Strona 1 z 1

Problem z Toyota Hiace

: 28 gru 2012, 07:50
autor: nubus
Witam serdecznie,
Mam problem, posiadam autko Toyota Hiacie 2,4 td 90ps z 2000 roku i borykam się z problemem na który nie mogę znaleźć odpowiedzi…mianowicie podczas rozpędzania samochodu od 3 biegu w górę czuć drżenie karoserii i buczenie w okolicy tylnego mostu, jak jest mocne wzniesienie buczenie wibruje tak jak by się ciągnęło ciężką przyczepkę słabym autem….dzieje się to tylko w przedziale obrotów silnika między 1300-2200 po górnej granicy wszystko cichnie….dodam jeszcze że to się nasila przy pełnym gazie, gdzy odpouszczam znowu cisza…wymieniona została tuleja podpory tylnego mostu oraz środkowe łożysko na wale. Kiedyś miałem sporo towaru na tyle i problem ten praktycznie nie występował….po rozładowaniu auta wraca to samo. Proszę o ewentualne wskazówki na czym się skupić?
Z góry dziękuje i pozdrawiam

Re: Problem z Toyota Hiace

: 28 gru 2012, 09:29
autor: Rokfor32
Do sprawdzenia krzyżaki wału, i półosie tylne. Obstawiam uwalone przeguby zewnętrzne na półosiach, po dociążeniu zawias się ugina, i półoś pracuje w linii, więc wibracje zanikają, ale przy pracy w wychyleniu, jak bieżnie przegubu mają wybite rowki - to wibruje.

Toyotowe przeguby tak mają - że nie klekotają, tylko wibrują przy znacznym zużyciu.

Re: Problem z Toyota Hiace

: 28 gru 2012, 14:38
autor: nubus
Dziękuje za odpowiedź, no wibracje fakt może być to przez przeguby, lecz to wycie, buczenie….miałem dziwne wrażenie że po wymianie amorków jest delikatnie ciszej….muszę przeguby w weekend sprawdzić.

Re: Problem z Toyota Hiace

: 22 kwie 2013, 09:51
autor: nubus
witam, czy jest dopuszczalny luz w postaci około 3mm gdy "krece" wałem w lewo i prawo na luzie i półoś stoi a przegub się porusza....miałem ostatnio w ręku inne półosie i też miały wyczuwalny luz na przegubach wewnętrznych. Wymieniłem ostanio most, jest znacznie lepiej ale jeszcze trochę drżenia, buczenia zostało. Wymieniłem krzyżak przy skrzyni jest jeszcze lepiej, jeszcze wymienie dwa bo może na nich też jest minimalny luz..... Straszny jest napęd na tył :)

Re: Problem z Toyota Hiace

: 22 kwie 2013, 12:16
autor: Rokfor32
Kręcąc wałem od oporu do oporu masz sumę luzów w całym dyfrze (czyli przekładnia plus mechanizm różnicowy), plus luzy na wielowypustach i przegubach półosi. 3 mm całkowitego luzu, na obwodzie flanszy wału, to bardzo dobry wynik.