterowania być nie powinno :mrgreen:

ODPOWIEDZ